piotr7557 Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Ciekawi mnie kiedy motocykl pali więcej czy na niskich czy wyższych obrotach czy zależy to od silnika wolno lub wysokoobrotowego?? Czy w motocyklu tak jak w samochodzie można chamowac silnikiem poprzez puszczenie sprzęgła?? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Ciekawi mnie kiedy motocykl pali więcej czy na niskich czy wyższych obrotach czy zależy to od silnika wolno lub wysokoobrotowego?? Czy w motocyklu tak jak w samochodzie można chamowac silnikiem poprzez puszczenie sprzęgła?? ;)Skoro podpis jest prawdziwy, i smigasz na WSK-to hamowanie silnikiem jest mocno niezalecane. Jest to silnik dwusuowy, ktory w czasie hamowania silnikiem nie jest dostatecznie smarowany. Silnik najmniej pali w czasie rownej, spokojnej jazdy.Bez gwaltownych przyspieszen. Nie mozesz jechac na zbyt niskich obrotach-bo go zajezdzisz. Na zbyt wysokich wzrasta zuzycie paliwa-takze musisz znalezc zloty srodek ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 W internecie są setki stron na ten temat. Poszukaj i poczytaj. Wg. mnie jesli mam jezdzic ekonomicznie po to zeby oszczedzic 5 zł na 1000km to wole normalna jazde... Przynajmniej przy sprzetach takich na jakich ja jezdze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 mnie jesli mam jezdzic ekonomicznie po to zeby oszczedzic 5 zł na 1000km to wole normalna jazde u mnie jak jadę spokojnie bak czyli 18l starcza mi na 260-280km, zaś jak jadę normalnie, czyli ostro to przejeżdzam 160km :? więc o 5zł tu nie idzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darekcb500 Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 u mnie jak jadę spokojnie bak czyli 18l starcza mi na 260-280km, zaś jak jadę normalnie, czyli ostro to przejeżdzam 160km więc o 5zł tu nie idzie U mnie w cb500 :mrgreen: też mam 18l i jak zatankuje do pelna to lekko 360km :) robie czyli spalanie 5/100km przy ostatnio zmierzylem jazde do 70-80 km/h wyszlo 4,8/100 a jak swirujie to max 6l/100 pzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 a jak swirujie to max 6l/100 kurde masz dobrze:( muszę też zrobić taki test do 100-110km/h zobaczymy ile spali :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 dla mnie oszczędnie to znaczy bez zadowolenia :) wiec staram sie nie mierzyc zużycia paliwa (zwłaszcza przy dzisiesszych cenach :? ). zalewam za tyle, za ile jest w kieszeni i smigam do momentu, kiedy trzeba przełączyc na rezerwe ( nawet jesli jest zalane pod korek :twisted: ) Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Chciałem się dołączyć do pytania, lecz w nieco innej formie - szukam informacji na temat optymalnych obrotów dla silnika typu V4 jaki jest w VFR. Od jakich obrotów silnik nie ulega nadmiernemu zużyciu? Ryży brzdąkał coś o obrotach powyżej wyczuwalnych wibracji - tyle, że ja jakis ułomny jestem bo dla mnie ten silnik wibruje cały czas :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smooke Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ja od stanu "korkowego" do rezerwy - czyli jakies 19 l przejezdzam okolo 260 km. Jest to zalozenie, ze jade w cyklu z przewazajaca liczba km w trasie i to raczej za jednym zamachem. Przy dobrym dzidowaniu 10 l na 100 km nie starcza :twisted: :twisted: :twisted: . Ale co tam - fun to fun :-D . Chociaz obecna tendencje cenowe paliw zaczynaja sprawiac, ze czasami zastanawiam sie nad rzadszym kreceniem maneta powyzej 10 tys. obrotow... :? (just kiddin` :roll: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ryży brzdąkał coś o obrotach powyżej wyczuwalnych wibracji - tyle' date=' że ja jakis ułomny jestem bo dla mnie ten silnik wibruje cały czas :mrgreen:[/quote']Z moich doświadczeń wynika, że to będzie 3000 rpm. Przynajmiej odnoszę wrażenie, że silnik od 3 się nie męczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 ... Na 10 litrach zrobiłem 240km. I wcale nie było nudno.Damian ja znam takiego co bierze kija i siada nad wodą próbując cos złapać... i po 3-4 godzinach mówi że wcale nie było nudno :-D :-D :-D nie wiem dlaczego ale mi sie to skojarzyło z jazdą o kropelce... :P Jedyna szansa żebym jechał ekonomicznie to jazda nocą (wtedy nie przekraczam 120-130 i mieszczę sie w 6 l) albo przesiadka do samochodu który pali zdecydowanie mniej od B12. Jakbym miał jezdzić ekonomicznie motocyklem to... tylko Enfield Diesel :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Droga była marna ( stara droga do Puław) temperatura wysoka' date=' ciuchy wybitnie nie motocyklowe .....[/quote'] A mnie się wydaje że się starzejesz ;) ....albo mi odbija co też jest prawdopodobne :P:):P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ryży brzdąkał coś o obrotach powyżej wyczuwalnych wibracji - tyle' date=' że ja jakis ułomny jestem bo dla mnie ten silnik wibruje cały czas :mrgreen:[/quote']Z moich doświadczeń wynika' date=' że to będzie 3000 rpm. Przynajmiej odnoszę wrażenie, że silnik od 3 się nie męczy.[/quote'] Fakt, do 2500 chodzi jak snopowiązałka... :-) :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Temat VFR: jak kupilem moja VFR i po 16 latach motocyklowej abstynencji wybralem sie na pierwsza wyprawe do Schwarzwald to nie przekraczalem raczej 4000 U/min. Przewaznie mialem 2,500 - 3.500 U/min.Zuzycie (wyliczone) - 3,74 ltr/100 :P ;) ;) tak, tak panowie - VFR potrafi !!! A teraz jako "stary" VFR kierowca to moge powiedziec - jak ma byc oszczednie to nie przekraczac 5000 U/min. ale tez nie spadac ponizej 2500U/min. Mi przy takiej jezdzie (razem z zona jako plecak) nie bierze wiecej jak 5,0 ltr./100,ale to jest raczej spokojna jazda, tak zeby zona sobie krajobraz mogla poogladac (nie szybciej jak 140-150 km/h w porywach)a i z policja nie ma wtedy problemow :P Jak jade sam "tak sobie pojezdzic" to raczej ponizej 7 ltr/100 nie schodze :twisted: SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawk67 Opublikowano 7 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2005 Generalnie cena paliwa to denerwuje mnie tylko jak tankuję. Jak juz jade to nie myślę o tym wcale. Nie po to kupiłem moją yamaszkę żeby teraz jeździć ekonomicznie. Najlepsze rzyczy w życiu wcale nie są za darmo. :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.