Skocz do zawartości

XTZ 750 Super Tenere BRAK kontrolek-czy tak ma być??


SlawekBB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam!

 

Jestem szczęśliwym (mam nadzieje bo jeszcze nie pojeździłem) posiadaczem ST i mam małe pytanko. Mianowicie to że nie ma kontrolki oleju to wiem na 100% ale czy nie ma też kontrolki od nóżki bocznej?? Popatrzyłem w dokumentację(kiepską) i nic nie mogę wyczytać. Mam kontrolki: neutral, highbeam i kierunki czy to naprawdę wszystkie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miala byc kontrolka nozki boczniej to sprawdz czy czujnika tam nie ma przy tez nozce albo chiaz miejsca na niego

 

Czujnik jest chyba do wyłączania zapłonu w przypadku ruszenia z rozłożoną nóżką, a nie do kontrolek... zresztą prawie wszystkie motocykle mają chyba czujniki, a kontrolki to jeszcze nie widziałem, żeby któryś miał :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie jak nie zloze nozki to mi silnik wylancza zaraz po ruszeniu nie pomyslalem o tym niektore wynalazli tzw chinszczyzna nie ma czujnikow przy nozce ja nawet przy aprilce 125 nie mialem wracajac do tematu napewno mozna pokombinowac i podpiac sie pod istniejacy czujnik i zamontowac kontrolke nozki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam!

 

Jestem szczęśliwym (mam nadzieje bo jeszcze nie pojeździłem) posiadaczem ST i mam małe pytanko. Mianowicie to że nie ma kontrolki oleju to wiem na 100% ale czy nie ma też kontrolki od nóżki bocznej?? Popatrzyłem w dokumentację(kiepską) i nic nie mogę wyczytać. Mam kontrolki: neutral, highbeam i kierunki czy to naprawdę wszystkie?

 

Pozdrawiam

 

Hello

Gratuluje nabytku, bardzo fajny endurok turystyczny... Co do kontrolek to w kazdej Super Tenerze tak jest... Sa tylko kontrolki kierunkow, swiatel dlugich i luzu i wskaznik temperatury silnika. Reszta jest zbedna :D

 

Pozdrawiam Storm007

XTZ750, MW750, M67, ETZ 150

http://www.bikepics.com/members/storm007pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje i witam kolejnego użytkownika ST.

Zgadza sie, kontrolki nie ma.

Ale czujnik powinien byc.

Czujnik ciśnienia oleju można bardzo prosto dorobić jeżeli komuś brakuje.

Wystarczy dorobić odpowiednie gniazdo na czujnik i wkręcić je zamiast śruby przez którą przepływa olej do zewnętrznej magistrali oleju ( taka czarna rurka ) smarującego wałki rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi!

 

Czujnik mam na pewno i wszystko działa jak trzeba. Poprzednio miałem transalpa i po przekreceniu stacyjki miałem choinke kontrolek :D teraz mam tylko jedną i tak ma byc :D

 

Co do motorku to moge stwierdzić, że w porównaniu do trampka jest o niebo lepszy. Wiem bo niewytrzymałem i w wigilię trzasnełem kilkadziesiąt km ot taki prezent pod choinke :D

 

Jeśli ktoś z szanownych uzytkowników ST miał jakieś cenne informacje nt eksploatacji moto bedę wdzięczny

 

Na marginesie Wesołych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia- potrafi się spalić.

Warto go przykleić na paście silikonowej do jakiegoś radiatora.

Albo zastąpić po prostu innym.

Instalacja elektryczna zrobiona jest w ten sposób że jeden przewód od akumulatora idzie do stacyjki i na nim siedzą wszystkie odbiorniki.

Tak więc warto zainwestować i założyć przekaźniki do świateł mijania i drogowych.

Warto wstawić moduł zapłonowy z TDM model 3VD model do 96 roku.

Robi się wtedy znacznie żwawsza z dołu.

Oczywiście mozna także wsadzić silnik z TDM lub TRXa ale to już bardziej skomplikowane.

 

P.S. zerknij na mój podpis a zrozumiesz czym jeżdżę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pipcyk - widzę czym jeździsz :D To musi mieć naprawde kopa hehe.

 

Regulator napiecia mam juz wymieniony na taki duży z radiatorem ale fakt robi się gorący, może cos pokombinuje z jakimś dodatkowym radiatorem. Tak na marginesie gdzie mozna bezpiecznie zakupic taki moduł? Hmmmm już jestem ciekawy jak by moja tenerka zasuwała.

 

Na pewno zainwestuje w przekaźniki koszt niewielki ale "zysk" duzy.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za rozjasnienie wszystkiego ale jakbyś miał jakieś ciekawe rzeczy o lub do ST chętnie łyknę.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik powinien byc.

Czujnik ciśnienia oleju można bardzo prosto dorobić jeżeli komuś brakuje.

Wystarczy dorobić odpowiednie gniazdo na czujnik i wkręcić je zamiast śruby przez którą przepływa olej do zewnętrznej magistrali oleju ( taka czarna rurka ) smarującego wałki rozrządu

Na pewno wszystko zalezy od tego jakie cisnienie ma mierzyc ten czujnik, bo cisnienie oleju cisnieniu nie rowne. Z reguly najczesciej (w samochodach) mierzy sie cisnienie oleju ktorym jest zasilany wal korbowy (czujnik wkrecony na zasilaniu - przy filtrze oleju). A czujnik jest po to aby zapobiec ewentualnej powaznej awarii, gdyz brak oleju (badz jego zbyt male cisnienie) w takich wezlach jak panewki na wale korbowym konczy sie szybkim zatarciem. Tak wiec nalezy sie zastanowic gdzie wkrecamy czujnik i czemu to ma w oglole sluzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ural , nie przesadzaj.

Czujnik mówi nam o tym czy jest minimalne ciśnienie w układzie czy go niema ( mowie tu o czujniku który połączony jest z kontrolka , nie pokazującym wartość ciśnienia)

I pozwala uniknąć poważnych uszkodzeń w silniku.

W ST układ smarowania jest zrobiony w ten sposób że głowica smarowana jest z bezpośrednio z głównej magistrali olejowej z której smarowane sa czopy główne wału i korbowe.

Tak wiec nie popełniam żadnego błędu wkręcając czujnik właśnie w to miejsce.

 

[ Dopisane: Poniedziałek Grudzień 26, 2005 1:09 pm ]

Pipcyk - widzę czym jeździsz :evil: To musi mieć naprawde kopa hehe.

 

Regulator napiecia mam juz wymieniony na taki duży z radiatorem ale fakt robi się gorący, może cos pokombinuje z jakimś dodatkowym radiatorem. Tak na marginesie gdzie mozna bezpiecznie zakupic taki moduł? Hmmmm już jestem ciekawy jak by moja tenerka zasuwała.  

 

Na pewno zainwestuje w przekaźniki koszt niewielki ale "zysk" duzy.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za rozjasnienie wszystkiego ale jakbyś miał jakieś ciekawe rzeczy o lub do ST chętnie łyknę.

 

Pozdrówka

 

Spoko , będzie artykuł. cierpliwości :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Swoim XTZ660 ( wszystko tak samo tylko silnik mniejszy i sam motocykl lżejszy ) jeszcze chciałem założyc przekaźnik i połączyc oba reflektory żebyświeciły oba na raz, na krótkich i na długich. Raz spiąłem na krótko - żarzenie niemożliwe ( miałem żarówki Philpsa +50%). Ale okazało sie że trzeba wymienić wkład prawego reflektora do żarówki H4, więc na razie odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...