sebastianouri Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 witam, posiadam honde seven fifty i mam problem "najprawdopodobniej" ze sprzęgłem. otóż zdaża się to raz na 5 że podczas odkręcania manetki i przy wzroście przyspieszenia silnik rozkręca się miarowo aż w pewnej chwili (jest to naprawde sekunda) obroty wzrastają do maksymalnych. nie jest to miarowy wzrost obrotów tylko to wygląda tak że tarcze sprzęgła jakby w pewnym momencie zaczynały się ślizgać. czy to sprzęgło czy dopatrywać się czegoś innego? dziekuję za wszelkie informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Może to być sprzęgło - wtedy wymiana tarcz, lub zły olej. Na jakim oleju jeździsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 w tych sprzetach nie ma żadnych mocowan na stożkach lub klinach? moze cos sie obrobiło ? , a jak nie to sprzeglo sie slizga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Tarcze sprzęgłowe do wymiany wraz ze sprężynami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastianouri Opublikowano 3 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Tarcze sprzęgłowe do wymiany wraz ze sprężynami.Dzięki za szybką i konkretną odpowiedz, ile to kosztuje jeśli ktoś wie, na jaką kwote się szykować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Około 200 zł za tarze (aftermarket, oryginalne znacznie droższe) 40 złza sprężyny i robocizna. To ostatnie to już w zależności od warsztatu. W CB750 to stosunkowo prosta naprawa. A ! Nie zapomnij o uszczelce pod pokrywę sprzęgła (około 20 zł). Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastianouri Opublikowano 3 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Około 200 zł za tarze (aftermarket, oryginalne znacznie droższe) 40 złza sprężyny i robocizna. To ostatnie to już w zależności od warsztatu. W CB750 to stosunkowo prosta naprawa. A ! Nie zapomnij o uszczelce pod pokrywę sprzęgła (około 20 zł). Pozdrawiam, Paweł Ok. Dzięki za info. W porządku to forum. Dopiero zacząłem a już mam konkretne informacje. Pozdrawiam wszystkich obecnych. Seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PYTON 74 Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Witam. Widzę że wszyscy trafnie stwirdzili, że winą Twoich problemów jest sprzęgło i diagnoza brzmi - wymiana tarcz i sprężyn. I zgadzam się. Co do wymiany to bym podszedł troszeczkę inaczej i nie leciał już zamawiać te części. Idzie zima. Jak już jeden z kolegów zauważył przyczyną tego może być nieodpowiedni olej - sam coś takiego miałem. Po wymianie na odpowiedni miałem problem z głowy. Jeśli jesteś pewien, że masz odpowiedni, zrób jak poniżej. Radziłbym Tobie najpierw rozebrać sprzęgło (nie jest to żadna filozofia) i zweryfikować te części. Pomierz długość nieobciążonych sprężyn mikrometrem (nie suwmiarką) i grubość tarcz, a następnie porównaj z danymi z książki serwisowej. Być może wystarczy wymienić same sprężyny. Będziesz miał mniejsze wydatki o koszt tarcz, jeśli te ostatnie będą dobre. Powodzenia i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Pomierz długość nieobciążonych sprężyn mikrometrem (nie suwmiarką)swoja droga to nie wiedzialem ze do pomiaru dlugosci sprezyn potrzebny jest mikrometr ( dokladnosc 0,01 mm) 8O Suwmiarka ktora ma dokladosc no powiedzmy 0,05 nie wystarczy? Przeciez sprezyne i tak sie nie da wykonac w dokladnosci 0,01 mm(dlugosc), a jezeli sie da to po co taka dokladnosc. (chodzi o dlugosc) jak bedzie 0,5 mm w tą czy w tą to chyba zbytniej nie robi ? chyba ze sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Radziłbym Tobie najpierw rozebrać sprzęgło (nie jest to żadna filozofia) i zweryfikować te części. Pomierz długość nieobciążonych sprężyn mikrometrem (nie suwmiarką) i grubość tarcz, a następnie porównaj z danymi z książki serwisowej. Suwmiarka jest w zupełności wystarczająca. Druga sprawa - w większości przypadków pomiar tarcz przynosi rozczarowanie (to znaczy okazuje się, że wymiery mieszczą się w tolerancji). Poprostu często sprzęgło ma wymiar,ale jest przypalone, wyślizgane. Zostawianie tekiego czegoś nie ma najmniejszego sensu. Czy sam olej coś poprawi ??? Moim zdaniem to tylko odwlekanie właściwej naprawy w czasie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 A nie wystarczy takiego sprzegła wyregulowac? W CB 750 nie jest na popychaczu z regulacją śrubą? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 trzeba rozbierac i tyle wtedy bedzie cos wiadomo,jesli tarcze sie zjaraly tak fest to sprawdz jeszcze przekladki czy sie nie odksztalsily pod wplywem goraca,mialem taki przypadek ze przekladki tak sie wgiely do srodka ze dzialaly jak sprezyna i nikt nie wiedzial czemu sprzeglo ciagnie jak dopiero co bylo robione i tarcze nowe wstawione 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastianouri Opublikowano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 dzieki wielkie, ale i tak juz zglosilem sie do mechanika (zaprzyjaznionego) warsztat na Zeromskiego w Lodzi. potwierdzone zostalo, tarcze do wymiany bo moto bylo sprowadzone i nikt tak nprawde nie zajzal do sprzegla. swoja droga dzieki za wszystkie uwagi. bo watek zaczyna sie rozwijac. pozdrawiam uczestnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PYTON 74 Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 WIADOMOŚĆ DLA URAL_ZGORA który napisał: Przeciez sprezyne i tak sie nie dazmierzyć z dokladnosci 0,01 mm (dlugosc), a jezeli sie da to po co taka dokladnosc. (chodzi o dlugosc) jak bedzie 0,5 mm w tą czy w tą to chyba zbytniej nie robi ? chyba ze sie myle[/i] Czy widziałeś kiedyś dane serwisowe nominalnej i granicznej długości sprężyny? Chyba nie. Ale mikrometr powinieneś widzieć i pewnie wiesz, że to urządzenie ma takie sprzęgiełko które zabezpiecza przed tym, by podczas jakiegokolwiek pomiaru nie dokręcić za mocno śrubę mikrometryczną, bo pomiar będzie fałszywy. W przypadku sprężyn ma ma to dużę znaczenie, bo nie jesteś w stanie tak ustawić suwmiarkę, aby nie ścisnąć sprężynę. Więc albo będziesz miał luz albo sprężyna będzie ściśnięta. A dane co do długości sprężyn podawane są z dokładnością do 0,01mm przy nie obciążonej sprężynie i jak wcześniej napisałeś 0,5mm w tą czy w tą (ale domyślam się że chodziło o 0.05) ma znaczenie, tym bardziej, że to tylko jeden ze składników który składa się na dokładnosć pomiaru. Do tego dochodzi jeszcze wiele innych, np. błedy o których nawet nie wiesz. Czasami nawet sam przyrząd pomiarowy na noniuszu nie oddaje rzeczywistości i nie będziesz wiedział w która stronę brac poprawkę. Ja dlatego dla pewność mikrometr sprawdzam za pomocą płytek wzorcowych (w temp. 20 stC) dzieki czemu mogę w razie odchyłek mogę brac poprawki. Pozdrawiam [ Dopisane: 05-10-2005, 08:26 ]MODERATOR NAPISAŁSuwmiarka jest w zupełności wystarczająca. Druga sprawa - w większości przypadków pomiar tarcz przynosi rozczarowanie (to znaczy okazuje się, że wymiery mieszczą się w tolerancji). Poprostu często sprzęgło ma wymiar,ale jest przypalone, wyślizgane. Zostawianie tekiego czegoś nie ma najmniejszego sensu. Czy sam olej coś poprawi ??? Moim zdaniem to tylko odwlekanie właściwej naprawy w czasie. Widzę, że podejście Kolegi jest czysto serwisowe, panujące w Polsce - wymiana i koniec. Ja też serwisuję japończyki, ale jestem niezależny. Siedzę akurat tylko w Hondzie. Wielokrotnie miełem sytuacje że mierzyłem tarcze i miały one wymiary nominalne, wymieniałem wtedy tylko sprężyny, które były juz sfatygowane i wszystko było ok. U kolegi, który prosił o pomoc, sprawa mogła być podobna, bo nie znamy całej prawdy w jakiej sytuacji zaczęło mu się ślizgać to sprzęlo. Czy jeździł sprzętem kilka lat i tak nagle, czy dopiero go kupił, itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastianouri Opublikowano 5 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 dopiero co kupil, jezdze 2 miesiace i na paczatku bylo ok (choc nie moge wykluczyc ze nie mialem jeszcze wprawy aby cos takiego wychwicic bo nie odkrecalem tak manetki) wiem napewno ze sprzeglo nie bylo wymieniane przed kupnem a to czy motocykl byl uzywany przed kupnem?? tego nie wiem. ale wiem ze jezdzi sie coraz gorzej bo mam wrazenie jak by motocykl nie mial mocy a obroty sa "wlasciwe" pewnie tarcze sie slizgaja coraz bardziej. bede robil przeglad niebawem wiec pewnie sie zajrzy i wrazie czego wymieni. a prosze mi powiedziec co jaki czas zmienia sie tarcze sprzegla w CeBulach jezdzac spokojnie jako nowicjusz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.