Skocz do zawartości

Radialne hample


Yaco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja rozumiem to w taki sposób.

 

Chodzi o sztywność układu co przekłada się na jego precyzyjność

 

Radialnie mocowany zacisk dzięki specyficznemu mocowaniu przenosi siły równomiernie.

Jest on mocowany można powiedzieć z 2 stron.

Obciążenia działają na 2 końce co w pewien sposób równoważy siły.

 

Ruchy zacisku (które tak na prawdę są dla zwykłego motocyklisty niewidoczne) w tradycyjnym układzie są nieporównywalnie większe niż w radialnym patencie w którym są już praktycznie sprowadzone do ekstremalnego minimum ( na dzień dzisiejszy bo pewnie za parę lat będzie to słaby układ w porównaniu do przyszłych nowości)

 

Rysunek poglądowy:

http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2073

(długości strzałek nie mają żadnej proporcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% pewny nie jestem ale chodzi chyba o takie zjawiska:

 

1.pompa radialna - tłok umieszczony prostopadle do dźwigni hamulca, wieksza powierzchnia, większa siła hamowania, mniejszy skok dźwigni, łatwiej wyczuć siłe hamowania.

2. zacisk radialny - śruby mocujące umieszczone wzdłuż wektorów sił hamowania, w klasycznym zacisku w poprzek, pracują "na ścięcie".

Klasyczny zacisk jest mocowany z góry i w połowie długości, radialny po obu końcach co redukuje naprężenia materiału podczas hamowania, obrazowo klasyczny zacisk jest "wyginany" a to może w jakiś sposób źle wpływa na prace tłoków.

 

Faktem że nie znalazłem opisów technicznych dlaczego tak a nie tak. :idea:

 

[ Dopisane: 05-01-2006, 17:42 ]

 

Ruchy zacisku (które tak na prawdę są dla zwykłego motocyklisty niewidoczne) w tradycyjnym układzie są nieporównywalnie większe niż w radialnym patencie w którym są już praktycznie sprowadzone do ekstremalnego minimum ( na dzień dzisiejszy bo pewnie za parę lat będzie to słaby układ w porównaniu do przyszłych nowości)

 

Za parę lat pewnie będą hamulce elektromagnetyczne w kołach. Takie patenty ćwiczą już w samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to ułożenie tłoczka wzgl dźwigni nazywa się fachowo radialnym ?

 

Z tego co wiem, to właśnie tak wygląda radialna pompa :notworthy: Nie za bardzo za to pasuje mi stwierdzenie, że większy tłoczek w pompie = większa siłą hamowania. Zasada działania układów hamulcowych opiera się właśnie o to, że powierzchnia tłoczka w pompie jest mniejsza niż cylinderków w zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...