Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

opis regulacji zaworow i tak by sie przydal.

No dobra, regulacja zaworów krok po kroku

1. odkręcamy dekle boczne, przykrywające świece

2. wykręcamy świece

3. odkręcamy dekiel na głowicy /2 śruby na górze w deklu/

4. odkręcamy aparat zapłonowy /przeszkadza przy zdejmowaniu dekla z głowicy/

5. zdejmujemy dekiel, uważając żeby nie uszkodzić uszczekli gumowej /jest wielokrotnego użytku/

6. kręcąc tylnim kołem ustawiamy jeden zawór w pozycji zamkniętej /maksymalnie wychylony do dołu/. Oczywiście uprzednio wrzucamy bieg, najlepiej 3-4

7. poluzowujemy nakrętkę zabezpieczającą /kontrującą/ kluczem nr. 8 na zaworze przeciwnym /wychylonym maksymalnie do góry w pozycji "otwarty"

8. pod zawór otwarty /jeśli zamykamy zawór wydechowy, otwarty w tym momencie będzie ssący, i odwrotnie/ podkładamy szczelinomierz o właściwej wartości.

9. regulujemy zawór tak, aby szczelinomierz można było przesuwać pod zaworem z lekkim oporem /robimy to przy pomocy śruby regulacyknej znajdującej się nad zaworem. Nadaje się do tego np. klucz do szprych rowerowych.

10. po ustawieniu do właściwej wartości, przytrzymując śrubę regulacyjną, dokręcamy nakrętkę zabezpieczającą /kontrującą/ kluczem nr. 8

11. kręcimy tylnim kołem, ustawiając ten wyregulowany właśnie zawór odwrotnie, a więc w pozycji zamknięty /maksymalnie do dołu/

12. powtarzamy czynności nr.7-10 na zaworze przeciwnym /dotychczas zamkniętym w pozycji do dołu/

13. czynności powtarzamy do momentu wyregulowania wszystkich czterech zaworów

14. składamy dekle w kolejnoście przeciwnej niż przy rozkręcaniu. Warto lekko posmarować sylikonem odpornym na wysokie temperatury wewnętrzną część dekla głównego w rowkach, gdzie ma być uszczelka /pomocne przy układaniu dekla, bo cholera się nie chce trzymać/

15. nie zapomnieć przykręcić aparatu zapłonowego

 

wymiary luzów:

- 0,10 zawory ssące

- 0,15 zawory wydechowe

 

to jakas sciema jest?!! :)

 

na tej stronie nie ma prawie nic! kilka zdjec wlasciciela i jego sprzetu... i tyle.

 

a na stronie tego czasopisma, nie ma ani jednej wzmianki o chinskich produkcjach,

(w wydaniach na papierze - raptem trzech, hehe... - chyba tez nie ma?)

a dzial: wydarzenia zakonczyl sie w maju ubieglego roku!

jak na "powazne" czasopismo to smiech! :)

 

btw: jak sie chce prowadzic klub, to trzeba najpierw zebrac przynajmniej dziesiatki informacji (jesli nie setki) na temat, i miec przynajmniej porzadne forum gdzie dziesiatki ludzi bedzie wymieniac sie informacjami. a nie zaczynac od logo i gadzetow, bo nie to daje wartosc takiego klubu. gadzety mozna sobie kupoic na allegro albo ebayu.

 

ale szczerze zycze powodzenia, na prawde.

w naszym kraju potrzeba takiego miejsca, bo wlascicieli sprzetow bedzie przybywac.

Poczytaj ten temat od początku.

Było nas dwóch, no trzech na początku, którzy prowadzili zajadłe dyskusje na temat chińszczyzny niemal ze wszystkimi na tym forum. To była walka z wiatrakami, nie mieliśmy tzw. mocnych argumentów po naszej stronie. Nikt nie znał tych sprzętów a zasłyszane opinie nie były pozytywne. Tylko ja, Luca i Overkill odpieraliśmy czasem bardzo agresywne ataki.

Po sezonach 2006-2007 nakręciliśmy kilka tysięcy kmów, ja porobiłem nieco prezentacji zamieszczonych w necie i udostępnionych dla ogółu, nabyliśmy nieco doświadczenia, poznaliśmy "na żywo" niektórych forumowiczów i zaczęliśmy przełamywać bariery niechęci innych do tych motocykli poprzez własny przykład a nie gadanie. W międzyczasie zaczęli przybywać coraz to nowi właściciele Rometów, Jinlunów i Challengerów, niektórzy spotkali się ze mną i Lucą na różnych zlotach, imprezach.

