Skocz do zawartości

Branie oleju itp :)


Techniacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wpadnij do pożądnego serwisu motocyklowego i popytaj, z reguły serwisy mają specialne katalogi z częściami, a co do rozbiórki 4T to bez mechanika bym się nie brał

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten silnik nie bedzie jezdzil na dorabianych w Polsce pierscieniach' date=' ani tlokach - radze zapomniec o tym i kupic oryginalne czesci. [/quote']

 

I z tym się zgodzę z kolegą Adamem. Naprawiam Hondy i sprzedaję części i miałem już klientów, którzy kupowali blok cylindrów po tym jak wcześniej zamontowali w silniku dorabiane pieścienie. To są inne materiały - a moim zdaniem odpowiedzialność tego elementu zbyt duża, żeby ryzykować. Lepiej wydać parę złoty więcej i mieć pewność.

Musisz jednak pomierzyć cylinder z kimś, który ma doświadczenie, by określić czy możesz zamontować nominalne pierścienie czy musisz robić szlif i wymienić tłok z pierścieniami na I szlif.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Niestety ten silnik nie bedzie jezdzil na dorabianych w Polsce pierscieniach, ani tlokach - radze zapomniec o tym i kupic oryginalne czesci.

 

I z tym się zgodzę z kolegą Adamem. Naprawiam Hondy i sprzedaję części i miałem już klientów, którzy kupowali blok cylindrów po tym jak wcześniej zamontowali w silniku dorabiane pieścienie. To są inne materiały - a moim zdaniem odpowiedzialność tego elementu zbyt duża, żeby ryzykować. Lepiej wydać parę złoty więcej i mieć pewność.

Musisz jednak pomierzyć cylinder z kimś, który ma doświadczenie, by określić czy możesz zamontować nominalne pierścienie czy musisz robić szlif i wymienić tłok z pierścieniami na I szlif.

Pozdrawiam

 

Sorry ale niby dlaczego nie mozna dorobic sobie pierscieni???? Przeciez dowiedziec sie z jakiej konkretnie stali sa zrobione zurzyte pierscienie to nie problem, ewentualnie probe twardosci pierscienia i dobrac pod nia odpowiednia stal. Granice plastycznosci tez mozna okreslic a co za tym idzie dobrac taki material aby nie byl zbyt kruchy co w tym przypadku byloby niezdrowym dla silnika.

 

Tylko pytanie czy zaklady dorabiajace pierscienie zwracaja uwage na takie szczegoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie co z polskimi pierscieniami-tak mi sie wydaje że skoro polska firma "Paradowscy" potrafi zrobic zawory które smiało montuje sie do japończyków to może i ktos równie dobrze "podrabia" pierścienie :). Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

            Przeciez dowiedziec sie z jakiej konkretnie stali sa zrobione zurzyte pierscienie to nie problem, ewentualnie probe twardosci pierscienia i dobrac pod nia odpowiednia stal.  

 

 

Nie wiem jak teraz , ale kiedyś pierścienie wykonane były z żeliwa .

Gdyby dorobienie nowych pierścieni byłoby łatwe , nikt nie kupowałby drogich orginalnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robione w Polsce pierscienie sa wystarczajace do silnikow samochodowych krecacych srednio 4 tys obr/min, ale nie wytrzymuja srednich obrotow ok 6 tys, w ktorych kreca sie silniki motocyklowe.

Natomiast rynek motocyklowy jest za maly by wymusic na producentach zmiane technologii i uzasadnic inwestycje w nowsze maszyny i drozszy material.

Nie ma rowniez wsrod osob produkujacych pierscienie czlowieka z wizja ( taka jaka mieli Paradowscy jak sadze ), zeby zrobic produkt na wyzszym poziomie i w momencie gdy rynek sie powiekszy ten produkt juz tam bedzie, a nie dopiero inwestowac i uczyc sie nowej technologii w momencie gdy potrzeba sie pojawi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...