Skocz do zawartości

Mabi

Forumowicze
  • Postów

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Mabi

  • Urodziny 06/01/1950

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia Mabi

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

-1

Reputacja

  1. Witam forumowiczów . Pomykam na Sprincie ST '97 Jak dla mnie sprzęt przedni, tyle że bardziej na dłuższe przeloty... Pozdrawiam M
  2. Branża - mówiąc najogólniej - motocyklowa ma to do siebie, że wyznacznik ceny bardzo często nie mówi o faktycznej wartości użytkowej przedmiotu. Często producent ucieka w sferę designu kosztem np bezpieczeństwa. Wystarczy przyjrzeć się (byle bez uprzedzeń) rynkowi kasków. Myślę, że gdyby jakiś producent podpasek wypuściłby produkt z dopiskiem "motocyklowe" - spokojnie mógłby podnieść cenę trzykrotnie nie tracąc na obrocie. ;)
  3. Z tym końcem UWEXa, to pewnie wynika z tego, że zakończyli produkcję kasków motocyklowych. To co na rynku to ponoć wyprzedaż pozostałości. Szkoda - to była niezła firma.
  4. Witam szanowne Grono! Przymierzam się do zakupu motocykla. Moją uwagę przykuł ostatnio nie produkowany już, bodajże od 2008 roku przeuroczy GSX 1400. Opisywać go nie będę, bo chociaż nie był popularny na naszych drogach, to obejrzeć go można w necie. Chciałbym prosić tych użytkowników naszego forum, którzy mieli z tym modelem styczność i eksploatowali go, o swoje uwagi na jego temat. Nie spodziewam się zalewu informacji (niezbyt duża ilość egzemplarzy), ale liczę na kilka rzeczowych uwag wynikających z doświadczeń. Interesuje mnie na przykład jego mocne i słabe strony, spalanie w praktyce (bardzo rozbieżne opinie), przydatność w mieście, turystyce (szutry). Jak kształtują się koszty serwisu (podobno opony i zespoły napędowe - pożera na śniadanie :icon_biggrin: ). Itp... Otrzymane informacje pomogą mi podjąć ostateczną decyzję.
  5. Typowy przypadek kierowcy po skróconym kursie woźniców. Każdy kształcony furman (nie ubliżając furmanom) wie, że kierunek jazdy należy wskazać batem. Wsiada potem taki delikwent do np. Toyoty i patrzy w prawo, patrzy w lewo - bata na stanie nie ma. To i tak jeździ ...
  6. Widać ósemka na egzaminie motocyklowym jest nieśmiertelna. Ma widać niepodważalne walory. Tyle, że gdy ja robiłem PJ to robiło się ją prowadząc motor jedną ręką i to na przemiennie. :icon_mrgreen: Powodzenia na egzaminach!
  7. A, ja mam do Ciebie pytanie Nitomen. Gdyby zamiast puszki na tym zakręcie był dzieciak na rowerku, to co byś wtedy powiedział? Bardzo jestem ciekawy. Swoją drogą, to bardzo dobrze żeś opisał to swoje doświadczenie. Może inni uruchomią swoje myślenie i wyobraźnię.
  8. Trochę nie w temacie, ale rok temu podczas upału jechałem z otwartym rozporkiem. :icon_mrgreen: Rozumiem, że jesteś łysy?
  9. Ten zasrańce co zniszczyły stolicę to przypominam, nosili kańciaste hełmy i pozdrawiali się starorzymskim gestem... tak gwoli pamięci, lewobrzeżna Warszawa prawie nie istniała.
  10. Shuy bajki opowiadasz o tym kościele. Nikt go nie ciął na plasterki, tylko odcięto go od fundamentów, postawiono na wózkach stojących na szynach i kołowrotami ręcznymi, za pomocą lin stalowych (w całości!)przesunięto na północ bodajże kilkanaście metrów. Byłem tam i widziałem. Sama bryła kościoła była powiązana jak paczka linami, co by się po drodze nie rozpadła. :icon_biggrin:
  11. Czytam ten wątek i widzę, że zaparłeś się na jakiegoś choppera. To zły wybór. karierę motocyklową powinno się zacząć na czymś klasycznym, najlepiej jakiś golas. Nie dla tego, że tak uczą w podręcznikach, tylko że każdy na początku nabiera nawyków (często złych) i tworzy swoją technikę jazdy. Każdy. Jak się dobrze przyjrzeć wyścigom motocyklowym, to każdy ze startujących tam gości lata trochę inaczej od konkurentów. Niby tak samo, a inaczej... Jazda chopperem jest inna niż wszystkimi innymi motocyklami. Powiedziałbym nawet, że trudniejsza w relacjach miejsko - dojazdowych. Natomiast pomysł na pojemność 125 to też pomyłka. Przecież jak ty wsiadasz na motor to tak jakby wsiadł inny motocyklista z pasażerem. Przy tej masie jakie masz przyspieszenie? Gdzie twoje bezpieczeństwo? Z technicznej strony podstawy bezpieczeństwa, to przyśpieszenie i hamowanie. W japońcach heble są z natury dobre, to jeden problem z głowy. Nie mówię tu o jednostce centralnej wożonej najczęściej w kasku, bo to podstawa twego bezpieczeństwa i do niej się teraz zwracam. Kup jakieś wozidło 250 - 500 ccm. Polataj rok, dwa, opędzluj je i kup wymarzonego krążownika i realizuj marzenia o pdróży po kres horyzontu... :wink:
  12. Mabi

    CZ 350

    Widać nie ze wszystkich. Przecież się nie zmaterializowała w twoich rękach... Moja rada, to rozkręć wszystko. Poczytaj post kolegi kilka razy(ze zrozumieniem) i zacznij wszystko na nowo przymierzać, a okaże się to w końcu proste, jak konstrukcja bata. Wesołych Świąt!
  13. Spróbuję powrócić do tematu BMW w wersji GS. Przymierzam się do zakupu egzemplarza turystycznego z opcją lekkiego offu w pojemnościach ok 1000 - 1200. Podobają mi się GSy, ale mam poważną przeszkodę w postaci swojego wzrostu (175). Wyżej, któryś kolega już narzekał, że bozia mu poskąpiła i się rozmyślił co do zakupu. Ponieważ myślę o egzemplarzu używanym (rynek niemiecki?) to wchodzą pod uwagę modele również starsze. Pytanie mam takie. Czy jest możliwe opuszczenie na kanapie ok. 5 cm? Czy można opuścić na zawieszeniu (ile?)? Czy znawcy rynku widzą jakąś inną alternatywę?
  14. Pewnie, że dobrze. Nie wiadomo, jeszcze co z tego wyniknie, ale żeby iść do przodu - trzeba coś robić. Zobaczymy jak się będzie sprawował, ale na pewno jest dla niego miejsce na rynku.
  15. 175 to zawsze czterobiegówka. Jak kupisz to koniecznie rozkręć silnik i sprawdź dokładnie łożyskowania wału i korbowodu. Tu jest największe niebezpieczeństwo. Sprawdź pierścienie na tłoku. WSK 175 to bardzo fajny motorek. Wymaga tylko kultury w obsłudze. Wymagania ma nieco większe niż wspomniane wyżej 125i, które były istotnie niezniszczalne i pozwalały nawet "średnie" naprawy zrobić w przydrożnym rowie. Serwis nie wymaga wielkiej wiedzy, czy umiejętności, wystarczy trochę serca i chęci, a odpłacić się powinna z nawiązką. :icon_biggrin:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...