Skocz do zawartości

chamulce w WSK


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie: jak dam nowe klocki chamulcowe w wsce i mocno naciagne hamulec to bedzie bardzo ostry?? mozna zrobic cos jeszcze oprocz nowych klockow zeby chamulce byly lepsze??

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:15 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:15 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:16 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:16 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:16 ]

? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie...

Jasne, że lepsze!!!

Tylko jak już załozysz nowe szczęki, to przejedz je lekko papierem ściernym i odtłusć benzyna ekstarkcyjną, a beben hamulcowy również porządnie wyczyść.

Jak wyregukujesz hamulec, to tą czynność powtórz jeszcze kilka razy po swoich przejażczkach, gwarantuje Tobie, że te hamulce nie bedą zwalniaczani, tylko prawdziwymi hamulcami, którymi można nie raz zablokować koła.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
mam pytanie: jak dam nowe klocki chamulcowe w wsce i mocno naciagne hamulec to bedzie bardzo ostry?? mozna zrobic cos jeszcze oprocz nowych klockow zeby chamulce byly lepsze??

 

[ Dopisane: 11-12-2005' date=' 23:15[/i'] ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:15 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:16 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:16 ]

? :?:

 

[ Dopisane: 11-12-2005, 23:16 ]

? :?:

 

Co to za dopisywanie?? Kolego, ostatni raz...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz kiedys bylo w innym topicu szczeku musza sie dotrzec dokladnie do bebna.. Wtedy jest najwieksza pow. tarcia. Opcja "Szukaj" nie gryzie. :mrgreen: A i radze Ci sie tak nie narazac moderatorom bo to jest pozadne 4um gdzie naprawde mozna dostac buna. I wiecej tu nie wrocic. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń swoją sógestie

 

Może nie za jasno sie wyraziłem.

Chodzi o to że jak np. linka jest już wypracowana albo w złym stanie (pogięty pancerz) to albo ta stalowa linka ze środka się wyciąga gdy naciskasz hamulec albo pancerz traci na długości (kurczy się, krótnie czy jeszcze inaczej). I wtedy masz wrażenie że hamulec jest miękki, klamka dochodzi do samej manetki a skuteczność hamowania się nie poprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(kurczy się' date=' krótnie czy jeszcze inaczej).[/quote']

Moze po prostu skraca się?? :D

Chodzi o to że jak np. linka jest już wypracowana albo w złym stanie (pogięty pancerz) to albo ta stalowa linka ze środka się wyciąga gdy naciskasz hamulec albo pancerz traci na długości (kurczy się' date=' krótnie czy jeszcze inaczej). I wtedy masz wrażenie że hamulec jest miękki, klamka dochodzi do samej manetki a skuteczność hamowania się nie poprawia.[/quote']

To ma takie same skutki jak puchniecie przewodu hamulcowego w heblach hydraulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ortografia nie przeszkadza Kolegom pisać o mechanice...

Wiecie co to książki?

Co do tematu, to był już opisywany zabieg poprawy skuteczności działania bębnowych hamulców. Trzeba wkleić do bębna pasek papieru ściernego granulacji 120. Następnie składamy koło i obracamy nim, jednocześnie lekko naciskając hamulec. Szczęki będą wycierać się o papier, czyli dopasują się do bębna. Wtedy mają największą powierzchnię współpracy z bębnem.

Nie zapomnieć usunąć papieru i pyłu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wkleić do bębna pasek papieru ściernego granulacji 120. Następnie składamy koło i obracamy nim' date=' jednocześnie lekko naciskając hamulec. Szczęki będą wycierać się o papier, czyli dopasują się do bębna. Wtedy mają największą powierzchnię współpracy z bębnem.[/quote']

 

Nie wiem jak jest to w przypadku WSK ale taki zabieg w przypadku hamulca bębnowego z regulacją na każdym rozpieraczu osobno (np. Jawa TS350) nie zdaje egzaminu. Dobrze wyregulowane szczęki są zbyt blisko bębna aby zmieścić tam papier ścierny. Najlepiej jest wtedy regulować je nawet kilka razy dziennie (przy intensywnej jeździe). Po kilku dniach hamulec taki działa naprawdę OK. Oczywiście przed zamontowaniem nie zaszkodzi przelecieć delikatnie papierem ściernym i benzyną ekstr. okładzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...