Po jakimś czasie okazało się, że jesteśmy już dość skonsolidowaną i zgraną grupą, która się zna i rozumie. Pojawił się pomysł nadania jakichś barw temu naszemu zgraniu i rozumieniu więc bracia Murawscy nie przymuszani przez nikogo podjęli się stworzenia czegoś takiego.

Jak więc widzisz, to co zastałeś w obecnej formie, rodziło się długo i w bólach, proszę więc wstrzymać się z krytyką, bo ten "klub" to nic innego jak ten temat, miejsce gdzie chcą spotykać się ze sobą ludzie którzy wzajemnie się znają i rozumieją a nie jeden więcej MC. Tutaj nie ma "zapisów" czy jakiegoś naboru, to poprostu grupa kolegów która chce coś zrobić dla siebie i innych.

Jeśli oczekujesz czegoś w rodzaju MC, statusu, regulaminu, rejestracji i podobnych ceregieli, nie licz na to, przynajmniej w najbliższej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie :icon_rolleyes: docencie wysiłki faceta który ma dobre intencje :icon_question: o logo możemy podyskutować na szerszym forum. Celowo zaplanowaliśmy wesołe, humorystyczne, żeby nie było posądzeń, że "chińczykom" odbija. Chcemy to traktować zabawowo chociaż mamy dość konkretne plany zarówno pod kątem

wspólnych wyjazdów, także zagranicznych jak i działalności typowo klubowej. Osobiście nie mam oporów przed takim logo ale jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie.

Obawiam się tylko, że kiedy zrobimy profesjonalne logo wzorem z MC czy innych uznanych klubów dopiero to może wydawać się śmieszne.

Idea jest prosta, skupia sie gromadka ludzi która wie, że na motocyklach na których jeździ można normalnie i bez ograniczeń uprawiać turystykę... i to robi. Ze lepiej jeździ się w grupie wiedzą o tym wszyscy którzy jechali na jakikolwiek zlot, wyprawę czy dłuższą trasę. A z kumplami z klubu jeździ się w ogóle najlepiej.

Za kilka dni ruszy oficjalna strona gdzie zaprezentujemy relacje z wypraw, zaprezentujemy opinie na temat dostępnych w handlu motocykli, indywidualne opinie o dealerach i danej marce. Oczywiście będziemy to w pewien sposób kontrolować bo obawiam się, że będziemy - jak zwykle - atakowani i wyśmiewani.

Planujemy również utworzenie forum dyskusyjnego. Macie mail i inne kontakty do Łukasza Murawskiego do mnie mail: [email protected] pchajcie wszelkie sugestie i pomysły przecież nie tworzymy klubu dwuosobowego :buttrock: pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos pomoze mi i podzieli sie rada, jak najlepiej odpalac go z zimnym silnikiem?

Nigdy nie trzymaj długo na rozruszniku jak nie chce zapalić bo mozna go spalić lub przedwcześnie się zużyje.

Sprawdż, czy jak zaciągasz ssanie na max przy gaźniku też jest max. Może trzeba wyregulować linkę?

Sprawdż szczelność połączenia gażnika z cylindrem i gażnika z filtrem. Czasem mogą być pęknięcia w elementach łączących i łapie lewe powietrze.

przed odpalaniem otwórz kranik, zaciąg ssanie i idź się ubrać. Niech kranik będzie otwarty 1-2min, benzyna musi mieć czas na dojście.

przed samym odpalaniem poruszaj ze trzy razy manetką na maxa, potem puść manetkę i naciśnij starter krótko.

Jak nie załapie to znowy trzy razy manetkę na maxa i krótki start, jak nie zagada to znowu powtórka z rozrywki.

Tym sposobem mi odpala przeważnie z pierwszego a extremalnie za trzecim razem.

Każde moto jednak troche inne i trzeba tylko wyczuć jak lubi lub znaleźć usterkę jeśli taka jest.

 

Obawiam się tylko, że kiedy zrobimy profesjonalne logo wzorem z MC czy innych uznanych klubów dopiero to może wydawać się śmieszne.

O gustach się nie dyskutuje i jak ma być takie logo to niech będzie, nikt nikogo przecież nie będzie zmuszał, żeby z tym jeżdził. Chodzi przecież o to, żeby klub był jakoś identyfikowany a jak ktoś zobaczy takie logo to na pewno o nim nie zapomni :icon_question:

Do klubu przecież można należeć i nie koniecznie się obwieszać logiem, no chyba, że się myle.

