tur85 Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Witam. Mam takie pytanie odnośnie wymiany panewek korbowodu w dnieprze. Kupiłem nowy komplet i mam zamiar się za to zabrać. Nie wiem tylko czy po wymianie, korbowody (wciśnięte panewki) nie powinny zostać poddane jakiejś obróbce. Czy wystarczy po prostu wyjąć stare i wcisnąć nowe jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 A ogladales jak wygladaja stare panewki ? I dlaczego chcesz zakladac nowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Jak masz luz na panewkach, to nawet jak założysz nowe, to luz zostanie. Tu potrzebny jest szlif wału i nadwymiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tur85 Opublikowano 21 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Panewki nie maja luzu na wale. Ale przeraziła mnie ogromna liczba rys na panewce. Jedna duża na środku i w kolo pełno małych nie regularnych rysek, szczególnie w miejscach gdzie obie polówki stykają się. To jak wymieniac czy polata jeszcze trochę? p.s caly czas mowa o panewkach korbowodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 A moze zrob fote, lub daj na skaner i wrzuc na forum ? Bedzie dokladnie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Jezeli sa to panewki korbowodu, zakladm ze mowimy o panewkach dzielonych to nie powinno nic wiecej poza zalozeniem nowych sie robic 8) Dla pewnosci zmierzylbym tylko srednice czopu korbowego i porownam z wartoscia srednicy zmierzonej na nowych panewkach, bo ruskim to trzeba wierzaco nie wierzyc :) Przed zalozeniem posmarowac olejkiem silnikowym, skrecic stope korbowodu odpowiednim momentem i skrecac wszystko do kupy 8) Problem stanowi panewka jednolita, niedzielona np. wystepujaca czesto w glowkach korbowodu, ktora po wprasowaniu nalezy potraktowac rozwiertakiem celem otrzymania wlsciwego luzu promieniowego....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motórzystka Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 A powiedzcie mi czy to prawda, ze niektórzy robią tak, że kupują panewki nadwymiarowe i jak są za duże to wyskrobują je nożem żeby pasowały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Dawno, dawno temu, za gorami za lasami...robiono panewki o wiele mniej dokladnie niz obecnie i ostatnim stopniem dobierania panewki do walka ( np czopu korbowodu ) bylo doskrobywanie jej w celu usuniecia najwyzszych punktow i uzyskanie jak najbardziej gladkiej powierzchni.Na szczescie obecnie nie musimy juz tego robic droga motorzystko - skladamy na plastigauge dla sprawdzenia luzu, mierzymy - jak jest zgodny z instrukcja to myjemy, smarujemy olejkiem skladamy w kupe, dokrecamy odpowiednim momentem i gra muzyka.Do tur85 - te rysy na panewkach to objaw brudnego oleju. Filterek w Dnieprze to tylko centryfuga ( filtr odsrodkowy ) - zacznij od oczyszczenia go i pamietaj ze olej, specjalnie mineral warto zmieniac tam co max 2000 km. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tur85 Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Mój sprzęt wyprodukowano w 2000r wiec ma filtr taki jak w samochodzie. Normalnie bym go nie otwierał ale chciałem zrobić polerkie silnika, zlikwidować wycieki oleju, oraz zmienić lakier bo wyglądał jakby go ruskie miotłą malowali. Poniżej zamieszczam zdjęcia nieszczęsnej panewki oraz pompy oleju. Co do panewki to chyba wymienię jednak nie jestem pewien tych dziur w pompce, ktoś mi powie czy to normalne czy tak ma zostać? http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1992 http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1993 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 w którym miejscu jest ten filtr? Panewka "nówka sztuka". Tylko faktycznie ją jakieś paprochy z oleju zarysowały. Porządne mycie silnika i pośmigasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tur85 Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Zanim go nie rozebrałem wygądal mniej więcej (link poniżej) . Filtr jast po prawej stronie nad kolektorem wydechowym http://www.wolnywydech.riders.pl/main/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 w którym miejscu jest ten filtr? Panewka "nówka sztuka". Tylko faktycznie ją jakieś paprochy z oleju zarysowały. Porządne mycie silnika i pośmigasz. Rozumiem to jako zart mam nadzieje ?Panewki do wyrzucenia, a ciekaw jestem jak wygladaja czopy korbowodowe tego walu. Ukraincy zlozyli silnik i zalali olejem bez wysypania wiorow ze srodka, wnetrze pompy wyglada jakby wsypano tam troche piasku. Ogolnie tragedia.Nie widzialem pompy olejowej Dniepra od srodka wiec ciezko powiedziec czy to co nazywasz dziurami w pompie powinno tam byc czy nie.W kazdym razie wnetrze tej pompy z 2000r jak napisales wyglada gorzej niz wnetrza pomp do mojej BSA z roku 69 / 70. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Miałem na mysli, że pojeździ jeszcze ale PO wymianie panewki. W zadnym wypadku nie namawiałem do założenia tej starej i porysowanej. Filtr odśrodkowy to nie raz czyściłem. Ale jakoś nie kojarzę "filtra samochodowego", czyli jak mniemam dokręcanego do kadłuba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Bo to nowszy silnik z tym wiekopomnym usprawnieniem i chyba troszke wieksza pojemnoscia. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 A od którego roku jest taki bajer? Od czego wkłady? Zmienili jeszcze coś w silniku? I czy mozna do silnika bez tago filtra coś takiego dorobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.