Skocz do zawartości

Wszystko co dotyczy hondy MTX 50,80,125,200


Rekomendowane odpowiedzi

Docieranie 2T jest specyficzne i ma znaczenie na dalszą wydajność jednostki. Moim zdaniem docieranie powinno przebiegać o jak najmniejszym obciążeniu ładunkiem.Delikatne przyspieszanie.

Obroty silnika nie większe niż połowę tego co na obrotomierzu. pierwsze 300km nie dawać więcej niż 3/4 gazu. Pamiętaj by nie przegrzać i nie jeździć na długich odcinkach tylko stopniowo.

 

 

Pogrzebałem trochę w internecie i znalazłem:

Przez pierwsze 500 km

 

-podczas jazdy nie otwierać gazu więcej niż 1/3 całkowitego ruchu rączki pokrętnej

 

-nie przekraczać szybkości na: pierwszym biegu- 15 km/h, drugim biegu 35 km/h, trzecim biegu- 45 km/h,

 

-przynajmniej raz przemyć benzyną i zwilżyć olejem filtr powietrza

 

-zmienić olej w skrzyni biegów.

 

Przez drugie 500 km

 

- stopniowo zwiększać szybkość jazdy, nie przekraczając jednak na biegu trzecim szybkości chwilowej 55 km/h

 

-odbywać jednorazowe jazdy dłuższe niż 50 km

 

-przemyć i smarować olejem filtr powietrza

 

-zmienić olej w skrzyni biegów

 

Przez trzecie 500 km

 

-co pewien czas osiągać chwilową szybkość 65 km/h

 

-przemyć i smarować olejem filtr powietrza

 

Po przebiegu 1500 km

 

Zaleca się przeprowadzać kolejne próby jazdy z maksymalną szybkością jednak na dystansie nie dłuższym niż 0,5 km. Po każdej tego rodzaju próbie należy przymknąć przepustnicę i jakiś czas nie przekraczać szybkości 60 km/h.

 

Po przebiegu 2000 km- można uznać silnik i motocykl za dotarty

 

Jeszcze raz należy zmienić olej w skrzyni biegów oraz przemyć benzyną i zwilżyć olejem filtr powietrza. Rozpoczynając normalną eksploatację nie zaleca się jednak utrzymywać szybkości maksymalnej na odcinkach dłuższych od jednego kilometra. Należy przy tym zachować ostrożność, zwłaszcza w okresie letnim, trzymając palce lewej dłoni na dźwigni sprzęgła, tak aby w razie objawów mającego nastąpić zatarcia móc natychmiast wyłączyć sprzęgło. Przy dalszych podróżach zaleca się utrzymywanie stałej szybkości nie przekraczającej 65 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item258401931_lancu..._rm_dt_mtx.html

http://www.allegro.pl/item258414600_lancuc..._rm_dt_mtx.html

 

Opłaca się inwestować w takie łańcuchy?

Który lepszy?

Podejdzie bezproblemowo do mtx'sa 125?

I Jak obliczyć ilość ogniw? (liczyć każde ;) ?)

Z góry bardzo dziękuje za odp. :)

Edytowane przez marcin.j007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieranie 2T jest specyficzne i ma znaczenie na dalszą wydajność jednostki. Moim zdaniem docieranie powinno przebiegać o jak najmniejszym obciążeniu ładunkiem.Delikatne przyspieszanie.

Obroty silnika nie większe niż połowę tego co na obrotomierzu. pierwsze 300km nie dawać więcej niż 3/4 gazu. Pamiętaj by nie przegrzać i nie jeździć na długich odcinkach tylko stopniowo.

Pogrzebałem trochę w internecie i znalazłem:

Przez pierwsze 500 km

 

-podczas jazdy nie otwierać gazu więcej niż 1/3 całkowitego ruchu rączki pokrętnej

 

-nie przekraczać szybkości na: pierwszym biegu- 15 km/h, drugim biegu 35 km/h, trzecim biegu- 45 km/h,

 

-przynajmniej raz przemyć benzyną i zwilżyć olejem filtr powietrza

 

-zmienić olej w skrzyni biegów.

 

Przez drugie 500 km

 

- stopniowo zwiększać szybkość jazdy, nie przekraczając jednak na biegu trzecim szybkości chwilowej 55 km/h

 

-odbywać jednorazowe jazdy dłuższe niż 50 km

 

-przemyć i smarować olejem filtr powietrza

 

-zmienić olej w skrzyni biegów

 

Przez trzecie 500 km

 

-co pewien czas osiągać chwilową szybkość 65 km/h

 

-przemyć i smarować olejem filtr powietrza

 

Po przebiegu 1500 km

 

Zaleca się przeprowadzać kolejne próby jazdy z maksymalną szybkością jednak na dystansie nie dłuższym niż 0,5 km. Po każdej tego rodzaju próbie należy przymknąć przepustnicę i jakiś czas nie przekraczać szybkości 60 km/h.

