Skocz do zawartości

Wszystko o Suzuki DR 350


Rekomendowane odpowiedzi

Maciejo ja regulowałem gaźnik na podstawie tych serwisówek które ty posiadasz i wszystko gra podejrzewam że ustawienia między jednym a drugim gaźnikiem niewiele się różnią a i tak wątpliwe że jak ustawisz idealnie z tym co piszą w serwisówce wszystko będzie działać trzeba próbować na podstawie prób i błędów

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Maciejo wszystko dobrze poskladales w gazniku?

Sruba mieszanki wykrecona 2 obroty, jedynie wersja niemiecka 1 obrot.

Iglica standardowo ustawiona jest na 3 zabku (wzbogacenie-iglica do gory , zubozenie-iglica w dol)

Wysokosc plywaka 13.6-15.6mm ,tak mowi serwisowka.

Sprawdz sprezyne (nr 2 na schemacie ),kiedys mi pekla i tez dzialy sie cuda.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56bbbb5ba74423c4.html[/img]

 

Jesli chcesz to odezwij sie na gg ,moge przeslac Ci serwisowke Clymera z tym ze w wersji angielskiej.Jest w niej schemat gaznika TM33 i BST33

Pozdrawiam

Edytowane przez repitos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chłopaki mam taką sprawę, kiedyś czytałem o przerobieniu gaźnika w DR. Tzn gdzieś w przepustnicy wierci się otwory i skraca sprężynę o kilka zwojów, mogli byście mi powiedzieć gdzie wierci się te otwory? Bo nikt nie dodał zdjęcia tzn nie umiem znaleść a nie chciał bym popsuć przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już śmiga.

 

Jednym problemem był mój błąd, mianowicie krążki plastikowe na iglicy dałem na odwrót (szerszym na dół) i sprężyna nie dociskała iglicy tylko leżała bezczynnie wokół niej. Po zamianie krążków motor już normalnie wkręcał się na obroty powyżej 4 tyś.

 

Niestety nie był to jedyny problem, ale z pomocą znajomego mechanika udało się wszystko doprowadzić do ładu. Problemem był za niski poziom paliwa w komorze pływakowej, pomogło ustawienie go nieco wyżej niż sugeruje serwisówka.

 

Dziękuje ładnie za rady i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kilka pytań dotyczących dr 350 i tego co planuje w najbliższym czasie zrobić mam nadzieję że mi pomożecie .

A więc po pierwsze moto mi coś za dużo pali jakieś 10L na 100km wiem że nie powinien tyle palić i nie wiem czym to jest spowodowane. Niedawno sam regulowałem gaźnik ale przed regulacją i czyszczeniem spalanie było podobne nie wiem czy to nie wina zaworów niby ich nie słychać ale koleś od którego kupiłem drke przejeździł 1300km i ich nie regulował wcale nawet nie wiedział kiedy były regulowane ja się do tego przymierzam ale po wypłacie czyli po 10 kwietnia i stąd moje pytanie czy przy regulacji trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą ? i czy ta by była dobra bo jest jakoś dziwnie tania : http://allegro.pl/ir-uszczelka-glowicy-suzuki-dr-350-s-se-dr350-i1505611655.html . Po drugie zauważyłem że gdy nasączę filtr powietrza w oleju moto nie chce chodzić jak należy ksztusi się, nie dostaje powietrza dopiero po długim przepalaniu i męczarniach ostatnio jakieś dwie godziny to trwało zaczyna normalnie chodzić . Mam tego typu filtr nie wiem jakiej firmy : http://allegro.pl/ir-filtr-powietrza-suzuki-dr-250-350-dr250-dr350-s-i1508911806.html , słyszałem że lepsze są gąbkowe planuję taki kupić ale nie wiem czy będzie pasował bo airbox jest jakby do tamtego typu filtra dopasowany więc mam pytanie czy da rade tam zamontować filtr gąbkowy? Oraz czemu się dusi po czyszczeniu i nasączaniu filtra ? Następne moje pytanie dotyczy lampy przedniej chcę ją wymienić na taką : http://allegro.pl/reflektor-lampa-polisport-mmx-cross-enduro-i1493554179.html jest ładniejsza i wydaję się lżejsza od tej fabrycznej ale nie wiem czy da rade ją założyć do drki jeżeli ma ktoś taką lampę u siebie lub wie czy by pasowała to proszę o odpowiedź. No i ostatnie moje pytanie dotyczy licznika mój się popsuł i planuję założyć rowerowy ale nie wiem jak to dokładnie zrobić czy jak odłączę zegary to wszystko będzie działać i czy mogę zostawić stacyjkę czy też muszę zdemontować? Aha moto mi coś ostatnio osłabło przynajmniej mi się tak wydaję czy to może byś skutek właśnie tych zaworów ?

