Skocz do zawartości

Ruskie Turbo


jasiuniemowa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

miałem ruskie turbo u siebie w MW (tak przyjechał zza wschodu) :-x Większego gówna chyba nie ma na świecie :!: Nie można w w ogóle motocykla ustawić, nie ma "dołu", nie ma mocy, totalna porażka 8O

Ja w ogóle nie rozumiem koncepcji tego wynalazku. Przecież jedyną rzeczą, która zachodzi dzięki temu patentowi jest spadek podciśnienia i zasysanie lewego powietrza do cylindra(krućce połączone z tulejami zwykłym gwintem :-D ). Owszem podobny patent sprawadza się np. w Vmaxie, tylko że tam mieszanka dostaje się z dwóch gaźników bezpośrenio do cylindra, a nie poprzez metrowej długości wężyk fi6.

Ruscy jednak nie powinni niczego dokonstruowywać, tylko pozostawić wszystko tak jak zrobili to Niemcy wiele lat temu - takie jest moje zdanie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ruskie turbo u siebie w MW (tak przyjechał zza wschodu)  Większego gówna chyba nie ma na świecie  Nie można w w ogóle motocykla ustawić, nie ma "dołu", nie ma mocy, totalna porażka  

Ja w ogóle nie rozumiem koncepcji tego wynalazku. Przecież jedyną rzeczą, która zachodzi dzięki temu patentowi jest spadek podciśnienia i zasysanie lewego powietrza do cylindra(krućce połączone z tulejami zwykłym gwintem  ).

 

No to miales nieszczelne turbo. Przy dobrze zrobionym poprawia osiagi i to znacznie. Ja ten gwint uszczelnilem dodatkowo a ten wezek to czym dluzszy tym lepiej bo ma wieksza pojemnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ruskie turbo " a to dużo zmienia:) Ogólnie to nazwa " wyrównywacz podciśnień" nie przyjęłaby się a ruskie turbo tak bo jest bardziej rynkowe :)

 

Arbuz nie chodzi tu o pojemnośc tego wężyka a o jego sztywnośc w sumie kupując ruskie turbo należy je poddać obróbce (odlewy sa koszmarne) i jeszcze wężyk wymienic najlepiej na w sztywniejszy i o mnijszej średnicy (najlepszy w stalowym oplocie) Wtedy zobaczysz co to cudo potrafi:)

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam patent w swojej BSA, tyle ze wmontowany w kolektory ssace przed gaznikami, czyli z kazdego kolektora bedacego czescia odlewu glowicy wystaje koncowka i obie sa polaczone wezykiem identycznym z porzadnym japonskim wezem paliwowym ( dobra, odporna na paliwo guma solidnej grubosci ). Zrobione przez fabryke, tak samo jak lacznik obu rur wydechowych laczacy je zaraz po wyjsciu z kolektorow wydechowych glowicy - angole zaczeli go stosowac w tym modelu od 68r.

Natomiast nie wpadli na to ze koncowki rur wydechowych powinny byc szczelne w kolektorach wydechowych glowicy i tam te rury sa po propstu wsuniete i niczym nie mocowane.

Calosc ukladu wydechowego trzyma sie dobrze bo same rury maja 2 punkty mocowania do ramy dla kazdej + jedno mocowanie dla kazdego tlumika, ale musze wymyslic jakis sposob uszczelnienia tych rur przy glowicy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale ja w każdym razie się będę upierał. Niech mi ktoś łopatologicznie wyjaśni dlaczego owo "ruskie turbo" daje rzekomo taki przyrost mocy.

Zakładając, że układ jest szczelny(im więcej połączeń tym o to trudniej), to mieszanki paliwowo powietrznej w owym wężyku jest tyle co kot napłakał. Nie sądzę by jej ilość miała jakiekolwiek znaczenie dla poprawienia osiągów. Jeżeli już miała by mieć to wlot owego wężyka zainstalowany jest pod kątem prostym, a wg. mnie powinien być skierowany pod rozwartym, jak najwiekszym kątem do cylindra - w odniesieniu do osi wzdłużnej silnika, po to by podciśnienie zasysało ową mieszankę. Inaczej nie ma szansy się dostać bo strumień paliwowo powietrzny zasysany do cylindra z dość dużą przecież prędkością skutecznie to blokuje.

Kolejna sprawa to spadek podciśnienia w układzie dolotowym. Przecież sprawność silnika jest wprost proporcjonalna do współczynnika napełnienia cylindra. A tym lepsze jest jego napełnienie im większe jest wytworzone przez tłok podciśnienie (pomijam tu silniki doładowane bo to nieco inna bajka). Tak więc pytam, jak ma być większy przyrost mocy skoro celowo zmniejszamy to podciśnienie :?:

Tak więc myślę że owa zmiana na plus po zastosowaniu tego patentu jest li tylko w psychice właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie sadze zeby to w jakikolwiek sposob wplywalo na polepszenie osiagow, raczej na wyrownanie pracy silnika w calym zakresie obrotow.

Jak napiszesz mi jak na forum zamiescic zdjecie, to wsadze zdjecie mojej glowicy do tego watku i pokaze jak to wyglada.

W miedzyczasie zasiegne opinii miejscowych guru co do brytyjskich twinow i przekazze ci ich opinie co do tego patentu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie sadze zeby to w jakikolwiek sposob wplywalo na polepszenie osiagow' date=' raczej na wyrownanie pracy silnika w calym zakresie obrotow.