Ważne, że się w końcu zaczyna coś dziać a humor to dobra rzecz. :icon_rolleyes:

 

Sprzęt na bazie silnika V250 Lifana

Zarąbisty :buttrock:

Trochę nie chce mi się wierzyć, że ten silniczek jest w stanie zamielić takim kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj została oficjalnie zakupiona domena www.klub-chinskich-motocykli.pl kilka dni potrawa - przekierowanie domeny na serwer redakcji i zrobienie strony startowej - i będzie oficjalna stronka klubowa. :icon_question: Myślę, ze zrobimy mała prezentacje zdjęciową Waszych motocykli z krótkim opisem a dalej będziemy ustalać kształt strony.

Możecie słać zdjęcia maszyn z opisami na adres redakcji:

[email protected]

działamy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem.Jeszcze tylko pozwolę sobie zauważyć,że przydałoby się wam jakieś forum klubowe.Zamieściliście tu całe mnóstwo ciekawych postów dotyczących użytkowania tych motocykli.I za to wam chwała,bo zainteresowanych tematem jest coraz więcej a to jedyne miejsce w polskim necie,gdzie można znalezć takie informacje.Jednak umawianie się na zloty,zakup motocykla,sprawy koleżeńkie,czy jakieś inne błahe informacje zaczynają moim zdaniem trochę utrudniać dotarcie do istotnych dla postronnego czytelnika informacji.Ostatnio rzucił mi się w oczy jakiś nowy temat dotyczący chińskich motocykli.Gościu napisał,że wie o wątku JINLUNa,ale nie może się przekopać przez te setki stron.I najlepiej żeby jeszcze jakoś pokatalogować tematy.Np."naprawy i obsługa techn.chińskich motocykli","modele chińskich motocykli","zloty chińskich motocykli","luzne rozmowy na temat chińskich motocykli"czy jakoś tak.A może na tym forum da się to jakoś jeszcze rozszerzyć?Bo ten wątek staje się wręcz nienaturalnie długi i przez to odpycha nowych zainteresowanych.I przez to możecie się któryś tam raz z rzędu spodziewać pytania na omówiony temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :flesje: cieszę się, że inicjatywa spotyka się z pozytywnym odbiorem. :biggrin: Na ile to możliwe będziemy redakcyjnie wspierać działania klubu oraz pomagać i koordynować działania. Główna zasługa leży po stronie Łukasza Murawskiego, polski klub to jego pomysł. Ponieważ właściciele "chińczyków" są rozsiani po całej Polsce finalnie ruszymy chyba kilka oddziałów terenowych w różnych regionach. Pozwoli to na organizację zlotów imprez integracyjnych w różnych miejscach Polski. Przy koordynowaniu działań w jednym punkcie centralnym możemy nieźle się bawić cały sezon :icon_mrgreen: na terenie całej Polski. :)

Uruchomimy stronę, wstawimy troszkę ciekawych materiałów i zastanowimy jak działać aby było naprawdę wesoło i bezpiecznie.

Ze strony Chopper Magazin możecie liczyć na pełne wsparcie.

Wszelkie sugestie odnośnie działania klubu słać do redakcji :[email protected]

albo do Łukasza, robimy Klub dla nas więc wszyscy mają coś do powiedzenia... interesują nas wszystkie ciekawe pomysły i projekty :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za pomoc, w sprawie: odpalania zimnego silnika.

znalazlem na dole obudowy filtra powietrza pekniecie, i pewnie taka byla przyczyna,

ze lapal tam za duzo powietrza. w kazdym razie, korzystajac z waszych rad, odpala teraz w pare sekund.

 

w sprawie Klubu:

ja na prawde, szczerze, zycze powodzenia i trzymam kciuki.

moje uwagi nie byly zlosliwe, po prostu nic tam na razie nie znalazlem, wiec tak napisalem.

jak widac z dalszych informacji na tym forum, temat sie rozwija intensywnie,

i TAK TRZYMAC!

 

najwazniejsze to jak najszybciej stworzyc dzial porad technicznych.

bo w chinskim motocyklach trzeba sobie podlubac i je dopiescic (noooo, tak do konca nie wiem czy to prawda, bo innego motocykla nie mialem jeszcze. moze harleyowcy tez musza dlubac? :bigrazz: ).

a dla niektorych, jak na przyklad dla mnie, to jest pierwszy motocykl w zyciu,

i wszystkiego musze sam sie nauczyc, zebym byl z niego zadowolony.

na szczescie mozna wymieniac sie poradami i doswiadczeniem.

