Tomek Kulik Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Zgadza się. Zero problemów na motulu mineralnym 20W50, poza koniecznością grzania silnika kilka minut przed ruszeniem z powodu silnego sklejania sprzęgła na zimno. Wszak mamy tutaj 20W...Olej jest tani, a dzięki wysokiej klasie lepkości ...W50 nie ulega rozrzedzeniu podczas pełzania w korku, dzięki czemu jego zużycie jest mniejsze niż oleju ...W40. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 2 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 A tak samo chroni przed zużyciem jak jakis syntetyk? Ma jakies tam dodatki zmniejszajace tarcie? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Mineral w sumie też chroni przed zużyciem tylko po pierwsze 20W50 więc jest lepki w niskich temperaturach więc będzie wolniej docierać do wałków rozrządu,po drugie mineralne szybciej tracą swoje pierwotne właściowści.Może spróbuj zalać jakimś niedrogim syntetykiem(np.Midland albo jak nie masz urazu do firmy to Orlenem-są niedrogie i nie mają tyle dodatków czyszczących co inne syntetyki,ale zarazem nie mają ich na tyle mało żeby żle działały)oba wychodzą ok 80zł za 4 litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Domel proponujesz lanie syntetyka do motocykla kótry ma chyba z 20 lat a silnik zaczyna powoli mieć dosyć ??? Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Midland ma TBN niewiele większą od Lubro(troche mnie kwestie olejów interesowały więc napisałem maile do firm i tak np.Midland ma TBN 7,8 a Orlen ok.8 a Lubro ma chyba 7) a (tu niech mnie ktoś poprawi jak się myle)ona jest chyba też miarą właściwości myjących(bo napewno zobojętnieniania kwasów).Polecane są minerale a np. Shell mineralny ma TBN ponad 9 czyli niewiele mniej niż syntetyki innych firm a jednak syntetyki mniej tracą własciwośći w miare czasu,mają lepszy wskażnik lepkości itp.Jeżeli z tym się myle to faktycznie lepeij nie lać ale jak juz w innym temacie proponowali półsyntetyki do tego motocykla to nie wiem czemu nie mógłby lać syntetyka bo półsynetyki też mają sporo właściwości myjących.No chyba że chodzi o to żeby olej był lepki i zużyta pompa oleju go pompowała lepiej.ps. polecam strony http://www.mototec.pl/oferta/oleje.phphttp://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomow...aca_6_oleje.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Fajne linki - dają "czarno na białym" podstawowe informacje (np. lepkość przy 100 stopniach itp). Tak samo nie zaleciłbym to dego moto półsyntetyka 10W40, jak i pełnego syntetyka. Chyba że będzie to 10W60. Tylko się pytam - po co 8) , skoro tani, motocyklowy olej 20W50 nie dość, że jest wystarczający dla tego silnika (i jego stanu), jak również swoimi właściwościami przewyższa wszytko, co było te 20 lat temu :-). Sam fakt, że olej jest mineralny nie powoduje, że nie smaruje on właściwie silnika! Oczywiscie dobry, markowy olej mineralny, a nie byle syf. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 To jeszcze dorzuce linki olej Agip- http://www.techem.com.pl/oil.php?categoryI...810299e8eb901e5Olej BP(jak na syntetyk nie jest drogi a parametry ma bardzo dobre)- http://bp.pl/oleje/prod_osam_04.htmlMidland 10W50- http://www.oelbrack.ch/pdf/21718%20Motorcy...le%2010W-50.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_b20 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 mam pytanie jest olej do motocykla 10w40 mineralny??bo kupilem motocykl i ostani wlasciciel powiedzial, ze ów taki byl wlany a w sklepie powiedziano mi ze nie ma takiego mineralnego 10w40 wiec jak to jest???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 mam pytanie jest olej do motocykla 10w40 mineralny??bo kupilem motocykl i ostani wlasciciel powiedzial' date=' ze ów taki byl wlany a w sklepie powiedziano mi ze nie ma takiego mineralnego 10w40 wiec jak to jest????[/quote'] Był mineralny QuakerState 10w40 i 15w50 ale niestety już tej firmy nie ma oficjalnie w Polsce. Chyba że trafisz na jakieś resztki w magazynach i hurtowniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekB4 Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 Jest mineralny Motul 3000+ 10W40 [ Dopisane: 25-01-2006, 22:29 ]Nie mozna lać do motocykla oleju samochodowego. Olej obsluguje tu skrzynie biegów i sprzęgło. [ Dopisane: 25-01-2006, 22:48 ]jest mineralny Motul 3000+ 10 w 40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1411 Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 ja do mojego zalałem przed zamknięciem sezonu Castrola 10w 40 (motocyklowy) razem z filtrem wyszło mnie koło 130zł i jest ok. ale żeby dobrze go przetestować będe musiał polatać wiecej na wiosne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 [ Dopisane: 25-01-2006, 22:29 ]Nie mozna lać do motocykla oleju samochodowego. Olej obsluguje tu skrzynie biegów i sprzęgło. Owszem mozna, czego przykladem jest moj motocykl i kilka innych.Przeczytaj sobie moj watek z przeszlosci:"Samochodowy syntetyk w motocyklu" Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 zalezy kazde moto inaczej reaguje na taki olej Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2006 Zachecam do czytania zamiast powtarzania bzdur. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.