trufel Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 instrukcja kłamie i ściemnia , rzeczywistość jest całkiem inna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 instrukcja kłamie i ściemnia , rzeczywistość jest całkiem inna Chyba zabrakło mi "uśmieszka" na końcu tego posta :) Daleki jestem od stwierdzenia, że instrukcja kłamie. Telewizja kłamie, Tusk kłamie ( :) ) itp, ale instrukcja ???? A na powaznie: nie odważyłbym się dyskutować z instrukcją zwłaszcza przy suchej misce olejowej. Zawsze mam problem kiedy trzeba sprawdzać ilość oleju w zbiorniku, bo tam ten olej śmiga po silniku trochę inaczej niż normalnie. Aby sprawdzić, trzeba poczekać kilka minut i nie ma sensu sprawdzać po długim postoju. Stąd też zawsze kieruję się jedynie instrukcją i wlewam zalecaną w manualu ilość oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) W suchej misce olejowej olej sprawdza sie zaraz po zgaszeniu silnika , ja w tedy miałem suchy bagnet , więc dolalem 0,5 litra i jest okej . Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez trufel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 W suchej misce olejowej olej sprawdza sie zaraz po zgaszeniu silnika , ja w tedy miałem suchy bagnet , więc dolalem 0,5 litra i jest okej . W instrukcji zapisano (strona 3-11): NOTE:* Before checking the engine oil level, wait a few minutes until the oil has settled,* Do not screw the dipstick in when inspecting the oil level innymi słowy: przed sprawdzaniem trza poczekać aż olej spłynie do zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Dobra to powiem inaczej . Po odczekaniu jakiejś tam chwili , sprawdzałem i bagnet był suchy , bo myślałem ,że tak się robi . Ale wszyscy dookoła gadali , że stan oleju w suchej misce mierzy się zaraz po zgaszeniu silnika , więc sprawdziłem ponownie i nadal był bagnet suchy , W końcu dolałem te 0.5 litra i teraz jest git . I tak sobie myślę ,że huba mam jakiś większy silnik albo miche :) , sam już nie wiem . Najważniejsze , że olej jest w dostatecznej ilości i popyla sobie kanałami i rurkami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel33 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ja właśnie oddałem kodo do serwisu na akcję wymiany zawieszena. A co do ilości oleju to nigdy mi nie weszło 5 litrów! leje 4 póżniej dolewam jakieś 100-200 i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Mi weszło 5,1 l i było na bagnecie OKPewnie na początku dnia forma do odlewania misek jest zimna i wówczas wchodzi mniej oleum, a po południu forma jest gorąca i wchodzi o 1l więcej do miski. To moja teoria ;) . Zresztą japońce w ogóle się dziwnie zachowują a ponadto jedzą ryż a nie kartofle. A tak stoi w manualu: EAS20290 ENGINE SPECIFICATIONSEngine Engine type Air cooled 4-stroke, OHV Displacement 1670.0 cm³ (101.90 cu.in) Cylinder arrangement V-type 2 cylinders Bore × stroke 97.0 × 113.0 mm (3.82 × 4.45 in) Compression ratio 8.40 :1 Standard compression pressure (at sea level) 1200 kPa/200 r/min (170.7 psi/200 r/min) (12.0 kgf/cm²/200 r/min) Minimum–maximum 1000–1400 kPa (142.2–199.1 psi) (10.0–14.0 kgf/cm²) Starting system Electric starterFuel Recommended fuel Regular unleaded gasoline only (Europe) Unleaded gasoline only (AUS) Fuel tank capacity 15.0 L (3.96 US gal) (3.30 Imp.gal) Fuel reserve amount 3.0 L (0.79 US gal) (0.66 Imp.gal)Engine oil Lubrication system Dry sump Type SAE20W40 Recommended engine oil grade API standard: SE or higher grade ACEA standard: G4 or G5 Engine oil quantity Total amount 5.00 L (5.29 US qt) (4.40 Imp.qt) Engine 2.2 L (2.33 US qt) (1.94 Imp.qt) Oil tank 2.8 L (2.96 US qt) (2.46 Imp.qt) Without oil filter cartridge replacement 3.70 L (3.91 US qt) (3.26 Imp.qt) With oil filter cartridge replacement 4.10 L (4.33 US qt) (3.61 Imp.qt)Oil filter Oil filter type Cartridge (paper)Oil pump Oil pump type Trochoid Inner-rotor-to-outer-rotor-tip clearance 0.12 