 

wczoraj nabylem, za zlotowki, metalowy wklad reflektora ciagnika ursus.

pasuje do reflektora Challengera, wiec niedlugo zamienie zarowke na H4

i przygotuje zdjecia i opis rezultatow.

 

 

 

"jade jade na motuuuurze, wiater mi owiewa twarz...

mam na subie czarne spodnie... a na brzuchu czarny pas..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawiam kilka fotek z przeróbki mojego Magnusa. Tak jak pisałem, wyrzuciłem tylne siedzenie razem z oparciem i wszystkimi ozdobnikami :) w to miejsce wstawiłem bagażnik (Honda Shadow 750 - z oferty Road Styler'a) Widać też kierownicę - w oryginale były "baranie rogi" teraz wstawiłem Drag Bar (Suzuki Marauder)

Na fotkach są stare lusterka - nowe jeszcze nie doszły :D więc trochę kwas... i plener do du... ale fotki robiłem na podwórzu gdzie wynajmuje garaż :icon_arrow:

Ciekawy jestem opinii ;)

 

http://www.iv.pl/view/126037.html

http://www.iv.pl/view/126039.html

http://www.iv.pl/view/126040.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o podobnym bagażniku zamiast tylniego siedzenia, ale nie rezygnował bym z kufrów. Taki bagażnik pomiędzy kuframi nadał by im nieco gracji.

Kiera troszkę za krótka moim zdaniem. Mi podobają się w takim stylu, ale trochę dłuższe i nieco wygięte do tyłu. Ale ogólnie wygląda OK, lekko i chopperowato :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To mój pomysł na bagażnik.Będzie własnej roboty, najprawdopodobniej z nierdzewki(jeżeli gdzieś dostanę) lub ze stalowych rurek - pochromowanych (tylko jeszcze nie wiem gdzie znajdę galwanizernię :)

http://chomikuj.pl/Miko-jan]Lucjan - chomik[/url]

Z kufrów osobiście nie zrezygnuję.Gdzieś tę kawę muszę wozić :D

Pozdrawiam.Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To mój pomysł na bagażnik.Będzie własnej roboty, najprawdopodobniej z nierdzewki(jeżeli gdzieś dostanę) lub ze stalowych rurek - pochromowanych (tylko jeszcze nie wiem gdzie znajdę galwanizernię :icon_biggrin:

http://chomikuj.pl/Miko-jan]Lucjan - chomik[/url]

Z kufrów osobiście nie zrezygnuję.Gdzieś tę kawę muszę wozić ;)

Pozdrawiam.Lucjan

 

Fajna koncepcja :( podoba mi się rozwiązanie. Kufry pasują do motocykli Waszego typu, cruiser'ów um mnie wyglądają trochę śmiesznie. Zastanawiam się nad niewielkim kufrem w kształcie wałka tylko dla zaakcentowania charakteru.

Głównie chodziło mi o nadanie lekko indywidualnego kształtu, mnie się podoba i to najważniejsze :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodziło mi o nadanie lekko indywidualnego kształtu, mnie się podoba i to najważniejsze :crossy:

No i cel osiągnołeś bo wygląda osobliwie.

Kiera też mi się nie podoba, wolę kozie rogi, niż prostą ale nie o mój gust tu chodzi. Natomiast tył wyszedł ci bardzo ciekawie. Ja tam bym jeszcze zamiast kufrów pozakładał dwie małe sakfy skórzane o ładnym kształcie, no ale to jak wiadomo kwestja gustu. :bigrazz:

 

 

Witam

To mój pomysł na bagażnik.Będzie własnej roboty, najprawdopodobniej z nierdzewki(jeżeli gdzieś dostanę) lub ze stalowych rurek - pochromowanych (tylko jeszcze nie wiem gdzie znajdę galwanizernię :icon_biggrin:

No nieżle nieżle. Wygląd niczego sobie :clap:

Zdemontujcie wszyscy tylne siedzenie a jak będzie jakaś laska do podwiezienia na naszej wyprawie to zgadnijcie z kim pojedzie ;)

 

P.S.

Widzę, że do mojego chomika nawet nikt nie zaglądnął by zobaczyć modyfikację loga klubu :(

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę problemu. Dopasowanie to jedynie kwestia delikatnego podgięcia uchwytów mocujących do śrub w sisibarze. A może nic nie trzeba będzie doginać, bo wygląda niemal identycznie jak w motocyklu. Tylko ta cena... o jakąś stówkę za dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...