MichałKaczmar. Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Niedawno zalozylem nowe klocki daje sie zauwazyc ze motocykl ma wieksze opory podczas pchania. W serwisie mowili, ze klocki musza dopasowac sie do tarcz.Chcialem zaptyac, czy nowe klocki moga dac odczuwalne opory podczas pchania i jak dlugo moze trwac takie dopasowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 ponoć jak się klocki dopasowują do tarczy to efektem tego jest słabsze hamowanie, u ciebie jest wręcz przeciwnie, może nie wcisnęli tłoczków albo masz za duzo płynu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Michalowi chodzilo o to, ze sa wieksze opory podczas pchania motocykla - a przy wiekszych predkosciach prawdopodobnie hamowanie na razie jest duzo slabsze. Ja tak przynajmniej mialem jak zmienialem klocki. To tarcie i poprawa hamowania u mnie nastapily tak po ok. 100-200km - gdzies czytalem zebys przez ten czas oszczedzal hamulec w ktorym zmieniales klocki, dajac czas zeby klocki dobrze sie ulozyly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 może nie wcisnęli tłoczków albo masz za duzo płynu, Ja wymieniałem klocki w Kawie 2 miesiące temu.Nie miałem żadnych kłopotów.Oczywiście przed montażem dokładnie zacisk wyczyściłem, wcisnąłem tłoczki i po założeniu nowych kloców musiałem tylko lekko podpompować hamulec żeby się odpowiednio ustawiły przy tarczy.Wcześniej jednak sprawdziłem poziom płynu hamulcowego - żeby możliwe było cofnięcie tłoczków - przy wciskaniu cofa się płyn do zbiorniczka jeśli miałeś zamknięty, pełny zbiornik płynu i założyłeś nowe klocki to możliwe że po prostu nie mogą się już wcisnąć bardziej te nieszczęsne tłoczki zacisku. W związku z czym po prostu są lekko dociskane do tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Z zasady podczas wymiany klocków hamulcowych wymienia się także płyn w układzie bo wtedy mamy pewność że nie trzeba tam będzie za chwilę znów zaglądać a koszty są przwie żadne.W tym przypadku ktoś zmienił klocki na siłę bez jakichkolwiek czynności dodatkowych typu czyszczenie, mycie, smarowanie itd.Wypada jeszcze raz rozebrać zaciski. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKaczmar. Opublikowano 3 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 gdzies czytalem zebys przez ten czas oszczedzal hamulec w ktorym zmieniales klocki, dajac czas zeby klocki dobrze sie ulozyly Dzieki Bronio za jedyna pocieszajaca odpowiedz.Klocki byly zmienione w dosc szanowanym warsztacie wiec mam nadzieje ze takiej lipy nie odstawili.Z tym oszczedzaniem to gorzej bo wymienilem wszystkie... pozostaja wiec tylko buty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 odpowiedzi miały Cię naprowadzić na przyczyne tarcia klocków o tarcze a nie pocieszać, zwłaszcz że jak sam ujaleś "pozstają ttylko buty" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Czyli jak to jest w koncu - klocki podczas pchania motocykla ma byc delikatnie slychac? Czy ani troche nie maja ocierac o tarcze? Bo z tego co czytam to i mi chyba przyda sie rozebranie zaciskow i czyszczenie i smarowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 moje słychać, zwłaszcza po deszczunajbardziej słychac kloski w tylnim zaciksu, co wiecej podczas jazdy nieco się nagrzewaja, czyszczenie zacisków i tłoczków nic nie dało, i nie mam trudności z przepchaniem motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Ja tam na Twoim miejscu bym to wszystko rozebrał, wyczyścił i nasmarował. Lekki szum przy przetaczaniu motocykla jest dopuszczalny, ale nie opory przy toczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 pewnego razu zmienialem klocki gdy odkrecalem zacisk wypadla jakas zardzewiala podkladka nie przejalem sie tym zbytnio bo do niczego mi nie pasowala i nie wiedzialem skad wypadla,wstawilem nowe klocki skrecilem wszystko do kupy a tu zonk,kolo ledwo ruszylem i czyscilem zaciski i szlifowalem klocki i co ja tam jeszcze nie cudowalem,co sie okazalo -mocowanie zacisku bylo lekko przekoszone przy jaqkiejs wywrotce i ktos wsadzil ta zardzewiala podkladke zeby zacisk byl prosty,po wstawieniu podkladki oczywiscie kolo sie krecilo :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 mocowanie zacisku bylo lekko przekoszone przy jaqkiejs wywrotce i ktos wsadzil ta zardzewiala podkladke zeby zacisk byl prosty,po wstawieniu podkladki oczywiscie kolo sie krecilo Czego to ludzie nie wymyślą...Pewnie sprzeta kupiłes w stanie idealnym :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKaczmar. Opublikowano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Nie jest tak, ze sa trudnosci w pchaniu, ale poniewaz motocykl jest ciezki a ja pcham go dosc sporo to odczuwam roznice. Zobaczymy czy sie to nie poprawi w najblizszym czasie, jesli nie trzeba bedzie odwiedzic warsztat z reklamacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 a ja pcham go dosc sporoZ tego co wiem to na motocyklu sie jezdzi a nie pcha :-D Ale jak ktos lubi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 a kto rozsądnie myślący dopasowuje klocki w serwisie , jest to tak prosta czynność: zakupu , wymiany i regulacji , że wymieniać w serwisie czy u jakigoś obcego mechanika , i powierzać im swoje bezpieczeństwo to ryzykanctwo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.