bohen Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 witamTak sie ostatnio zastanawiałem dlaczego po zapaleniu 1-cylindrowego dwusuwa typu, MZ, WSK i wkręceniu go na obroty (na biegu jałowym) chwilke czasu mija zanim obroty powrócą do dolnej granicy, a gdy zrobimy tak samo np. w crossie 2T to obroty po wkręceniu momentalnie spadają w doł?pozdro Cytuj Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 to jest wina wału i przeciw wagi,w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołu Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 to jest wina wału i przeciw wagi,w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołuBardziej zapłonu i koła zamachowego bo simsony na motoplacie też tak szybko z obrotów schodziły i sie wkręcały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba600r Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 to jest wina wału i przeciw wagi,w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołuBardziej zapłonu i koła zamachowego bo simsony na motoplacie też tak szybko z obrotów schodziły i sie wkręcały. to jest wywolane przez ciezar,oraz wywazenie walu korbowego,kola zamachowego,oraz przez stopien sprezania KTO JEST Z MALKINI LUB OSTROWI??ZABA MOTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 25 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2005 Strzalek_t napisał: enduromaster napisał: to jest wina wału i przeciw wagi,w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołu Bardziej zapłonu i koła zamachowego bo simsony na motoplacie też tak szybko z obrotów schodziły i sie wkręcały. to jest wywolane przez ciezar,oraz wywazenie walu korbowego,kola zamachowego,oraz przez stopien sprezania To wytłumacz mi czemu simsony na zapłonach od CZ 516 chodzą tak samo jak wyczynowe motocykle. Sam robiłem takie przeróbki i uzyskiwałem taki właśnie efekt ale co do masy to sie zgodze bo koła zamahowe w crosówkach są 2 lub 3 razy mniejsze i czesto kręca sie w środku a cewki sa na obkoło czyli na odwrót niz normlany zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qciu Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Nie wiem nie znam sie ale moze ma na to wpłym komresja?? Im większa kompresja tym szybciej sie wytraci ten pęd który nabrał wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 to jest wywolane przez ciezar,oraz wywazenie walu korbowego,kola zamachowego,oraz przez stopien sprezania to załóż do wsk zamiast koła samą krzykwe tak jak w kartach albo wirnik od jawki 50 lub motoplatu, to zobaczysz znaczną różnice, przeciwwagi wału tez mają wpływ ale nie wielki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzyChules Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 no to teraz porownanie na motorowerkach :evil: jawka wkreca sie szybciej niz romet bo nie musi krecic ciezkim kolem zamachowym taka sama zasada :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Nie wiem nie znam sie ale moze ma na to wpłym komresja?? Im większa kompresja tym szybciej sie wytraci ten pęd który nabrał wał. W skrócie – chodzi o bezwładność wału na co ma wpływ jego masa, masa koła magnesowego/zamachowego – czyli to wszystko o czym już inni napisali wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 jest chyba oczywiste ze łatwiej rozpędzic i zatrzymać coś co ma mniejszą mase, i co ważniejsze mniejszy moment bezwładności :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 jest chyba oczywiste ze łatwiej rozpędzic i zatrzymać coś co ma mniejszą mase, i co ważniejsze mniejszy moment bezwładności Tak ale podczas schodzenia z obrotów zwykłe silniki robiea pyr pyr pyr zanim zejdą w dół a w wyczynach jak przymkniesz gaz to odrazu silnik cichnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Przypuszczam ze jest to związane z pojemnoscią skrzyni korbowej Gdy pojemność ta jest znaczna (jak w niewysilonym 2T) jest tam sporo mieszanki , więc po zamknięciu gazu silnik wyda ze siebie jeszcze kilka "tchnień". Tak mi się przynajmniej wydaje :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 A moze jest to zwiazane jakos z zasilaniem paliwa? Budowa skrzyni korbowej itd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 A moze membramy w gaźniku.... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Przypuszczam ze jest to związane z pojemnoscią skrzyni korbowej Gdy pojemność ta jest znaczna (jak w niewysilonym 2T) jest tam sporo mieszanki , więc po zamknięciu gazu silnik wyda ze siebie jeszcze kilka "tchnień". Tak mi się przynajmniej wydaje-to także ma znaczenie, ale nie bez znaczenia jest ustawienie gaźnika, wspomniana bezwładność wału(im mniejsza tym silnik szybciej schodzi z obrotów), właściwości hamujące silnika(wiadomo ,że czterosów lepiej hamuje) . :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.