lukas220 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 (edytowane) Mój MTek ma zalany Yamalube 20W50 i niestety na 4 i 5 biegu lubi się ślizgnąć przy ostrym wkręcaniu (tak właśnie w granicach od 140 150 km/h, ma w tym przedziale chyba max moment obrotowy) tyle że mój ma przebieg 22tyś.Ale pełny czy połówka syntetyk? Dzwoniłem dziś do paru dilerów Yamahy na Śląsku i tak:-Moto Beskid Czechowice-Dziedzice zaleca olej 10W40 pełny syntetyk marka obojętna-Moto GP Katowice 10W40 połówka Yamalube lub castrol-V2 Opole 10W40 Yamalube też połówkaSam już nie wiem :( Najbardziej skłaniam się właśnie do tego Yamalube 10W40 lub 20W50 półsyntetyka. Do Yamahy BT 1100 Bulldog ( od nowości u mnie ) lałem po gwarancji Motula 5100 10w40 półsyntetyk i było idealnie. Przez okres gwarancyjny, lałem pełnego castrola i skrzynia trzaskała, a silnik chodził głośno na wolnych obrotach. Edytowane 25 Lipca 2011 przez lukas220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel33 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Ja swojego Mt-ka zalałem BEL Ray v twin. Na początku silnik na wolnych obrotach pracował ciszej ale po kilku dniach jazdy szumy wróciły. Sprzęgło działa ok.Jak to wygląda u Was w moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras31 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Mi w serwisie Yamahy zalecili i wymienili na Yamalube S4 10W40 półsyntetyk (wymiana przy 7000km) i do tej pory nie zauważyłem żadnych zastrzeżeń. Co do szumów na wolnych to są, ale czy wychodzi to poza normę to nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel33 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 W moim KODO na zimnym silniku nie słychać ale jak trochę polatam silnik na wolnych obrotach jest trochę głośniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul1978 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 W moim moto zalany jest już od 10 tyś km pełen syntetyk Motul 7100 ester 20W50 dedykowany do dwucylindrowych silników i nie mam z nim żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas220 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 W moim moto zalany jest już od 10 tyś km pełen syntetyk Motul 7100 ester 20W50 dedykowany do dwucylindrowych silników i nie mam z nim żadnych problemów. Witam! Poczytaj post kolegi THOPETA... Po zalaniu Motula 7100 sprzegło ślizga. Osobiście wybiorę złoty środek i zaleję MOTULem 5100 10w40 półsyntetyk. Pewnie olej 20W40 jest bardziej gęsty, ale jeśli porównać temperatury powietrza w naszym kraju (szczególnie w ostatnim czasie) np. do Włoch czy Hiszpani, to trochę bardziej rzadki olej nie powienien zaszkodzić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jot 23 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 witam. według mnie motul 7100 jest rzadszy niż 5100.Pierwszy to syntetyk a drugi pólsyntetyk a wartości 10/40 lub 20/40 nie oznaczczają gęstości oleju lecz temp. w jakich pracować mogą /symbole/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas220 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 (edytowane) witam. według mnie motul 7100 jest rzadszy niż 5100.Pierwszy to syntetyk a drugi pólsyntetyk a wartości 10/40 lub 20/40 nie oznaczczają gęstości oleju lecz temp. w jakich pracować mogą /symbole/Witam! Jot23, coś przeczy się Twoja wypowiedź. Według klasyfikacji SAE, podane wartości wskazują na przydatność oleju w danych temperaturach i tak 20w50 będzie dobry do typowo letnich temperatur-będzie wystarczająco gęsty w upalne dni (wartość 50), ale kosztem wysokiej gęstości przy niższych temperaturach (wartość 20) i to bez znaczenie czy będzie to pełny syntetyk czy olej mineralny! Dla naszego klimatu optymalny wybór to chyba 10w40, który jest bardziej rzadki w "letnie" temperatury oscylujące w okolicach 20 stopni (szczególnie w tym roku) Moje problemy z wyborem oleju do MTka, sprowadzają się bardziej do rodzaju oleju, bo wszystko wskazuje na to, że pełne syntetyki mają zły wpływ na ubciążone sprzęgło w naszych motorkach. Z koleji olej mineralny źle znosi skoki temperatur w nowoczesnych silnikach chłodzonych powietrzem. Nie przyjmuje też do wiadomości, że sprzegło w MT-01 po 20 000-25 000 km, może być do wymiany ( uwzględniając to, że w licznych przypadkach ślizgania sprzęgła, użytkownicy nie są temu winni i umią jeździć ) Więc jest to pewnie po częsci wina rodzaju oleju, delikatnego sprzęgła i stylu jazdy. Edytowane 31 Lipca 2011 przez lukas220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plok Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 a zerknijcie na ten tuning ---- http://www.youtube.com/watch?v=7fdU3vUySKQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKu Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 a zerknijcie na ten tuning ... How much is it? :icon_biggrin: Tato, kup mi to, proszęęęęęęę :icon_biggrin: A na poważnie: na mnie zrobiło wrażenie !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BruusZX6 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 No to mam nowy cel w życiu 200Nm :):P Robi wrażenie. Stage 3 ma chyba 170Nm, a tu aż 200. Pewnie w sezonie trzeba z 3 razy zmienić gumy :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas220 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Rozumiem produkcję wielkoseryjna, ale żeby yamaha pozwoliła sobie na wydanie silnika z takimi rezerwami mocy? Ponad 30% więcej mocy i to bez doładowania to wielki wyczyn ;) Z drugiej strony seryjny VZR 1800 ( podobna pojemność, tylko silnik chłodzony cieczą ) robi seryjnie 125 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plok Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 :icon_eek: proszę :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BruusZX6 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 (edytowane) Pojawił się na allego pierwszy MTek z napędem przerobionym na pas. MTek pas Przydało by się takie rozwiązanie w moim. :) Edytowane 1 Września 2011 przez BruusZX6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plok Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Pojawił się na allego pierwszy MTek z napędem przerobionym na pas. MTek pas Przydało by się takie rozwiązanie w moim. :)Maciej MT pisał we wcześniejszych postach że jest w stanie ogarnąć temat za jakieś 2k. myślałem nad tym ale w następnym sezonie chyba poleci do ludzi a to nie zwiększy wartości. ale motyw jest niesamowity. ciekawe jak jest z obsługą i żywotnością takowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.