Skocz do zawartości

Suzuki GSX 1400 - pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że Suzuki zrobiło porządną przecenę tegorocznych modeli, zacząłem się zastanawiać, czy jednak nie porzucić wyśnionej Hondy CB 1300, którą chciałem kupić w przyszłym roku, na rzecz Suczki GSX 1400. Wychodzi mi, że zapłaciłbym za nią (nową) teraz tyle, ile za dwulatka Hondy. Na razie próbuję sie umówic na jazdę próbną, co mi się chyba uda. Przejrzałem forum i mam kilka pytań:

Jak trwałość tych silników?

Koszty eksploatacji (- przeglądy, części, etc, poza paliwem, bo to oddzielny temat :))

Jak bezawaryjność?

Łatwość serwisu (od strony mechanicznej - czy mocno przekombinowali i zeby wymienić klocki hamulcowe nie trzeba przypadkiem zdejmować rozrządu ;))

No i zużycie paliwa przy normalnej eksploatacji turystycznej (bez stawiania na gumie, etc)

Spotkałem się z opinią, że Suzuki szybko się "szmaci" - kłopoty z lakierem, chromami, jakieś stukania w silniku) - czy to jeszcze aktualne, czy też ciągnąca się opinia z przeszłości

Suche dane techniczne to jedno, ale opinie użytkowników drugie.

Wiem, że kilka osób miało taki sprzęt, ale opinii o nim zbyt wiele nie znalazłem (poza Bractwem Suzuki, ale oni, jako wielbiciele marki, nie do końca są miarodajni ;) ). Byłbym wdzięczny za każda opinę osób, które miały z nim doświadczenie.

Pozdrawiam

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik AdamWo katuje juz chyba drugi taki egzemplarz, więc radze sie z nim skontaktowac, żeby dowiedziec się czegoś konkretnego na temat tego motocykla :P

 

Pozdrawiam ;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał. Słaba jakość Suzuki to mit. Będe zaraz w Motoctylu po części, to sie podpytam chłopaków co o tym sądzą.

 

Pozdro, pawel

 

Będą konkretne odpowiedzi. Dzięki Paweł

 

pozdrawiam :P

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem ją sobie w sobotę w salonie. Chyba sobie odpuszczę. Chemia nie zagrała. Konkretnie to brak możliwości zmontowania nieco większej owiewki niż mała szybka, plastiki mogłyby być nieco lepsze, tłumik niczym trąba jerychońska. Postraszyli też zużyciem paliwa.Z pozytywów - nie czułem specjalnie masy (prawie żadnej różnicy względem CB 750), podgrzewane manetki, ogólnie bardzo dobra prezencja (poza drobiazgami)

Poczekam na następny rok. Honda zapowiedziała coś ciekawego - CBF 1000. Patrząc na zdjęcie stwiedziłem, że może zdecydwanie lepiej spełniać moje oczekiwania.

http://world.honda.com/news/2005/2050929_a_1.html

 

Dzięki, Ryży, za korektę - już poprawiłem - nie wiem, dlaczego błędnie skopiował mi się link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zuzycie paliwa jest na poziomie 5,5 litra z pasazerem przy jezdzie 100-120 km/h po zamontowaniu PC III.

 

Jesli chodzi mo mala szybke , taka na nakeda to i tak duzo daje , spokojnie mozna smigac 140-160 na trasie.

 

Motocykl do tej pory nie zawiodl mnie, silnik potezny, od samego dolu idzie jak szalony....

Hamulce tez ok, + zawieszenie ( z pelna regulacja ) to duzy plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Będe zaraz w Motoctylu po części' date=' to sie podpytam chłopaków co o tym sądzą[/quote']

 

Paweł powiedz coś na ten temat bo temat odchodzi w zapomnienie, a konkretnych odpowiedzi dalej nie ma :P :)

 

pzdr :P

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam szanowne Grono!

Przymierzam się do zakupu motocykla. Moją uwagę przykuł ostatnio nie produkowany już, bodajże od 2008 roku przeuroczy GSX 1400. Opisywać go nie będę, bo chociaż nie był popularny na naszych drogach, to obejrzeć go można w necie. Chciałbym prosić tych użytkowników naszego forum, którzy mieli z tym modelem styczność i eksploatowali go, o swoje uwagi na jego temat. Nie spodziewam się zalewu informacji (niezbyt duża ilość egzemplarzy), ale liczę na kilka rzeczowych uwag wynikających z doświadczeń. Interesuje mnie na przykład jego mocne i słabe strony, spalanie w praktyce (bardzo rozbieżne opinie), przydatność w mieście, turystyce (szutry). Jak kształtują się koszty serwisu (podobno opony i zespoły napędowe - pożera na śniadanie :icon_biggrin: ). Itp...

Otrzymane informacje pomogą mi podjąć ostateczną decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

a tak sobie napiszę, może ktoś przygląda się jeszcze temu motocyklowi :)

 

od dwóch lat użytkuję ów model, przejdę do subiektywnych wad oraz zalet.

 

Wady:

- wiadomym jest, że nie jest to sprzęt wagi piórkowej,

- jest to klasyczny naked, więc wieje bo tak ma być i nie jest to wadą konstrukcyjną. Albo to lubisz albo nie, ale jeśli jesteś w miarę silnym facetem, bez problemu sobie z tym poradzisz. Istnieje kilka sensownych szyb...,

- hamulce nie są najmocniejszą stroną, ale wymiana klamek na ergonomiczne i klocków na miękkie działa cuda

- w 2007 roku zakończono ich produkcję

 

Zalety:

- odprężony, bezawaryjny silnik, który przy niecałych 100 KM ciągnie od samego dołu, o czym przekonał się już niejeden sport

- pancerna, odporna na kierownicze błędy konstrukcja,

- idealne wyważenie sprawia, że waga przestaje przeszkadzać

- spalanie na poziomie 6-7l przy tych gabarytach i osiągach wciąż nie przestaje dziwić

- świetnie sprawdza się jako daleki / bliski turystyk,

- bardzo wygodna pozycja plecaczka

 

Na wszelkie dokładniejsze pytania odpowiem.

Edytowane przez maciejka69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...