vtr_danny Opublikowano 5 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 ja jechalem moja VTR SP1 302 wg licznika, co raczej powinno odpowiadac ok. 280. Nie na darmo producent podaje predkosc maksymalna (np. VTR 278), na 1000RR jechalem 299 km/h + jeszcze 1500 obr/min, wiec ok. 320KM/h, co w rzeczywistosci odpowiada max. 290 lub mniej. Opowiesci oprócz tego, że czesto sa bajkami zawieraja rowniez blad wskazan licznika. Pan w FZR mogl miec rowniez zmienione przelozenie i nie zalozyc konwertera, wtedy predkosc rzeczywista do wskazywanej moze byc bardzo rozna. PozdroDaniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrew Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Nawet sami producenci czasami podaja blad wskazania licznika (w %). Przecietnie dla japonczykow to jest ok: wskazuje / jedziesz50 / 48100 / 95itd... wraz ze wzrostem predkosci wzrasta roznica. No i faktycznie gdzies czytalem, ze np. zeby ZX12-tka przekroczyc 300 trzeba zlozyc lusterka :evil: aby opory powietrza byly mniejsze (przy takich predkosciach to nawet chyba zbyt obszerny kombinezon bedzie wywolywal niekorzystne wiry powietrzne i bedzie hamowal). ******************** Triumph Speed Triple :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Nawet sami producenci czasami podaja blad wskazania licznika (w %). Przecietnie dla japonczykow to jest ok: wskazuje / jedziesz50 / 48100 / 95itd... wraz ze wzrostem predkosci wzrasta roznica. No i faktycznie gdzies czytalem, ze np. zeby ZX12-tka przekroczyc 300 trzeba zlozyc lusterka :D aby opory powietrza byly mniejsze (przy takich predkosciach to nawet chyba zbyt obszerny kombinezon bedzie wywolywal niekorzystne wiry powietrzne i bedzie hamowal). nie wspominając już o posturze samego motocyklisty, bo inną będzie miał aerodynamikę taki 170cm wzrostu 60kg wagi schowany za owiewkami, jak ten 190cm 90kg wagi :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazybiker_ Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Sorry że tak o ETZ teraz troszkę ale jeszcze posiadam taki ZABYTEK, moja 250 idzie 125km/h czyli tyle ile podaje producent "engine" jest zdrowy, a niektórzy sie chwalą że to niby ET'a nawet "szafę" zamyka < TAK NAWET LICZNIKI MOŻNA TUNINGOWAĆ> :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gorillaz Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Jesli chcecie zmierzyc prawdziwa predkosc to zalozcie sobie licznik rowerowy. Wtedy nie bedzie zadnych przeklaman. :arrow: To raczej odnosnie tych wszystkich MZ czy Jaw... U mnie np licznik pokazuje 90 a u kolegi na rg ponad 110... Jesli chodzi o vmax w takich sprzetach to nie mozna sie sugerowac licznikiem seryjnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazivfr Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 wg ŚM moja vfr rc 24 leci 215km/h a na liczniku ma 260. ja budzik zamknełem do końca i to bez żadnych większych problemów. z tyłu zostały: hornet 600, rf600, ninja 6 '99 i '97, gsx f750, bandit 600, xj600 i kilka innych srzętów napotkanych na czeskich i niemieckich autostradach...co do poprawności wskazań liczników to z regóły ściema... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAWULONIK Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Siemka! Podziele sie z wami pewnym spostrzezeniem ,oczywiscie w temacie.Pewnego pieknego dnia mialem przyjemnosc troszke pogonic za 2-3letnim BMW,pan na moj widok chcial pokazac co potrafi jego piekna puszka na kolach. Dogonilem goscia dosc szybko i czekalem ile da rade.Dokladnie przy 250 km h autko przestalo sie rozpedzac, pan z BMWe mial nie tega mine kiedy ograniczenie elektroniczne ograniczylo jego mozliwosci. Jezeli motocyklowe liczniki tak przeklamuja ,to jak wytlumaczyc ten koniec speedu auta elektronicznie zblokowanego do250.Albo wszystkie liczniki klamia samochodowe i