[/quote']

 

Dokładnie się z Tobą zgadzam. Ten patent jeśli miał do czegoś służyć to właśnie do "uspokojenia" pracy silnika, ale ruskim z ich pomyślunkiem i wykonaniem nawet to się nie udało :P

 

Nie od dziś wiadomo, że motor pracuje tym spokojniej i równiej im mniejsza jest jego moc. Moc można zmniejszać na różne sposoby np. poprzez zmniejszenie stopnia sprężania lub właśnie poprzez zmniejszenie podciśnienia w układzie dolotowym. I te właśnie zabiegi mogą też doprowadzić do przesunięcia się wykresu przebiegu momentu obrotowego - będzie osiągał swoją wartość maksymalną przy niższych obrotach dając subiektywne wrażnie większej mocy silnika.

 

Jak napiszesz mi jak na forum zamiescic zdjecie' date=' to wsadze zdjecie mojej glowicy do tego watku i pokaze jak to wyglada.

W miedzyczasie zasiegne opinii miejscowych guru co do brytyjskich twinow i przekazze ci ich opinie co do tego patentu.

Adam M.[/quote']

wchodzisz w album i dalej w zakładkę Inne. Pod napisem "Inne" masz ikonkę DODAJ. Dalej "tytuł zdjęcia", "opis" i "dodaj zdjecie ze swego komputera". Klikasz w ikonkę PRZEGLADAJ i wybierasz ścieżkę gdzie je masz na swoim kompie. Na koniec klikasz ikonkę WYŚLIJ i fotka powinna się znaleźć w albumie. Jesli nie, to piszesz gniewne pełne obraźliwych epitetów PW do Shreka i wtedy napewno się tam znajdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra' date=' ale ja w każdym razie się będę upierał. Niech mi ktoś łopatologicznie wyjaśni dlaczego owo "ruskie turbo" daje rzekomo taki przyrost mocy.[/quote']

 

Cześć

Witaj człowieku małej wiary hehe, ja miałem tzw ruskie turbo około pół roku i jestem zadowolnony, z tego co wiem wszyscy mają po założeniu tego wynalazku problem z wolnymi obrotami - ale idzie to ustawić.

 

Moim zdaniem przyrost momentu polega na dopływie wiekszej ilości mieszanki z drugiego gaźnika - oczywiście przy wolnych obrotach - bo przy wyższych mieszanka nie zdąży pokonać tej drogi bo jest zasysana.

 

W przypadku mojego motocykla przyrost mocy na wolnych był zauważalny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal dzieki za wyjasnienia zdjeciowe - zrobie je sukcesywnie, tak jak bede remontowal silnik i z ta sama szybkoscia :P

Na razie cala gora ( glowica + cylindry, tloki, pierscienie ) jest gotowa wiec te zdjecia moge zamiescic.

Jedynym problemem moze byc za duzy `ciezar` zdjec z mojej cyfrowki, wiec nastepne pytanie - jak ten ciezar zmniejszyc ?

Jesli chodzi o `ruskie turbo` to z dotychczasowych odpowiedzi wynika ze chodzilo o ujednolicenie podcisnienia ssania miedzy gaznikami na wolnych co glownie mialo wplynac na rowniejsza prace silnika - nikt sie nawet nie zajaknal o jakichkolwiek lepszych osiagach moto.

Rzeczywiscie, maja BSA moze pracowac na wolnych z szybkoscia HD WLA, tylko rowniej - jakies 400 obr/min i rowniutkie pah, pah, pah.

Oczywiscie ani to zdrowe dla silnika, ani ruszyc z tych obrotow nie jest latwo, chodzilo chyba glownie o oslabienie wlascicieli HD slyszacych prace tego silnika:)

Co ciekawe polaczenie rur wydechowych przy glowicy ( jak u mnie ) nie daje podobno zupelnie nic, natomiast odczuwalne poprawienie szybkosci max daje polaczenie wydechow na polowie dlugosci rur stosowane prawie we wszystkich japonskich systemach wydechowych.

Tego typu polaczenie BSA stosowala w poprowadzonych gora i bokiem ukladach wydechowych modeli sportowych Firebird Scrambler, Cyclone i Spitfire.

 

Adam M.

PS. Niezle nazwy mieli ci angole, nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zmniejszenie rozmiaru to bardzo dobrym programem jest ACDSee :P

Co do "ruskiego turba" to ono faktycznie wyrownuje podcisdnienia w kanalach dolotowych, szczegolnie odczowane wowczas kiedy mamy wychechlane cylindry i nieszczelne gniazda zaworowe...

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak mam silnik po kapitalce, to warto toto zalozyc, czy nic nie daje? koles (sprzedawca ;] ) na bazarze w poznaniu twierdził że naprawde sporo kopa dodają - w dolnej partii..

U kolesi sprzedawcow na bazarze wszystko jest zajebiste, aby sprzedac :-)

A w poznaniu kto tak mowil ci dwaj ruscy, czy ten drugi z Piotrkowa?

ps. jak ktos ma ochote sie pobawic w ulepszanie ruska, to mozna dac walek rozzadu do ztuningowania

Ale trzeba to umiejetnie zrobic :!: Jeden moj kolega walek rozrzadu z m67 dal do ztuningowania to jakiegos goscia co rasuje zuzlowe maszynki i sie smiał ze mnie ze nie bede mial szans z nim. Po zalozeniu okazalo sie ze tym w ogole jechac nie szlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...