asdx21 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Witam. Jak na razie wszystkie moje tematy dotyczą drgań całego silnika. No i chyba tu też się nie obejdzie. A mianowicie: Ostatnio kupiłem sobie zapłon elektroniczny do mojej jawy teeski firmy vape (z04) i od tego czasu zauważyłem że nią strasznie trzęsie , a w szczególności na wyskoich obrotach. Oczywiście przed montażem nowego zapłonu też w czasie jazdy zauważałem drgania , ale nie aż takie - choć możlwie że były takie same, ale nie o to mi w szczególności chodzi. Głównie to się zastanawiam czy źle ustawiony zapłon czy też coś podobnego z zapłonem ma wpływ na drgania silnika. Wiem jak się ustawia zapłon "analogowy" jeśli byłoby z nim coś nie tak (choć tego nie potwierdziłem) , ale jak mam się obejść z moim z04 - nie wiem. Jeśli ma ktoś podobny, zapłon , albo wie coś na ten temat - cokolwiek - niech napisze, bo w necie mało jest na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Oczywiscie ze ma Heh w 2cylindrowym silniku z jednej storny powinny byc drgania mniejsze jezeli silnik jest dobze wyregulowany :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 28 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Tak - a jak wyregulowac zapłon elektroniczny z04? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Zbyt wczesny zapłon może powodować spalanie detonacyjne, a wiec chyba i wibracje.Spróbuj nieco opóźnić czyli przekręcić podstawe przerywaczy czy też innych elementów w przypadku zapłonu elektronicznego w prawo. Jeśli jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia możliwe że zbyt "ostro" przyspiesza zapłon przy wyższych obrotach jeśli producent przewiduje tu jakąś regulacje (potencjometr, etc) lub ustawienie innej mapy zapłonów można też troche pokombinować.Ale napierw opóznij zapłon o kilka stopni i porównaj prace silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 30 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2005 Dzięki, ale oprócz tego chciałbym znaleźć informacje , porównanie innych użytkowników itp. głównie na temat mojego zapłonu. [ Dopisane: 03-01-2006, 17:55 ]Widać nie każdego na to stać :D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brudny77 Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 jam mam u siebie taki zaplonik, sprawuje sie niezle ale nie jest to rewelacja, wlasnie szukam klienta na niego. moto zyskalo troszke przy nizszych obrotach, praca bardziej rownomierna i mocniejszy dol, ale z racji stalego kata wyprzedzenia zaplonu, (a nawet zmniejszajacego sie nieznacznie wraz ze wzrostem obrotow,) moto cierpi przy wyzszysch obrotach, nawet dorobilem sobie pilnikiem regulacjie, ale nieduzo ona daje, probowalem tez z roznymi ustawieniami na 98oktanowej benzie, niestety bez zadawalajacych rezultatow. jak mialem dobrze wyregulowany zaplon tradycyjny chodzil prawie tak samo dobrze a spalanie moglbym rzec bywalo mniejsze. No i najwazniejsza wada - mam wal po remoncie, a zaplon vape dziala dobrze tylko wtedy gdy wykorbienia sa przestawione wzgledem siebie dokladnie o 180, podejzewam ze po remoncie nie jest to niestety juz dokladnie tyle i stad (u mnie) wieksze wibracje i niedomogania na wyskokich obrotach, jak masz jeszcze jakies pytania to wal, to takie moje spostrzezenia po roku jazdy z vape. pozdrawiam [ Dopisane: 04-01-2006, 17:40 ]jeszcze jedno, zaplon tradycyjny mozesz udtawic kazdy cylinder z osobna, elektronik - nie. i chyba najwazniejsze, elektronik ustawiasz na czuja, bo nie daje iskry przy niskich obrotach. (takich przy jakich sie ustawia zaplon) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 ja jeździłem jawami tylko na tradycyjnych zapłonach, nic nie trzęsło, kolega ma na elektroniku też nie poczułem żadnego telepania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 no właśnie... Jużswego czasu była kłutnia o 180o jawy;) Myśle ze tu lezy przyczyna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 W takim razie skąd drgania? Bo mi się wydaje że jak miałem stary zapłon to mniej trzęsło. Chyba że ktoś ma inny zapłon - a nie jak w moim przypadku z04 - taki który można lepiej wyregulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 zaloz stary zaplon z powrotem i zobaczysz czy bedzie roznica czy tez nie. Moze to wina czegos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 wg. mnie to nic nie da , poniewż jak jeździłem na starym zapłonie to było to samo jak i po założeniu nowego. jak na początkującego mogę powiedzieć żę to źle wywarzony wał, ale nie jestem tego pewien. Bo nie chcę rozbierać całego silnika skoro nie mam 100% pewności żę to wał. Myśle że w tym przypadku nie ma tu nic do "powiedzienia" zapłon z04. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 co znaczy wywazenie wału???kazdy wał jest wywazony, to jak go chcesz wywazyc jeszcze raz??, moze chodzi ci o wycentorowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 tzn. że wał generuje drgania a nie zapłon! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Kilka pytań które mogą pomóc:- przy jakich obrotach drgania są najbardziej odczuwalne- drgania występują tylko podczas jazdy czy na postoju również- czy oprócz drgań występują również stuki albo inne dźwięki- czy drgania występują również na wolnych obrotach a nasilają się na wyższych-czy masz porównanie tych drgań z innymi jawami i czy w twoim sprzęcie są one większe? Jest to istotne pytanie gdyż każda jawa generuje drgania (odczuwalne czasem nawet na podnóżkach podczas jazdy) ale nie są one duże ani dokuczliwe. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 drgania zaczynają sie przy 5000 obr/min a pprzy 8000 to juz nie mowie , drgania są odczuwalne na każdym biegu jak i na luzie, słychac również jakieś stuki ale nie wiem dokładnie co to jest, wiem że te odgłołsy podczas pracy są barzdej słyszlne od strony alternatora, na niskich można powiedzieć że w ogóle ich nie ma a na wyskoich - ho ho. ma taz cezete i u niej jakoś nie wyczyłem takich drgań , ale żadnego porównania z teeską nie mam . jeśli moja teoria wału jest możliwa to odpisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.