Barnaby Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 WitamCzy mógłby mi ktoś poradzić, jak zmierzyć prowadnice zaworów do junaka. Chodzi mi o to, czy trzeba już je wymienić, czy jeszcze nie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Najlepiej zdjac sprezyny i poruszac zaworem na boki. Jezeli lata jak zyd po pustym sklepie to czas je wymienic., a jezeli nie czuc luzu to moga byc. Tylko przewaznie tak jest ze jak prowadnice sa wyrobione to i trzonki zaworow tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Nie no, po to sa zrobione prowadnice z miekkiego matarialu aby nawet przy granicznej wartosci luzu mozna bylo wymienic prowadnice a nie zawory. Te ostatnie robione sa z duzo bardziej odpornego na scieranie materialu...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Nie no, po to sa zrobione prowadnice z miekkiego matarialu aby nawet przy granicznej wartosci luzu mozna bylo wymienic prowadnice a nie zawory. Te ostatnie robione sa z duzo bardziej odpornego na scieranie materialu... Wszystko sie zgadza, oczywiscie ze zuzycia nie sa jednakowe obydwu elementow,wszystko zalezy od materialow, ale trzonki zaworow takze sie wycieraja i to nie symetrycznie. A co do trzonkow to czy sa one az tak twarde? Pewnie zalezy od klasy zaworu, materialu z jakiego zostal wykonany(dodatki stopowe),jak zostal obrobiony, co ostatecznie przeklada sie na cene. Bo np zawor od duzego fiata to mozna zwykla pilka do metalu przeciac trzonek. A czy Junak ma az tak dobre zawory? Tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 czeeeale trzonki zaworow takze sie wycieraja i to nie symetrycznie. Jak to nie symetrycznie ?Przeciez jezeli warunki pracy zaworu są prawidlowe (mam na mysli ruch obrotowy) to zawor bedzie zuzywal sie symetrycznie . A co do trzonkow to czy sa one az tak twarde?Nie są az tak twarde.. hartowana powierzchniowo jest tylko koncówka zaworu stykajaca sie z dzwigienką (w orginale napawana byla stellitem ), a sam trzonek nie jest utwardzany. A czy Junak ma az tak dobre zawory?A czy ktos jeżdzi na orginalnych ? ;) Albo Paradowscy , albo przerabiane traktorowe. pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Ja swgo czasu jezdzilem, ale aktualnie zaufalem paradowskim...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Nie są az tak twarde.. hartowana powierzchniowo jest tylko koncówka zaworu stykajaca sie z dzwigienką (w orginale napawana byla stellitem ), a sam trzonek nie jest utwardzany. Niby powinno byc tak wg teorii, ale kiedys wyciagalem zawory z dobitego silnika i trzonek byl zuzyty niesymetrycznie tzn (trudne do opisania) z jednej strony trzonek byl podjechany u dolu (byl prog, uskok), a po przeciwnej stronie trzonek byl podjechany u gory (byl prog, uskok). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 moze za dlugo pracowal ze zbyt duzym luzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 moglo to bys spowodowane brakiem wyosiowania prowadnicy w stosunku do gniazda zaworowego...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 9 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 O.K. Wszystko pięknie, ale naprawdę cały luz ustawia się tylko na oko?Nie ma ustalonych wartości i sposobów pomiaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 Oczywiscie ze sa, zajrzyj do serwisowki.Problemem jest tylko przyrzad do mierzenia srednicy wewnetrznej prowadnicy - malo kto ma tak mala srednicowke, zeby to pomierzyc trzeba zwykle udac sie do warsztatu remontujacego silniki.A jak znam polskie warunki to tez nie kazdy warsztat bedzie mial prawidlowe oprzyrzadowanie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 Konkretnie i na temat, każdy otwór da się zmierzyc i każdy wałek da się zmierzyc rozepnij wszystko w torbe i do warsztatu zajmującego się szlifami i regeneracją silników tam Ci pomierzą wszystko i powiedzą jaki jest ich stan nie wydaje mi się żebyś to mógł zmierzyc dokładnie w warunkach domowych (brak odpowiedniego sprzętu ) za pomiary kasy brac nie powinni, nawet jak będziesz wiedział jakie tam jest pasowanie to co z tego jak nie będziesz mógł tego zmierzyc. :?: Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Jak ktoś będzie chciał wymieniać zawory to nie polecam zaworów od ciągnika tak jak to proponował Sałek w ŚM. Są tak miękkie, że nie nadają się do niczego. Poza tym urwał mi się jeden i poczynił spustoszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.