 

Po przebiegu 2000 km- można uznać silnik i motocykl za dotarty

 

Jeszcze raz należy zmienić olej w skrzyni biegów oraz przemyć benzyną i zwilżyć olejem filtr powietrza. Rozpoczynając normalną eksploatację nie zaleca się jednak utrzymywać szybkości maksymalnej na odcinkach dłuższych od jednego kilometra. Należy przy tym zachować ostrożność, zwłaszcza w okresie letnim, trzymając palce lewej dłoni na dźwigni sprzęgła, tak aby w razie objawów mającego nastąpić zatarcia móc natychmiast wyłączyć sprzęgło. Przy dalszych podróżach zaleca się utrzymywanie stałej szybkości nie przekraczającej 65 km/h.

 

 

Nie kumam:

CO MA OLEJ W SKRZYNI DO DOCIERANIA?

CO MA KONSERWACJA FILTRA POWIETRZA DO DOCIERANIA?

 

 

http://moto.allegro.pl/item258401931_lancu..._rm_dt_mtx.html

http://www.allegro.pl/item258414600_lancuc..._rm_dt_mtx.html

 

Opłaca się inwestować w takie łańcuchy?

Który lepszy?

Podejdzie bezproblemowo do mtx'sa 125?

I Jak obliczyć ilość ogniw? (liczyć każde :icon_eek: ?)

Z góry bardzo dziękuje za odp. ;)

 

Ogniwa musisz sobie policzyc. Pewnie masz ich 130 tak jak ja o ile masz tę samą wersję MTX.

Właśnie wymieniłem łańcuch w swojej hondzi. Początkowo chciałem kupić standardowego D.I.D-a. Nie było go jednak nigdzie do dostania więc doinwestowałem w wersję NZ. Już po fakcie zakupu, doświadczona osoba powiedziała mi, że w przypadku D.I.D standard a D.I.D NZ jest tak: cena x2 a trwałość x3.

Czy warto? To zależy jak i ile jeździsz?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże nie często i amatorsko, tak więc myśle że wyczyma ten standardowy łańcuch D.I.D-a :icon_question:

Dziękuje za podpowiedź :icon_mrgreen:

 

Jeszcze jedno pytanko :icon_exclaim:

Jak wygląda filtr powietrza w mtx'sie 125? (85r.)

Ma on jakąś plastikową obramówke która podtrzymuje gąbke?

Pytam poniewasz wogule nie posiadam filtra, a znalazłem coś takiego:

http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...al=wyszukiwarka

Tylko nie wiem czy to sie mi na coś przyda jeśli ma do tego być jakaś obudowa :icon_mrgreen:

Edytowane przez marcin.j007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten link co go podałeś nie działa.

Pewnie chodzi Ci o ten sam filtr powietrza, który znalazłeś dla mnie jakiś czas temu.

Zła wiadomość: Jest plastikowa ramka w którą sie tę gąbeczkę wkłada. Bez ramki tę gąbkę można sobie wsadzić w ....... gdzie indziej. :flesje:

Jak chcesz to Ci wyślę zdjęcie ramki na maila.

Nie mam niestety pojęcia gdzie to można znaleźć.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wjedziesz w teren i ci zassssssssssssssssssssie tak fajowo ze z kosztami przez pół roku sie bedziesz zbierał! pozdro

 

Teraz więcej jeżdżę po ulicy niż po lesie (sporadycznie). Głównie służy mi do dojazdów do szkoły no i poszalenia po mojej wiosce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma który serwisówkę do MTX 125? Po polskiemu najlepiej.

Albo niech mi ktoś powie jakie powinno być ciśnienie w lagach.

Jak tylko posadzę dupę to przód siada do połowy. Normalne to?

:icon_exclaim:

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma który serwisówkę do MTX 125? Po polskiemu najlepiej.

Albo niech mi ktoś powie jakie powinno być ciśnienie w lagach.

Jak tylko posadzę dupę to przód siada do połowy. Normalne to?

:)

 

 

U mnie też siadał prawie do połowy. Wymieniłem olej w lagach trochę pomogło (chyba było za mało) , myślę że to przez sprężyny w lagach.... do wymiany albo "ten typ tak ma" :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też siadał prawie do połowy. Wymieniłem olej w lagach trochę pomogło (chyba było za mało) , myślę że to przez sprężyny w lagach.... do wymiany albo "ten typ tak ma" :icon_twisted:

 

 

Puchaty... ja się pytam o ciśnienie w lagach a nie o wymianę sprężyn czy oleju.

Wymieniałbyś w takiej sytuacji olej i sprężyny bez sprawdzenia ciśnienia?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ma który serwisówkę do MTX 125? Po polskiemu najlepiej.

Albo niech mi ktoś powie jakie powinno być ciśnienie w lagach.

Jak tylko posadzę dupę to przód siada do połowy. Normalne to?

:icon_twisted:

 

 

 

 

 

tam sie pompuje 0,2 - 0,3 atm. Nie wolno pompować wiecej (mimo ze wtedy robią sie odpowiednio twarde) bo poprostu uszczelniacze Ci podczas jazdy wystrzelą i cały olej sie wyleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...