Skocz do zawartości

Sprzęgło SHL


Gość ro-be
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wyregulowaniem sprzęgła w SHL-ce. Jak wyreguluję, że przy wbijaniu biegu jest ok, to mi się podczas jazdy "ślizga"....jak wyreguluję tak żeby się nie "ślizgało" to znowu przy wrzucaniu biegu szarpie motorem. Tarcze z okładzinami ciernymi są nowe i oryginalne. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem że te szapniącie przy wrzucaniu 1-go biegu wystepuje tylko w Junakach czy też innych sprzętach polskiej produkcji. Ale zauważyłem to nawet w nowych japońcach np. u mojego kolegi czy też motocyklu na którym zadawałem prawko.

Więc nie powiedziałbym ża jest to nie normalne. Owszem da sie tak ustawiś sprzegło że nie będzie tego szarpnięcia ale zato sprzągło będzie ślizgało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja opowiem dlaczego jest szarpnięcie:P:P:P

 

 

odpalamy motocykl sprzegło kręci skrzynią :) chcemy wrzucić jedynke wiec naciskamy sprzęgło ale skrzynia siłami pędu dalej sie kręci do tego mokre sprzęgło minimalnie coiągnie zawsze i ztąd to szarpnięcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Takie sa uroki sprzegla mokrego :-) . Po prostu olej jest miedzy tarczami i powoduje to dodatkowe tarcie, ktore wywoluje efekt niecalkowitego rozlaczenia. Ze sprzeglami suchymi jest duzo lepiej. U mnie w uralu dziala bez zarzutu. Szarpniecia sa nieodczuwalne. Wez jeszcze popatrz na klamke sprzegla.Najlepiej jest zalozyc taka, ktora ma duzy ruch tzn ja wciskasz sprzeglo to wyciaga duzo linki, wtedy bedzie lepiej rozlaczac sprzeglo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sa uroki sprzegla mokrego Smile . Po prostu olej jest miedzy tarczami i powoduje to dodatkowe tarcie' date=' ktore wywoluje efekt niecalkowitego rozlaczenia[/quote']

zwłaszcza na zimnym silniku gdy olej jest gęsty...

ten typ tak ma :D

żeby złagodzić szarpnięcie możesz delikatnie odepchnać sie do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza....szarpnięcie, olej zimny, spasowanie sie nowych tarcz.....tyle tylko, że jak wyreguluję sprzęgło żeby się nie ślizgało w czasie jazdy to podczas wrzucania biegu jest szarpnięcie i motor mi "ciągnie" do przodu, a to już nie jest norma.[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyregulowac sprzeglo w ten sposob:

wrzucasz najwyzszy bieg ( w shl chyba sa trzy - wiec wrzucasz trojke), wciskasz sprzeglo, powoli pchasz moto do przodu i puszczasz powoli sprzeglo, i patrzysz kiedy zaczyna obracac silnikiem. Ja osobisie ustawialem sprzegla w tego typu sprzetach w ten sposob ze sprzeglo na najwyzszym biegu lapalo (silnik zaczynal sie krecic) prawie przy koncu puszczenia sprzegla ( okolo 2mm przed koncem puszczenia klamki). Wtedy moim zdaniem regulacja jest optymalna - sprzeglo sie nie slizga, i w miare dobrze rozlacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...