motocyklowe albo sa wyjatki. Pozdro ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 .Albo wszystkie liczniki klamia samochodowe i motocyklowe Sam odpowiedziales sobie na to pytanie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Najbardziej śmieszą mnie wszystkie wyniki zmierzone "na oko", tzn. poza skalą licznika :-D bądź też jakieś pośrednie wartości, typu "115 km/h", "93 km/h", podawane dla budzików analogowych wyskalowanych co 10 km/h :-D :-D :-D :-D Gdyby tak wierzyć we wszystko, co na 4um piszą... każdy motocykl przekracza znacznie podaną prędkość katalogową, motorowery bez trudnu osiągają speed trzycyfrowy, itp. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Cześć Ani licznik moto nie jest dokładny, ani licznik auta nie jest dokładny.BMW- niemiecka norma dopuszcza +8% odczytu na liczniku,licznik rowerowy jest dokładny ale dla stałego obwodu kołaa na skutek prędkości siły zwiększają obwód koła.Pozostaje gps - najlepiej mała geodezyjna wersja, są dokładniejsze.Tu błędu praktycznie nie będzie. JacekPS. A co do samego tematu to zakładając, że dane katalogowe 600-ek nie kłamią np. 109KM i Vmaks=254km/h to bazując na tych danych moto o tej samej geometrii i masie musiałoby mieć180KM żeby osiągnąć brakujące 46km/h prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezar Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 PS. A co do samego tematu to zakładając, że dane katalogowe 600-ek nie kłamią np. 109KM i Vmaks=254km/h to bazując na tych danych moto o tej samej geometrii i masie musiałoby mieć180KM żeby osiągnąć brakujące 46km/h prędkości. No i tak chyba jest że sportowe 1000 (te najnowsze) mają po 180KM i więcej i dotykają granicy 300km/h, więc to żadna nowość. Tak dla wyobraźni GSXR 1000K6 na 1 biegu ma 160km/h przy odcięciu :crossy:. W ŚM, gdzie był test Kawy ZZR1400 (200KM) osiągnęli "tylko" 295 na zamkniętej autostradzie. Opisywali też że nie da się zmierzyć dokładnie prędkości licznikiem "pokładowym" nie chcę skłamać dlatego dałem skany do tego artykułu. A tutaj skany tego artykułu, b.ciekawy :] http://img460.imageshack.us/img460/3325/img016cx8.jpg 1 strhttp://img305.imageshack.us/img305/7908/img017zl2.jpg 2 strhttp://img326.imageshack.us/img326/4461/img020do4.jpg 3 str Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 zobacz kiedy ten temat był napisany :notworthy:- po co odkopywac takie starocie :) http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2006 Faktem jest ze w Polsce nie ma miejsca na osiaganie jakis kosmicznych szybkosci- ale w USA na Hayabusie- nieco zmodyfikowanej osiagnieto 200 mph faktycznie zmierzone na pustyni- pokonala tym samym ZX12, i ZX 14.Liczniki oczywiscie oszukuja- ja np na Klekotku 748 S jechalem licznikowe 260km/h i nie bylo jeszcze odcieciam a na odcinku ok. 800m rozpedzilem do 245km/h- fajnie ryczy przy takiej szybkosci na moich "karbonach" :icon_razz: :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bar27 Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 witam!Moje spostrzeżenie na temat prędkości max jest takie:Posiadam zzr 1100 i kiedyś miałem okazję wypróbowac go z CBR 929,prędkość jaką osiągneły oba motocykle przy równoczesnej jeżdzie to zzr 275km/h licznikowo ,a cbr 293km/h.I co z tego wynika,tylko tyle że liczniki kłamią i żadne wskazanie prędkościomierza nie może być adekwatne do prędkości rzeczywistej!Pozdrawiam wszystkich którzy osiągają 300km/h i więcej :icon_mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Najłatwiej i w miarę dokładnie sprawdzić błąd licznika porównując wskazania z odbiornikiem GPS. W samochodzie wyszło mi przekłamanie rzędu 10%, w moim starym motocyklu to samo, na Zuzi jeszcze nie sprawdzałem, będę musiał w przyszłym sezonie śmignąć i zbadać jak to GSXF oszukuje :biggrin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi