Alexiunio Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Poza czterokołowym jeździdłem, to dane techniczne podane na końcu robią niezłe wrażenie. Szacunek. W naszych KODO chyba nie do osiągnięcia bez poważnych ingerencji. A tak w ogóle to piękne slońce dziś świeci za oknem, chyba trzeba powoli przymierzać się do wybudzania MTka z zimowego letargu. Wyjeżdżaliście już swoimi moto na asfalt w tym roku? Ja jeszcze muszę wymienić olej w silniku oraz w lagach razem z uszczelniaczami i heja na ścieżkę. Nie moge się doczekać. Tak troche poza tematem. Poszukuję tylnego błotnika - ogona do mego MTka, bez kierunkowskazów i tylnej lampy. Aktualnie mam założony metalowy akcesoryjny, ktory nie spełnia moich wymagań estetycznych. Może ktoś ma na zbyciu lub wie gdzie kupić to ustrojstwo. Zależy mi na cenie więc oczywiście może być używany, ważne aby był cały. Składam moto do oryginału i brakuje mi jedynie tej części. Z góry dziękuję za podpowiedź. LwG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alexiunio Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Koledzy mam dwa pytanka i proszę o poradę. Ostatnio wyciągnąlem MTka z garazu aby pościagać z niego zimowe pajęczyny, nacisnąłem klamkę sprzegła i wrzuciłem "jedynkę", zaważyłem, że przy wciśniętej klamce sprzęgła tylne koło jest zblokowane. Na luzie jest ok. Co może być tego przyczyną, czy przez zimę tak zgęstnał olej, czy może skleiły sie tarczki sprzęgłowe? Nie mam pojęcia. Nie wiem czy przy pierwszym odpaleniu po zimie i wrzuceniu pierwszego biegu czegoś nie uszkodze. Mieliście takie przypadki w swoim moto? Poradźcie coś. Drugie pytanko dotyczy właśnie pierwszego odpalenia po zimie. Akumulator naładowałem i włożę go z powrotem do moto - czy moge po prostu go odpalić? Czy np. na początku muszę skorzystać z pomocy dodatkowego źródła prądu (kable + prąd z auta). Kumpel mi mówił, że tak trzeba przy tak wielkim "serduchu". KODO posiadam dopiero od jesieni ubiegłego roku i dopiero się go uczę. Z poprzednimi motocyklami , które posiadałem nie miałem podobnych "problemów". Proszę więc Was kolegów o poradę w tych kwestiach. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Co do drugiego pytania , jak masz aku naładowane i wsadzone do MT to odpalaj smiało , mój odpalił lepiej niż w sezonie i to bez pomocy obcego źródła prądu . Ten twój kumpel jak czegoś nie wid to niech síę nie udziela. Co pierwszego pytania to jak juz odpalisz to zostaw go niech se chodzi i niech się nagrzeje . Jak już będzie gorący to zgaś i sprawdź te biegi i sprzęgło na sucho . I wtedy wszystko się wyjaśni. Daj znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BruusZX6 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) U mnie po dłuższym postoju też zdarzy się że tarcze się skleją, ale po odpaleniu (na luzie oczywiście, bo na biegu ze sprzęgłem potrafi nieźle szarpnąć) i wciśnięciu sprzęgła wszystko wraca do normy. No chyba że u Ciebie to jakiś inny problem.Co do pierwszego odpalania po zimie też tylko z aku.A co do tylnego błotnika to jest chyba akurat na allegro za 200 zeta Edytowane 8 Marca 2013 przez BruusZX6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul1978 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Kumpel mi mówił, że tak trzeba przy tak wielkim "serduchu". Mnie kiedyś kolega mówił, że pod Kodo trzeba kopciucha robić po zimie.... Więc przestałem go słuchać :) P.S. Alexiunio nie potraktuj tego jako złośliwość bo nie taki mój cel. Zastanawiam się po prostu skąd ludziska mają takie pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alexiunio Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No z tym kopciuchem pod silnik to najlepsze, nieźle sie ubawiłem. Wszystko ok. No właśnie chyba odpale go normalnie z akumulatora, macie KODO dłużej niż ja więc Was poslucham, a kolegę następnym razem potraktuję z przymrużeniem oka. aktualnie jestem poza miejscem zamieszkania więc pierwszy wiosenny oddech Yamahga złapie dopiero moze we wtorek lub środę, napiszę jak poszlo. Myślę , że będzie dobrze. Blotnik znalazłem i dzis zamowiłem za 150 zeta, po wekendzie powinien dotrzec kurierem do mnie, więc poskładam wszystko w całość. po odpaleniu okaże sie też co z moimi biegami, może po rozgrzaniu usterka minie, przed zimowaniem motocykla nie było z tym problemu. Poza tym od razu chcę wymienić olej w silniku, taki jak był poprzednio zalany czyli półsyntetyk 20W50 BEL RAY może to równiez wpłynie pozytywnie na wysprzęglanie. Napiszę o uzyskanych efektach. Dziękuję za udzielona pomoc i pozdrawiam ze śnieżnej i mroźnej Puszczy Białowieskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul1978 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Ja miewałem problemy z odpalaniem MT'eków tylko wtedy kiedy z braku cierpliwości nie czekałem po włączeniu zapłony do momentu kiedy pompka paliwa przestaje brzęczeć..W ten weekend odpalałem swojego po zimowaniu i odpalił jakby wcale nie było dziury w sezonie :) A co do sprzęgła to moim zdaniem nic wielce dziwnego się nie dzieje. Mój po dłuższym postoju też potrafi mocno szarpnąć przy wrzucaniu pierwszego biegu.Tym bardziej nie wygląda to u Ciebie na nic niepokojącego skoro na koniec zeszłego sezonu nie miałeś żadnych problemów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eda Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Słyszałem,choć nigdy tego nie stosowałem,że niektórzy motocykliści,żeby zapobiegać sklejaniu tarcz sprzęgłowych po odstawieniu sprzęta na zimę wciskają dżwignie sprzęgła i tak zaciśniętą odwiązują taśmą do manetki i w ten sposób tarcze są cały czas oddalone od siebie i na wiosnę nie mają prawa się skleić. A co sie tyczy odpalania to zauważyłem,że przy zimnym KODO nie ma problemu z odpalaniem-nawet po przerwie zimowej,a przy gorącym nie zawsze chce zaskoczyć.Nieraz musiałem kilkanaśie minut czekać na stacji po zatankowaniu,żeby odpalił.Jak się jest samemu i się człek nie spieszy to nie ma problemu,ale jak kumple czekają to siara.Nie wiem,może mój sprzęt tylko tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej MT01 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Słyszałem,choć nigdy tego nie stosowałem,że niektórzy motocykliści,żeby zapobiegać sklejaniu tarcz sprzęgłowych po odstawieniu sprzęta na zimę wciskają dżwignie sprzęgła i tak zaciśniętą odwiązują taśmą do manetki i w ten sposób tarcze są cały czas oddalone od siebie i na wiosnę nie mają prawa się skleić. A co sie tyczy odpalania to zauważyłem,że przy zimnym KODO nie ma problemu z odpalaniem-nawet po przerwie zimowej,a przy gorącym nie zawsze chce zaskoczyć.Nieraz musiałem kilkanaśie minut czekać na stacji po zatankowaniu,żeby odpalił.Jak się jest samemu i się człek nie spieszy to nie ma problemu,ale jak kumple czekają to siara.Nie wiem,może mój sprzęt tylko tak ma. Nie polecam metody z zostawianiem wciśniętej klamki od sprzęgła na zime bo pompka i wysprzęglik cierpią wtedy niemiłosiernie :sad: Co do odpalanie po zimie to tylko na własnym aku bez wspomagania kablami i musi byc dobrze.Masz problemy z odpaleniem ciepłego MTeka na stacji a zimny pali idealnie? jakie paliwo stosujesz 95 czy 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul1978 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Mój Mt'ek też gorzej na ciepło pali i bywało, że kilka razy musiałem rozrusznikiem dość mocno kręcić - działo się tak bez względu na paliwo.Odkąd zacząłem pilnować by pompka paliwa przestała "brzęczęć" nim uruchomię rozrusznik to problemów z odpalaniem nie ma. (przerabiam obecnie drugiego MT'eka i w obu było tak samo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej MT01 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Mój MTek też tak robił czasami na ciepłym silniku,że zakręcił i nie odpalił,wtedy przełączałem jeszcze raz czerwony przełącznik i odpalał odrazu,jak zmieniłem zały prawy przełącznik to problem sie skończył,jak jest teraz to trzeba zapytac Afrikańc.W moim intruzie miałem podobnie jak lałem 98,przeszłem na 95 i jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eda Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 maciejMT01-jeżdżę na 95-nie wydaje mi sie,żeby to była kwestia oktanów.Gdy spytałem dobrego mechanika to powiedział,że to może być sprawa kompresji-dokładniej:gorący tłok ma mniejsze luzy w cylindrze(być może jego rozszeżalność od wysokiej temp.jest minimalnie wieksza od rozszażalności cylindra) i aku musi mocniej kręcić żeby silnik zaskoczył. A z tym kręceniem rozrusznika wiadomo jak w MTQ jest.Po części można by się CHYBA z tym zgodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Mój puki co pali zawsze na strzała , ale co racja to racja po zimie nawet pół obroty wał nie walnął , a już gadał , zaworki chwilkę zagrały ,ale takim czymś się nawet nie przestraszyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trufel Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 panowie szukam takich przedłużek od podnóżek pasażera , wiecie może gdzie takie mogę nabyć ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afrikaniec Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Obiecałem, że dam znać jak coś się wydarzy w sprawie akcji serwisowej. No to się zadziało, dostałem wiadomość, że części przyszły i mogę wstawiać moto:)Chciałem jeszcze o jedną rzecz zapytać, jakiś czas temu pojawiła się informacja o pękającej osłonie wiatraka pod siedzeniem od stelaża pod kufer centralny. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak zapobiec pękaniu tego elementu? (nie moę jeździć to chociaż pogrzebię:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.