Przepraszam za długość posta ale chciałem poruszyć wszystkie nurtujące mnie kwestie.

Proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gąbkowy filtr, jeśli się nie mylę, jest na pierwszy montaż. W moje Dr'ce ma taką samą lampę zamontowaną i nie ma najmniejszych problemów. Prawie idealnie podchodzi do oryginalnych mocowań, wystarczy dać podkładki pomiędzy lampę i uchwyty i wszystko pasuje elegancko. Nic nie trzeba przerabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji nie potrzebujesz zdejmować głowicy co za tym idzie nie musisz kupować uszczelki. Co do filtra To jak go i w czym umyłeś no i jakim olejem go na oleiłeś ? Duże spalanie może sugerować, że masz bardzo bogato ustawioną mieszankę, wykręć świece i zrób jej zdjęci i wklej tutaj. Jeśli będzie czarna,mokra to będzie potwierdzać za bogatą mieszankę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę dużo ci pali :D Po pierwsze wyreguluj gaźnik zgodnie z serwisówką i kup normalny gąbkowy filtr (np hiflo) i nasącz go olejem DO FILTROW, zawory też trzeba sprawdzić (bez żadnych uszczelek, 20 min roboty). To są podstawowe rzeczy, które trzeba zrobic na początek. DR'ka to naprawdę dobry sprzęt i nie potrzebuje magicznych sztuczek żeby ładnie chodziła.

Jak chodzi silnik? Dławi się, nie wkręca, nie schodzi z obrotów, kopci na czarno a może na fioletowo? Jak odpala? Są jakies inne objawy? A może ma wyjątkowo dużo mocy bo ktoś rzeżbil dysze w gaźniku?

