Skocz do zawartości

Sprzęgło czy coś innego (mechanik potrzebny!!!)


sebastianouri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, posiadam honde seven fifty i mam problem "najprawdopodobniej" ze sprzęgłem. otóż zdaża się to raz na 5 że podczas odkręcania manetki i przy wzroście przyspieszenia silnik rozkręca się miarowo aż w pewnej chwili (jest to naprawde sekunda) obroty wzrastają do maksymalnych. nie jest to miarowy wzrost obrotów tylko to wygląda tak że tarcze sprzęgła jakby w pewnym momencie zaczynały się ślizgać. czy to sprzęgło czy dopatrywać się czegoś innego?

 

dziekuję za wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 200 zł za tarze (aftermarket, oryginalne znacznie droższe) 40 złza sprężyny i robocizna. To ostatnie to już w zależności od warsztatu. W CB750 to stosunkowo prosta naprawa. A ! Nie zapomnij o uszczelce pod pokrywę sprzęgła (około 20 zł).

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 200 zł za tarze (aftermarket, oryginalne znacznie droższe) 40 złza sprężyny i robocizna. To ostatnie to już w zależności od warsztatu. W CB750 to stosunkowo prosta naprawa. A ! Nie zapomnij o uszczelce pod pokrywę sprzęgła (około 20 zł).

 

Pozdrawiam, Paweł

 

Ok. Dzięki za info. W porządku to forum. Dopiero zacząłem a już mam konkretne informacje. Pozdrawiam wszystkich obecnych.

 

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Widzę że wszyscy trafnie stwirdzili, że winą Twoich problemów jest sprzęgło i diagnoza brzmi - wymiana tarcz i sprężyn. I zgadzam się. Co do wymiany to bym podszedł troszeczkę inaczej i nie leciał już zamawiać te części. Idzie zima. Jak już jeden z kolegów zauważył przyczyną tego może być nieodpowiedni olej - sam coś takiego miałem. Po wymianie na odpowiedni miałem problem z głowy. Jeśli jesteś pewien, że masz odpowiedni, zrób jak poniżej.

Radziłbym Tobie najpierw rozebrać sprzęgło (nie jest to żadna filozofia) i zweryfikować te części. Pomierz długość nieobciążonych sprężyn mikrometrem (nie suwmiarką) i grubość tarcz, a następnie porównaj z danymi z książki serwisowej. Być może wystarczy wymienić same sprężyny. Będziesz miał mniejsze wydatki o koszt tarcz, jeśli te ostatnie będą dobre.

Powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz długość nieobciążonych sprężyn mikrometrem (nie suwmiarką)

swoja droga to nie wiedzialem ze do pomiaru dlugosci sprezyn potrzebny jest mikrometr ( dokladnosc 0,01 mm) 8O Suwmiarka ktora ma dokladosc no powiedzmy 0,05 nie wystarczy? Przeciez sprezyne i tak sie nie da wykonac w dokladnosci 0,01 mm(dlugosc), a jezeli sie da to po co taka dokladnosc. (chodzi o dlugosc) jak bedzie 0,5 mm w tą czy w tą to chyba zbytniej nie robi ? chyba ze sie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym Tobie najpierw rozebrać sprzęgło (nie jest to żadna filozofia) i zweryfikować te części. Pomierz długość nieobciążonych sprężyn mikrometrem (nie suwmiarką) i grubość tarcz, a następnie porównaj z danymi z książki serwisowej.

 

Suwmiarka jest w zupełności wystarczająca. Druga sprawa - w większości przypadków pomiar tarcz przynosi rozczarowanie (to znaczy okazuje się, że wymiery mieszczą się w tolerancji). Poprostu często sprzęgło ma wymiar,ale jest przypalone, wyślizgane. Zostawianie tekiego czegoś nie ma najmniejszego sensu. Czy sam olej coś poprawi ??? Moim zdaniem to tylko odwlekanie właściwej naprawy w czasie.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba rozbierac i tyle wtedy bedzie cos wiadomo,jesli tarcze sie zjaraly tak fest to sprawdz jeszcze przekladki czy sie nie odksztalsily pod wplywem goraca,mialem taki przypadek ze przekladki tak sie wgiely do srodka ze dzialaly jak sprezyna i nikt nie wiedzial czemu sprzeglo ciagnie jak dopiero co bylo robione i tarcze nowe wstawione 8O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie, ale i tak juz zglosilem sie do mechanika (zaprzyjaznionego) warsztat na Zeromskiego w Lodzi. potwierdzone zostalo, tarcze do wymiany bo moto bylo sprowadzone i nikt tak nprawde nie zajzal do sprzegla. swoja droga dzieki za wszystkie uwagi. bo watek zaczyna sie rozwijac. pozdrawiam uczestnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIADOMOŚĆ DLA

