Skocz do zawartości

DLACZEGO ŁAŃCUCH ŚCINA MI OPONĘ ???


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH, MAM MAŁY PROBLEM A MIANOWICIE KOSTKA OD ZEWNĘTRZNEJ STRONY JEST POŚCINANA OD ŁAŃCUCHA. DLACZEGO ? ŁAŃCUCH JEST DOBŻE NACIĄGNIĘTY A OPONA WCALE NIE JEST JAKAŚTAM SZEROKA 1209018 I NIE JEŻDZI W KOMARZE A W CR 500 .KLEGA MA CRM 250 I TAKĄ SAMĄ OPONĘ I WYDAJE SIĘ ŻE U NIEGO JEST WIĘKSZA PRZERWA POMIĘDZY ŁAŃCUCHEM A OPONĄ. PROSZĘ O POMOC BO STARA OPONA MUSI JUŻ POŻEGNAĆ SIĘ Z FELGĄ. I JESZCZE JEDNO JEŻELI DOMNIE NIE WCHODZI 120 TO DO JAKIEGO WCHDZI 140. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wizualnie opona jest po środku wachacza? U mnie na przykład jako że jest to leciwa crossówka to ktoś przeplatał szprychy i na dodatek zrobił to nieudolnie. Obręcz nie jest symetrycznie względem piasty. Mam opone 100 a włoski (niemalże nowa opona) smyrają po łąńcuchu. Muszę tam pokombinować z tulejkami bo z drugiej strony niż łańcuch jest tuleja dystansowa. Możnaby dać węższą a to o ile zwężyłoby się ją dołożyć z drugiej strony. Może takie plany dałoby się przełożyć na twojego komara chociaż tam raczej inne rozwiązania są. Jednak symietrię koła względem piasty warto sprawdzić. Pokaż jakieś fotkie ten CRki w akcji bo ciekaw jestem. A może filmik? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolo ma centre?? Luźne szprychy? Może koło było prostowane i naciągane szprychy?? Kiedyś widziałem coś takiego że koleś prostował sobie kułko i wyszło wszystko na pierwszy rzut oka ganc egal, ale niestety przy centrowaniu ściągnął całą felgę względem piasty na jedną ze stron i koło było nie symetryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś widziałem coś takiego że koleś prostował sobie kułko i wyszło wszystko na pierwszy rzut oka ganc egal' date=' ale niestety przy centrowaniu ściągnął całą felgę względem piasty na jedną ze stron i koło było nie symetryczne.

[/quote']

 

 

U mnie na przykład jako że jest to leciwa crossówka to ktoś przeplatał szprychy i na dodatek zrobił to nieudolnie. Obręcz nie jest symetrycznie względem piasty

 

U mnie to widziałeś? :D Z tym że to nie ja robiłem. hehe Wiele rzeczy spieprzyłem w tym motorze ale koła nie ruszałem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw motocykl na kobyłce i zakręć tylnim kołem, sprawdz czy nie ma bicia ani luzów na wachaczu lub łożyskach w piaście.

Jesteś pewien że przyciera o łańcuch ?

Obejżyj wahacz od wewnętrznej strony może jest tam jakiś uchwyt od osłonki łańcucha czy czegoś innego i o to przyciera.

A czy przy dobiciach zawiechy podczas skoków nie przyciera?

może pod błotnikiem od środka masz jakąś śrubę o którą zawadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw motocykl na kobyłce i zakręć tylnim kołem, sprawdz czy nie ma bicia ani luzów na wachaczu lub łożyskach w piaście.

Jesteś pewien że przyciera o łańcuch ?

Obejżyj wahacz od wewnętrznej strony może jest tam jakiś uchwyt od osłonki łańcucha czy czegoś innego i o to przyciera.

A czy przy dobiciach zawiechy podczas skoków nie przyciera?

może pod błotnikiem od środka masz jakąś śrubę o którą zawadza.

Witam. analizując ten temat mam podobne wątpliwości co KML tzn, że to może niekoniecznie łańcuch, a np. wahacz. W przypadku kiedy łańcuch jest trochę za krótki albo za mocno naciągnięty wtedy koło zbyt mocno zbliża się do niego. Sam przerabiałem podobny przypadek. Jeśli to nie to sprawdź osiowość koła tzn, czy na obu napinaczach jest ta sama wartość. Jeśli to nie to to może faktycznie ktoś coś zmalował przy zaplataniu szprych. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi gora dol to ja bym obstawial ze albo chodzi na osce co by bylo dziwne (tzn lozyska w kolach mogly juz pojsc sie j*b** ale wtedy we wszystkie storyny by latalo. A jak na szprochcach to najbardziej gora-dol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO NA PEWNO ŁAŃCUCH , WŁAŚNIE GO NACIĄGNĄŁEM I USTAWIŁEM KOŁO W RÓWNYCH ODSTĘPACH OD WACHACZA A JAK SIĘNIM KRĘCI NA POSTOJU TO NIE CHODZI NA BOKI TULKO GÓRA DÓŁ I CO WY NA TO

Jak mniemam chodzi góra-dół nie na ośce tylko opona. Może problem tkwi w montażu opony. Obejrzyj dokładnie, czy równo leży. Inna kwestia to mocowanie szpanera (nie wiem czy CR coś takiego posiada?, ale wydaje mi się, że powinien), czasem zdarza się, że nie uda się go dobrze ułożyć pod oponą. Proponuję ci jeszcze raz zdjąć koło, zdemontować oponę, może to coś wniesie do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Z tego co piszesz w innym poście wynika, że szukasz ślizgu łańcucha, co nazwałeś "podkładką" ( :-D :-D :-D ).

Jak masz wyrąbany ślizgacz to nie ma odpowiedniego prowadzenia łańcucha, tylko nim miota po całym wahaczu jak gównem w mikserze.

Coś mi się wydaje, że zielono u Ciebie z enduro i crossem :D

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na moj gust to lancuch musi miec troche luzu bo peknie na dziurach, moze byc tez juz tak zuzytu ze lata na boki, albo sa luzy na lozyskach i podczas jazdy tylne kolo lata i przyciera,

moj kumpel w mtx80 ma 120 i tez mu przycierala boczna kostke, raz to mu nawet lancuch spadl przez to, zredukowalismy luz lancucha do aplitudy gora dol 3cm i bylo ok,

 

no Dominik masz racje z "podkladka" :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...