Edytowane przez m_fiolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się że nasączyłem filtr w hipolu i tego żałuję po wypłacie kupie filtr gąbkowy i olej do niego, motocykl po tym jak go chyba przepaliłem po tym nieszczęsnym nasączniu chodzi dobrze równo nawet pali lepiej niż wcześniej wkręca się dobrze na obroty z obrotów również schodzi dobrze zauważyłem że zależy to od ustawienia chyba przepustnicy bo kręcę tym pokrętłem przy gaźniku i gdy jest za wysoko to powoli schodzi z obrotów a gdy dam trochę niżej to ładnie schodzi przyuważyłem jednak że gdy się motor nagrzeje po dłuższej jeździe to schodzi wolniej z obrotów nie wiem czym to jest spowodowane. Filtr czyściłem w wodzie z dodatkiem płynu do naczyń później go porządnie wypłukałem w czystej wodzie pod prysznicem i położyłem w łazience na kaloryfer żeby wysechł zamontowałem go na drugi dzień gdy go nasączyłem w oleju poczekałem kilkanaście minut aż olej ścieknie i go zamontowałem w airboxie co trwało z półgodziny bo nie mogłem śrubą w gwint trafić gdy już zamontowałem wszystko zaczeła się udręka motor nie mógł odpalić dopiero jak zdjąłem tą gumkę na gaźniku zaczął tamtędy łapać trochę powietrza i odpalać ale chodził strasznie nierówno i gasł jak go pomęczyłem przepalałem kręciłem na obrotach to powoli wszystko wracało do normy aż zaczął chodzić normalnie nie wiem co było przyczyną pewnie ten nieszczęsny hipol. gaźnik ma wykręconą śrubę mieszanki o ok 1,5 obrotu jak coś to komuś powie. motocykl nie kopci troche kopcił po założeniu tego filtra ale przestał przyuważyłem tylko jakby trochę spadek mocy ale to pewnie kwestia mojego obycia z nową maszyną i tylko takie wrażenie z początku bałem sie na 4 jeździć a teraz po prostszej drodze włączam szósty bieg. m_fiolek z tego co zrozumiałem filtr gąbkowy będzie pasował do tego airboxa ? bo ten mój się wydaje idealny w kwestii spasowania z airboxem a oba filtry się dość od siebie różnią . Właśnie przeglądając internet natrafiłem na aukcje z przedłużoną śrubą składu mieszanki i tam pisze coś o oringu i sprężynce oring miałem nawet dwa jeden gumowy a drugi chyba metalowy ale pewien nie jestem ale nie miałem żadnej sprężynki po wykręceniu . Jest tam coś takiego ? Może ma ktoś zdjęcia jak to wygląda?

Pozdrawiam

Edytowane przez BlachaKSA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramki nie mam chyba, nie wiem jak wygląda ,to pewien nie jestem. odnośnie spalania to chyba odkryłem powód jest to brak sprężynki na śrubie składu mieszanki , śrubka zapewne się wtedy wykręca od drgań i spalanie rośnie wątpię że dostanę taką sprężynkę ale przeczytałem na pewnym forum że ktoś miał identyczny problem co ja i chce dorobić sprężynę od sprężynki od długopisu myślicie że to przejdzie ? i jaką długość dać tej sprężynki wtedy ? i jeszcze jak to jest z tymi oringami który idzie pierwszy najpierw gumowy potem metalowy i sprężynka?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zanim wezmiesz sie za gaznik obejrzyj świecę. Ma miec kolor kawy z mlekiem, a kazdy iny kolor(zbyt jasny, lub ciemny) oznacza dopiero koniecznosc ingerencji w gaznik. Znajdz sobie serwisówkę(cos mi mowi ze przyda ci sie jeszcze nie raz) i będziesz wiedział gdzie ma byc jaka spręzynka. Kup filtr gabkowy, stelarz łatwo zrobic z drutu i spraj do filtra. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda filtr + ramka, która musisz mieć ----> http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?fpg=/offr/1993%20DR350/01.htm

Tak wygląda gaźnik ----> http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

Jak widać, na śrubkę idzie najpierw sprężynka, potem podkładka, potem oring. Sprężynka musi być, od długopisu będzie sporo za miękka. Będzie pasowała od innych gaźników.

Kup jakąs używaną ramkę + dedykowany do DR filtr gąbkowy i olej do filtrów.

A przyczynę sam podałeś :D Ten zaje**ny hipol został zassany do gaźnika. Cześć została przepalona i dlatego kopcił na niebiesko a część zawaliła gaźnik. Drgua rzecz to ta śrubka mieszanki bez spręzynki. Śrubka się rusza, pewnie mogła się wkręcic, zrobiła ubogą mieszankę i nie schodzi z obrotów. Ale to już przypuszczenia, zrób jak było oryginalnie i Dr'ka będzie śmigała i paliła 5 litrów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak nie masz, to śrubke i podkładke też kup. A z tym licznikiem to nie ma co ładować rowerowego. Na 90% zepsuła ci się przekładnia ślimakowa w kole pod czarną obudową. Za 150zł, albo taniej kupisz używkę, ale może uda ci się naprawić własnymi siłami, to nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...