URAL_ZGORA który napisał: Przeciez sprezyne i tak sie nie dazmierzyć z dokladnosci 0,01 mm (dlugosc), a jezeli sie da to po co taka dokladnosc. (chodzi o dlugosc) jak bedzie 0,5 mm w tą czy w tą to chyba zbytniej nie robi ? chyba ze sie myle[/i]

Czy widziałeś kiedyś dane serwisowe nominalnej i granicznej długości sprężyny? Chyba nie.

Ale mikrometr powinieneś widzieć i pewnie wiesz, że to urządzenie ma takie sprzęgiełko które zabezpiecza przed tym, by podczas jakiegokolwiek pomiaru nie dokręcić za mocno śrubę mikrometryczną, bo pomiar będzie fałszywy. W przypadku sprężyn ma ma to dużę znaczenie, bo nie jesteś w stanie tak ustawić suwmiarkę, aby nie ścisnąć sprężynę. Więc albo będziesz miał luz albo sprężyna będzie ściśnięta. A dane co do długości sprężyn podawane są z dokładnością do 0,01mm przy nie obciążonej sprężynie i jak wcześniej napisałeś 0,5mm w tą czy w tą (ale domyślam się że chodziło o 0.05) ma znaczenie, tym bardziej, że to tylko jeden ze składników który składa się na dokładnosć pomiaru. Do tego dochodzi jeszcze wiele innych, np. błedy o których nawet nie wiesz. Czasami nawet sam przyrząd pomiarowy na noniuszu nie oddaje rzeczywistości i nie będziesz wiedział w która stronę brac poprawkę. Ja dlatego dla pewność mikrometr sprawdzam za pomocą płytek wzorcowych (w temp. 20 stC) dzieki czemu mogę w razie odchyłek mogę brac poprawki.

Pozdrawiam

 

[ Dopisane: 05-10-2005, 08:26 ]

MODERATOR NAPISAŁ

Suwmiarka jest w zupełności wystarczająca. Druga sprawa - w większości przypadków pomiar tarcz przynosi rozczarowanie (to znaczy okazuje się, że wymiery mieszczą się w tolerancji). Poprostu często sprzęgło ma wymiar,ale jest przypalone, wyślizgane. Zostawianie tekiego czegoś nie ma najmniejszego sensu. Czy sam olej coś poprawi ??? Moim zdaniem to tylko odwlekanie właściwej naprawy w czasie.

Widzę, że podejście Kolegi jest czysto serwisowe, panujące w Polsce - wymiana i koniec. Ja też serwisuję japończyki, ale jestem niezależny. Siedzę akurat tylko w Hondzie. Wielokrotnie miełem sytuacje że mierzyłem tarcze i miały one wymiary nominalne, wymieniałem wtedy tylko sprężyny, które były juz sfatygowane i wszystko było ok.

U kolegi, który prosił o pomoc, sprawa mogła być podobna, bo nie znamy całej prawdy w jakiej sytuacji zaczęło mu się ślizgać to sprzęlo. Czy jeździł sprzętem kilka lat i tak nagle, czy dopiero go kupił, itd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero co kupil, jezdze 2 miesiace i na paczatku bylo ok (choc nie moge wykluczyc ze nie mialem jeszcze wprawy aby cos takiego wychwicic bo nie odkrecalem tak manetki) wiem napewno ze sprzeglo nie bylo wymieniane przed kupnem a to czy motocykl byl uzywany przed kupnem?? tego nie wiem. ale wiem ze jezdzi sie coraz gorzej bo mam wrazenie jak by motocykl nie mial mocy a obroty sa "wlasciwe" pewnie tarcze sie slizgaja coraz bardziej. bede robil przeglad niebawem wiec pewnie sie zajrzy i wrazie czego wymieni. a prosze mi powiedziec co jaki czas zmienia sie tarcze sprzegla w CeBulach jezdzac spokojnie jako nowicjusz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...