Skocz do zawartości

Drgania skrzyni biegów.


asdx21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moja jawa 350 ts. a mianowicie - obojętnie czy jade czy stoje (oczywiscie przy włączonym silniku) - skrzynia biegów (cały segmant gdzie jest usadzone sprzęłgo , korbowód i przekładnia) drga jak cholera - z wyjątkiem kiedy przyspieszam (glownie na 4-ym biegu). czuc to nawet na podnózkach (gorzej niż w jawce przy wyskoich obrotach). sruby mocujace caly silnik sa ok. cylindru w ogóle nie drgaja. czesc ktora wg. mnie drga to sprzęgło (kosz), ale nie wiem czy to prawda. kiedy przyloze reke do pokrywy sprzegla (przeloznia napedu) to trzesie niemiłosiernie. nie wiem co jest grane. prosze o odpowiedz osoby które sie znaja na temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno coś wybuchnie, jeżeli nie zdejmiemy dekla i nie pomacamy tego co pod nim.

Przyznaję że opis Twojego problemu zrobił na mnie piorunujące wrażenie, nie tylko pod względem stylistyki, lecz także samego sposobu opisania.

 

Na pewno warto pozdejmować dekle i z książką w garści zweryfikować stan mechanizmów. W razie nieznajomości terminologii fachowej pisz bez skrępowania.

 

Powodzenia. Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, ale poroblemu nie rozwiązałem. Sprzęgło całe - z wyjątkiem tuleji smarowniczej - wymieniłem. Tuleje tą miałem w cz'tce ale problem taki nie występował (zero drgań). Choć przyznam że kosz który wymieniłem nie był nowy, ale w znacznym lepszym stanie niż od orginalnego (jawy ts) i cz'tki. Problem tez był kiedy miałem zaałożone orginalne sprzęgło od jawy ts. Oczywiście - wiadomo , że tuleje smarownicze różnią się rozmiarem od sprzegla jawy ts i cz. ale ogolnie to sprzęgo pasuje do oby dwóch. Zauważyłem niestety, tuż przy montażu "nowego" kosza (od cz'tki) że występuje na tuleji a koszem minimalny luz, a mianowicie kiedy miałem załoznone całe sprzęgło można było zobaczyc kiedy ruszało się koszem jak odchyla się on w zalezności od kierunku jego pchania do przodu lub do tyłu. Oczywiście luze te były mninimalne i uznałem , że można tak jeździć , ale mnie to niezadowala. Sorry że tak dużo pisze , ale nie umiem tego problemu inaczej opisać. Musze powiedziec że mój motor nie jest jakimś zajechanym złomem - kupiłem go niedawno od jakiegos dziadka. Wracając do sprzęgła to inne jego części są w dobrym stanie - na pewno wszystko wygląda tu lepiej niz w mojej cz'tce (tu problem nie wytsętuje). Jeśli choc troche Wam przybliżylem mój problem i rozumiecie o co mi chodzi to odpiszcie.

 

[ Dopisane: 23-10-2005, 17:17 ]

Acha. Nie wiem czy to tez dotyczy tego problemu , ale istnieje jeszcze u mnie takie cos : jak jade na jawie i i obroty dochodza do 5000-6000 to drążek do zmiany biegów odskakuje do tyłu (przełącza się do rozruchu?) i nie moge zmienic wtedy biegów - wtedy musze zwolic i przy mniejszych obrotach zmienic bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a dociskasz kosz sprzegłowego jest wpożądku a pozatym minimalny luz przy obrotach żedu 5-6k to bardzo dużo slinki to ma taką wade ze niema miejsca na luz bo wtedy wszystko sie sypie. Silnik to bardzo precyzyjny sprzęt i tam wszystko musi być na swoim miejscu i dokładnie dopsaowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - zobacze co bedzie jak kupie nowa tuleje i kosz.

 

[ Dopisane: 19-11-2005, 20:53 ]

Wracając do mojego problemu: założyłemnową tujeje smarowniczą do kosz sprzęgłowego i dalej trzęsie, kupiłem nowy kosz też dalej to samo. Sprawdziłem jeszcze jak na to zjawisko zadziałają inne moje częci do sprzęgłą - i dalej trzęsie. Mianowicie to bije -moim zdaniem- wał, ponieważ kiedy kręciłem zabierakiem (oczywiście na luzie i przy rozebranym motorze) kosz oczywiście stał w miejscu ponieważ miałem ściągnięte tarcze itp. , to zauważyłem jak kosz jedym dolnym końcem poruszał sie do przodu i do tyły. Nie wiam jak to dokładniej opisać, ale musze powiedziec , że całe sprzęgło jest ok ., wydaje mi się za to że to wał na którym jest ono usadzone, jest wadliwe , a może coś innego? Ponieważ jak wał to bym musił rozkręcać cały silink i skrzynie a to mi trochę nie odpowiada a tym bardziej wtedy kiedy by mi to nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Niech któs mi odpisze czy z tym uszkodzonym wałem jest to możliwe i ewtl. jak to naprawić. Bo jak tak dłużej będę jeździł to będę miał więcej do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

miałem podobny problem - przyczyną drgan okazało sie czoło wału korbowego, które niby siedziało ciasno w karterach, jednak po odpaleniu drgało na skutek różnicy ciśnień w skrzyniach korbowych.

 

Dodam że jawa nawet jak jest całkowicie sprawna generuje niemałe wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady , ale raczej to nie to, ponieważ kręciłem wałem i nie ma bicia. mogę powiedzieć że róznica tkwi w podkładce która znajduje się między tuleją smarowniczą a łożyskiem wału napędowego. a mianowicie dałem za podkładkę od ts'ki (która jest nieco większa) podkładkę od cz'tki (nieco mniejsza od podkladki ts'ki) i udało mi się do jakiegoś stopnia zminimalizować drgania - ale na koszu - który miał bicie na jego końcach , tzn widac je było idealnie (bicie) - jak jeszcze miałem podkładkę od ts'ki- na zębatkach - które chodziły jak kręciłem zabierakiem - do przodu , a raz do tyłu. jeszcze nie odpalałem z nową podkładką (stara od cz'tki) mojego motora i nie wiem czy to jest to. jeśli ktoś wie o co chodzi z tą podkładką niech napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...