Skocz do zawartości

Radialne hample


Yaco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam od jakiegoś czasu informacji na temat fenomenu radialnych zacisków hamulcowych i pomp. Niestety wszystkie opisy są bardzo ogólnikowe, a często pozbawione sensu. Nie neguję ich zalet, chciałbym tylko zrozumieć dlaczego tak się dzieje, że są one skuteczniejsze od tradycyjnych rozwiązań. Jeżeli ktoś z Was zechce podzielić się swoją wiedzą i wyjaśnić niekumatemu dlaczego nowe jest lepsze, to poproszę...

 

 

 

PS. Nie szukam odpowiedzi w stylu " bo są w osi koła" albo "bo prostopadłą pompę lepiej się czuje". Szukam rysunków, rozkładu sił i dźwigni - słowem konkretnych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys byl o tym artykuł w fast bike (albo superbike???) -kolesie mieli kilka motocykli i zmieniali przody na te z radialami i na te drugie- doszli do wniosku ze przy radialach jest jakaś mniejsza silła skrecająca zaciski czy jakos tak. Poszukam tego artykulu i jak znajde to zrobie skana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys byl o tym artykuł w fast bike (albo superbike???) -kolesie mieli kilka motocykli i zmieniali przody na te z radialami i na te drugie- doszli do wniosku ze przy radialach jest jakaś mniejsza silła skrecająca zaciski czy jakos tak. Poszukam tego artykulu i jak znajde to zrobie skana

 

To było w jednym z ostatnich mumerów Superbike - zdaje z 2003 roku - porównywali hamulce GSXR 1000 K2 i K3. Dodatkowo podawali przepis jak w miarę łatwo zamienić hamulce w K2. I oczywiście wyszło że K3 ma lepsze hamulce, o czym sam się przekonałem na torze...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na torze się zgadzam , ale w normalnej eksploatacji to nie ma za bardzo różnicy. Do porównania miałem ZX9R 03, GSXR 1000 03 i GSXR 750 04 na radialnej pompie, wszystkie na fabrycznych klockach. Po wymianie w kawie klocków na ferodo sinter hamulce zaczęły o wiele szybciej się przegrzewać. Skuteczność na zimno taka sama. Wszystkie były dwupalcowe a na ulicy praktycznie jednopalcowe.

No radialne napewno lepiej wyglądają. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu mnie też nurtuje ten temat. Co nieco napisane jest w tym artykule:

 

http://www.motorcycledaily.com/13november0...dialbrakes.html

 

Poza tym widział ktoś radialne hamulce Nissina? Wszystkie nowe sprzęty mają Tokico,nawet wierna Nissinowi Honda (CBR 600RR i 1000RR)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz następne informacje.  

 

http://www.sportbikes.net/forums/printthre...read.php?t=3040

 

Pawel

 

Wstyd się przyznać, ale oczy wybałuszam, słownik poszarpałem i dalej niewiele z tego tekstu qmam... W każdym razie konkluzja jest czytelna - jeśli chodzi o siłę hamowania to "pic na wodę, fotomontaż"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch podanych linkach jest trochę informacji, któe osoba ze znajomością angielskiego jest w stanie wyłapać.

 

Najważniesze informacje : większa sztywność, lepsze oddawanie ciepła, możliwość zastosowanie większych tłoczków (bo oba mogą być identyczne, są montowane po 4 klocki na zacisk) itp.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...