mm (0.0047 in) or less Limit 0.20 mm (0.0079 in) Outer-rotor-to-oil-pump-housing clearance 0.09–0.15 mm (0.0035–0.0059 in) Limit 0.220 mm (0.0087 in) Oil-pump-housing-to-inner-and-outer-rotor clearance 0.03–0.08 mm (0.0012–0.0031 in) Limit 0.150 mm (0.0059 in) Bypass valve opening pressure 80–120 kPa (11.4–17.1 psi) (0.80–1.20 kgf/cm²) Relief valve operating pressure 60 kPa (8.53 psi) (0.60 kgf/cm²) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jot 23 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 witam. czemu 5,1l a nie 6.5l , wejdzie nawet 7l ale po co jak instrukcja przewiduje opisaną ilość . z tego powodu nie cierpią uszczelki przewody i inne urz.narażone na nadmierne ciśnienie. to moja teoria i rada serwisu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 witam. czemu 5,1l a nie 6.5l , wejdzie nawet 7l ale po co jak instrukcja przewiduje opisaną ilość . z tego powodu nie cierpią uszczelki przewody i inne urz.narażone na nadmierne ciśnienie. to moja teoria i rada serwisu . DOKŁADNIE !!!Też tak uważam, trzeba się trzymać manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 nurek ja angielskiego nie znam , ale nie jest czasem tak ,że 2,2 litra i 2.8 litra co daje 5 litrów , wchodzi przy kompletnie suchym silniku , czyli po rozłożeniu i złożeniu ?? tak przynajmniej podaje manual od Kawasaki VN2000 , że pod czas normalnej zmiany wchodzi załóżmy 4,8 , a przy suchym silniku 5,2 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Żeby na bagneciku był stan, to jakby nie patrzył 5l wlać trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mt01dominik Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Powiem wam tak, macie różne długości bagnetów ;) Jak ja miałem wlane prawie 5L w tamtym sezonie to po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwile olej był pod samym korkiem a bagnet cały mokry i musiałem upuszczać. Zobaczymy ile wejdzie w tym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alexiunio Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Koledzy przerażacie mnie swoimi wypowiedziami. W sobote po raz pierwszy od zakupu KODO będę wymieniał olej w silniku, instrukcja mówi niby jasno, ale to co piszecie wprowadza pewnego rodzaju dezinformację w mojej głowie i pojęciu o wymianie oleju w silniku. Mam zamiar wlać 4.1 litra i koniec, no ale zobaczymy. Proszę innych posiadaczy KODO o komentarze z własnymi doświadczeniami w tym temacie. Pozdrawiam. LwG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej MT01 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Witaj,wlej te 4,1l,podłóż klocek pod nóżke boczną tak aby moto stało wmiare prosto,odpal i daj mu popracowc 15min,potem zgaś,odczekaj 3 minuty i na wyprostowanym motocyklu sprawdż poziom oleju,ewentualnie dolej oleju tak aby był na połowie skali,max 3/4 skali na bagnecie,nie więcej bo wypchnie olej przez którąś uszczelke,ot wszystko w temacie :) powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Ja robię własnie tak ja opisał to maciej MT01. W zeszłym roku wlewałem po raz pierwszy Bel Ray'a. Kupiłem wersje w kwartach, a nie w litrach (w tym roku kupiłem też ten olej, ale jest już w butelkach litrowych). Aby wlać dobrą ilość oleju wykonałem ze 100 :) przeliczeń i oczywiście - zgodnie z prawem Murphiego - pomyliłem się. Wlałem mniej oleju niż było wymagane. Na szczęście zauważyłem, że kontrolka oleju gaśnie "jakoś inaczej". Różnica w poziomie oleju była niewielka, ale jednak oleju było za mało. Dolałem odpwiednią ilość i wszystko było już OK. Łącznie weszło właśnie około 4.1 l. Poza tym uważam, że lepiej jeśli wleje się mniej oleju niż więcej. W przypadku mniejszej ilości oleju masz sygnalizator braku ciśnienia w postaci kontrolki: zaświeci -> dolejesz. Jeśli przelejesz olej i będzie go za dużo, wskaźnik tego nie pokaże, a olej wywali ci jakąś uszczelką lub odmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.