Pompka Opublikowano 27 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2005 Adam M.-> a jak pożyczy i ma np: uszkodzony regulator to nie popsuje w czasie prób i pomiarów kumplowi dobrej baterii :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 regler motocykli japonskich z alternatorami trojfazowymi ze stalym wzbudzeniem to po prostu prostownik na 6 diodach (2 diody na faze) + uklad stabilizacji Nie wiedzialem, ze w moto obecnie sa stosowane alternetory ze stalym wzbudzeniem. W takim ukladzie regulator napiecia jest o wiele bardziej obciazany co tlumaczyloby zreszta czemu tak czesto padaja. Najprostsza jes wszak regulacja pradu wzbudzenia.Wiesz moze czemu akurat sa stosowane alternetory ze stalym wzbudzeniem? Sa jakies zalety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Niski koszt produkcji.Wszystkie konstrukcje z twornikiem mocowanym na koncowce walu maja stale wzbudzenie.Pompka - pozyczonego aku nie popsuje.Moj regler przeladowywal do 20V i nic sie baterii nie stalo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Sa jakies zalety? oprocz tej, co Adam napisal:- powyzej 10000 rpm jest problem z utrzymaniem szczotki przy wirniku. zostaje ona odpychana sila odsrodkowa. zastosowanie mocniejszej sprezyny spowoduje szybsze wytarcie szczotki i slizgow wirnika, wiec i tak zle i tak nie dobrze. (choc i tak chodza przez przekladnie :P )- brak przelozenia napedu (pasek klinowy, tryby) - mniej elementow- brak iskrzenia, syfienia i wymiany szczotek- stala temp. uzwojen (bo sa w oleju) - trudniej przepalic- wieksza niezawodnosc samego alternatora (czesci elektryczne wirnika zastapione mechanicznymi: uzwojenia->magnesy trwale - niezniszczlne :lapad: )- uklad o stalym wywazeniu, magnesy sie nie zuzywaja tak jak powierzhcnie slizgowe wirnika mozna i jeszcze wiele na korzysc jednych, lub drugich :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Dzieki MłodyVFR za rozsadna argumentacje. Co do wiekszej niezawodnosci to nie mialem watpliwosci. Jesli mozna skorzystac jeszcze z twojej wiedzy to mam pytanko: wszystkie regulatory napiecia sa ukladamy liniowymi (za dawnych czasow robilem taki do mojej SR 500, dzialal bez zastrzezen)? A moze sa tez rozwiazania impulsowe?Warto tez zaznaczyc dla innych ze jezdzac z wlaczonymi swiatlami regulator ma troche latwiejsze zycie :P Pozostaje tylko pytanie retoryczne: dlaczego seryjne regulatory tak szybko padaja? Jedynym problemem jest odprowadzanie ciepla, a to mozna konstrukcyjnie zapewnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 A moze sa tez rozwiazania impulsowe? sa, jezeli zastosowany jest akumulator zelowy. wowczas taki regler dziala na zasadzie prostownika + sterowany klucz (najczesciej tyrystor). czestotliwosc taktowania tyrystora jest odwrotnie proporcjonalna do rpm, zeby zachowac stale (usrednione) napiecie wyjsciowe. impulsowe zalaczanie klucza powowduje ladowanie aku chwilowym napieciem nawet 80V, ale srednia wyjdzie taka, jak trzeba :P Pozostaje tylko pytanie retoryczne: dlaczego seryjne regulatory tak szybko padaja? - styki!!!!!! wystarczy, ze jeden styk fazowy jest do bani, to pozostale fazy sa bardziej obciazone (niesymetrycznosc ukladu) i pada mostek lub stabilizator- strzelanie z wydechu (reglery 6 przewodowe)- no i cieplo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Niska jakosc polaczen wewnatrz regulatora jest najczestsza przyczyna ich padania. Mam wrazenie ze jest to specjalnie robione - firma musi na czyms zarabiac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 - powyzej 10000 rpm jest problem z utrzymaniem szczotki przy wirniku. zostaje ona odpychana sila odsrodkowa.... tak mnie zastanawia o jakiej sile odsrodkowej mowisz :? z tego co ja sie orientuje to szczotka jest w pozyscji nieruchomej w stosunku do obracajacego sie komutatora...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 tak mnie zastanawia o jakiej sile odsrodkowej mowisz z tego co ja sie orientuje to szczotka jest w pozyscji nieruchomej w stosunku do obracajacego sie komutatora... troche niedopisalem, oczywiscie masz racje. prawie :) wirnik po jakims czasie eksploatacji nie jest idealnie gladki jak i przekroj kola nie jest zachowany. nastepuje podbicie szczotki kazda nierownoscia. o to mi chodzilo. czas, kiedy szczotka jest w powietrzu zalezy od sprezyny, jak i rpm. im wieksze rpm tym szczotka dluzej lewituje :mrgreen: teraz pasi? nierownosci sa minimalne, ale jest to problem. sprezyny dopychajace szczotki musza byc miekkie, ze wzgledu na trwalosc ukladu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 witaj ,kiedyś miałem tejn sam problem. miałęm ładowanie a akumulator nie trzymał za długo, i to nie była sprawa, ani regulatora napięcia ani baterii - alternator,oddałem go do przewinięcia i od 3 miechów nie miałem problemu z odpaleniem, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jenes Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 A moze sa tez rozwiazania impulsowe? Pozostaje tylko pytanie retoryczne: dlaczego seryjne regulatory tak szybko padaja? - styki!!!!!! wystarczy' date=' ze jeden styk fazowy jest do bani, to pozostale fazy sa bardziej obciazone (niesymetrycznosc ukladu) i pada mostek lub stabilizator[b']- strzelanie z wydechu (reglery 6 przewodowe)[/b]- no i cieplo a dlaczego strzelanie z wydechów je kończy??, że tłumiki, silnik to rozumiem ale regulator?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.