Skocz do zawartości

POMOCY!!! JAWA TS 350 :( zbankrutuje...


JAKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i bardzo mocno prosze o pomoc. Dzisiaj znowu padły mi swiece:/ tym razem nie były to iskry F95 ale NGK B8HS które kosztuja dwa razy tyle:/ przejechałem na nich naprawde nie wiele.. mysle około 25km:/ motorek chodził na poczatku na nich wysminicie, wczoraj zaczeły sie juz małe problemy ale nie wiem czyto ma zwiazek ze swiecami. Odpaliłem go ale mósiał chodzic na właczonym ssaniu bo bez tego gasł kawałek sie na tym ssaniu przejechałem i je zamkonółem ale widocznie jechałem na ni mzbyt długo bo zaczoł sie dławic. potem raz jak jechałem to miałem niewielki spadek mocy, ale potem jak go znowu odpaliłem to wszystko było ok. DLACZEGO te swiece wystarczaja mi na tak krótko? wczesniej ISKRY F95 (25km) i teraz te NGK tez tyle:/ czy to moga byc cewki? czy cewki sie zuzywaja? jak sprawdzic czy sa dobre? co innego moze byc jeszcze przyczyna? POZDRAWIAM I JESZCZE RAZ PROSZE O POMOC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem ale to chyba jednak sprawa zbyt bogatej mieszanki. Syf sie zbiera wewnatrz izolatora i iskra slabnie. Sprobuj wypalic swiece moze cos pomoze.

 

w jaki sposób wypalic? jakims palinikiem? naprawde nigdy bym nie podejzewał ze skład mieszanki moze miec wpłyt na zywotnosc swiec. Jak sprawdzic czy mieszanka jest za bogata czy za uboga? i jak ja zminic? (mój silnik jest na dotarciu jezdze z olejem 1:30) POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilbym styki przerywacza i wymienil kondensatory w pierwszej kolejnosci, jezeli masz sprawdzone cewki to je rowniez bym wymienil, pomyslalbym tez o nowych przewodach WN i fajkach...

:mrgreen:

 

Przewody WN sa nowiutkie tak samo jak przerywacze i kondensatory, nie wymieniałem jdynie fajek i cewek, ale narazie musze chyba odłozyc moto na bok bo brakuje mi funduszy a wsómie sezon i tak sie juz konczy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem ale to chyba jednak sprawa zbyt bogatej mieszanki. Syf sie zbiera wewnatrz izolatora i iskra slabnie. Sprobuj wypalic swiece moze cos pomoze.

 

w jaki sposób wypalic? jakims palinikiem? naprawde nigdy bym nie podejzewał ze skład mieszanki moze miec wpłyt na zywotnosc swiec. Jak sprawdzic czy mieszanka jest za bogata czy za uboga? i jak ja zminic? (mój silnik jest na dotarciu jezdze z olejem 1:30) POZDRAWIAM

 

Wyaplalić - poprostu weź świece wykręć iidź do kuchni i wypal na kuchence aż do czerwoności i upukaj żeby ten nagr wypad. I może od kogoś pożycz fajke i zobacz. I może zmień olej do paliwa na jakiś lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak jak piszą wyżej,wypal świece nad gazem do czerwoności,możesz też sprawdzic te fajki i cewki chociarz w to wątpie ale możliwe,a co do mieszanki to jeśli masz za bogatą to wlewaj mniej oleju do paliwa,pamietaj że świeca też musi miec swoja temperature w której bedzie pracowac najlepiej i jezeli będzie za ;;chłodna;; to przy durzej ilości oleju w paliwie nie poradzi sobie z nim i poprostu padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno, dawno temu miałem taki motorek i .... tęsknię za nim do dziś. Korci mnie coraz bardziej, żeby jeszcze sobie taką Jawę kupić.

Ale na wspomnienia przyjdzie jeszcze pora. Opisywany problem dotykał i mnie jakieś siedemnaście lat temu - no może przebiegi miałem nieco dłuższe niż 25 km.

Po pierwsze na jakim paliwie jeżdzisz?

Jeśli to bezołowiowa to poszukaj ołowiowej (jeszcze się w niektórych stacjach trafia), albo zastosuj dodatek do paliw bezołowiowych. Starsze silniki, nie są przystosowane do paliw bezPb i pustoszą w komorze niemal wszystko od świec począwszy - dodatek jest łatwo dostępny na wszystkich stacjach paliw. To sie może wydac dziwne, ale ja mam swojego Guru od GoldWingów aż w Szwecji i On powiedził mi (początkowo myślałem, że ze mnie kpi), że stersze Goldasy - 1000 do 1500 - powinny jeździć na olowiowym paliwie, bo jak opracowano te silniki, to nikt nie miał pojecia o innych paliwach i katalizatorach w motocyklach. Jak mogę to zawsze tankuję Uniwersalną, a jak nie to dolewam wymieniony dodatek. Może to jedna z metod, która w najtańszy sposób pozwoli Ci uniknąć problemów i jeszcze trochę pojeździć.

Po drugie wymienił bym świece na cieplejsze. I oczywiście kontrolował skład mieszanki, a nie na OKO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Związki ołowiu dodawano aby uniknąć spalania stukowego, nie ma to nic wspólnego z zalewaniem świecy.

Uważam że wypalanie i wkręcanie tej samej świecy jest bez sensu. Trzeba znaleźć przyczynę. Dobrze dobrana świeca sama się czyści.

Niedopuszczalne jest też uderzanie w świecę - doprowadza to do powstania mikropęknięć niewidocznych gołym okiem - potem zdziwienie że świeca padła niewiadomo czemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...