Skocz do zawartości

schodzenie z obrotów: zwykły 2T a wyczyn


bohen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Tak sie ostatnio zastanawiałem dlaczego po zapaleniu 1-cylindrowego dwusuwa typu, MZ, WSK i wkręceniu go na obroty (na biegu jałowym) chwilke czasu mija zanim obroty powrócą do dolnej granicy, a gdy zrobimy tak samo np. w crossie 2T to obroty po wkręceniu momentalnie spadają w doł?

pozdro

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wina wału i przeciw wagi,

w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wina wału i przeciw wagi,

w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołu

Bardziej zapłonu i koła zamachowego bo simsony na motoplacie też tak szybko z obrotów schodziły i sie wkręcały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wina wału i przeciw wagi,

w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołu

Bardziej zapłonu i koła zamachowego bo simsony na motoplacie też tak szybko z obrotów schodziły i sie wkręcały.

 

to jest wywolane przez ciezar,oraz wywazenie walu korbowego,kola zamachowego,oraz przez stopien sprezania

 

 

 

 

 

 

KTO JEST Z MALKINI LUB OSTROWI??

ZABA MOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzalek_t napisał:  

enduromaster napisał:  

to jest wina wału i przeciw wagi,

w crossach przeciwaga i wał mają niewielką masę , ale nie są elastyczne przez to tzn że nie ciągną od samego dołu

 

Bardziej zapłonu i koła zamachowego bo simsony na motoplacie też tak szybko z obrotów schodziły i sie wkręcały.  

 

 

to jest wywolane przez ciezar,oraz wywazenie walu korbowego,kola zamachowego,oraz przez stopien sprezania

 

To wytłumacz mi czemu simsony na zapłonach od CZ 516 chodzą tak samo jak wyczynowe motocykle. Sam robiłem takie przeróbki i uzyskiwałem taki właśnie efekt ale co do masy to sie zgodze bo koła zamahowe w crosówkach są 2 lub 3 razy mniejsze i czesto kręca sie w środku a cewki sa na obkoło czyli na odwrót niz normlany zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to jest wywolane przez ciezar,oraz wywazenie walu korbowego,kola zamachowego,oraz przez stopien sprezania

 

to załóż do wsk zamiast koła samą krzykwe tak jak w kartach albo wirnik od jawki 50 lub motoplatu, to zobaczysz znaczną różnice,

 

przeciwwagi wału tez mają wpływ ale nie wielki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie znam sie ale moze ma na to wpłym komresja?? Im większa kompresja tym szybciej sie wytraci ten pęd który nabrał wał.

 

W skrócie – chodzi o bezwładność wału na co ma wpływ jego masa, masa koła magnesowego/zamachowego – czyli to wszystko o czym już inni napisali wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest chyba oczywiste ze łatwiej rozpędzic i zatrzymać coś co ma mniejszą mase, i co ważniejsze mniejszy moment bezwładności

 

Tak ale podczas schodzenia z obrotów zwykłe silniki robiea pyr pyr pyr zanim zejdą w dół a w wyczynach jak przymkniesz gaz to odrazu silnik cichnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ze jest to związane z pojemnoscią skrzyni korbowej Gdy pojemność ta jest znaczna (jak w niewysilonym 2T) jest tam sporo mieszanki , więc po zamknięciu gazu silnik wyda ze siebie jeszcze kilka "tchnień". Tak mi się przynajmniej wydaje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ze jest to związane z pojemnoscią skrzyni korbowej Gdy pojemność ta jest znaczna (jak w niewysilonym 2T) jest tam sporo mieszanki , więc po zamknięciu gazu silnik wyda ze siebie jeszcze kilka "tchnień". Tak mi się przynajmniej wydaje

-to także ma znaczenie, ale nie bez znaczenia jest ustawienie gaźnika, wspomniana bezwładność wału(im mniejsza tym silnik szybciej schodzi z obrotów), właściwości hamujące silnika(wiadomo ,że czterosów lepiej hamuje) . :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...