Skocz do zawartości

"żarówki" LED zamiast zwykłych - ktoś ma?


Rekomendowane odpowiedzi

chce przeprowadzic tjunink elektryki (bardziej widoczne kierunki, swiatla tyl + odciazenie alternatora/regulatora) i znalazlem na allegro:

 

postojowki/stop - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60618579

np. kierunki - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60617794

 

czy ktos to ma i moze powiedziec jak to swieci w porownaniu do zwyklych zarowek?

 

zalezy mi zwlaszcza na kierunkach diodowych, vfr ma taka bude, ze ma kierunki wkomponowane w plastiki, wiec tylko tak moge polepszyc widocznosc kierunkow - LEDy sa "szybsze", przez co blysk jest o wiele bardziej widoczny.

 

p.s.1. o specjalnym przerywaczu wiem - to nie problem ;)

p.s.2. inne zrodla niz allegro tez mile widziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody - ja mam pozycja z tylu i stop na LEDach. Spisuje sie to zajebiscie z tym, ze ja nie lubie przeplacac wiec mam wersje "home edition" ale swieci tak samo dobrze.

 

To podziel się swoją wiedzą . Też jestem zainteresowany taką przeróbką (tjuninkiem ).

Zwykly przerywacz przystosowany jest do odbiornikow 21 W podczas gdy diody nie maja nawet 1 W wiec swiecilo by Ci to swiatlem ciaglym.

W zwiazku z powyzszym trzeba sobie nabyc/zrobic przerywacz oparty na przekazniku ktoremu wszystko jedno ilo W sa odbiorniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Spytajcie samego młodego - on mi taki przerywacz zrobił do Duki. Jest uniewersalny, działa i z tradycyjnymi kierunkami, i z ledami. Miałem go chyba w 2 dni od poproszenia młodego o zrobienie czegoś takiego.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio takie zarowko-ledy widzialem w hipermarkecie Real. Jesli sie nie myle to cena byla 21zl. Moze wiec nie warto kupowac wysylkowo (i placic za przesylke), skoro to towar coraz latwiejszy do dostania?

 

 

PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowania?

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowania

Sprawa nie jest skomplikowana chodzi zapewne o to ze skoro światla pobieraja mniej mocy to altek nie musi tak mocno ladowac akumulatora no i w ogole cala elektryka jest odciazona!!

 

Apropos przerywacza to moze MłodyVFR udostepnisz nam jakies dane?? bedziemy wielce wdzieczni!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowania

Sprawa nie jest skomplikowana chodzi zapewne o to ze skoro światla pobieraja mniej mocy to altek nie musi tak mocno ladowac akumulatora no i w ogole cala elektryka jest odciazona!!

 

Hejo,

Jeśli chodzi o ładowanie i odciążenie alternatora, to największym jego obciążeniem sa elementy elektryki pracujące w trybie ciągłym (cewka, światło drogowe/mijania, pozycyjne). Kierunki działają w sposób impulsowy i oczywiście wpływają na odciążenie altka, bo nie jest obciążany cyklicznie po zastosowaniu diodek. Myslę, że większym argumentem za jest zastosowanie diodek jako żródła światła jest dłuższa ich żywotność, szybsza reakcia i fakt, że połączone równolegle przez rezystory nie przepalają się wszystkie na raz... Co do ładowania akumulatora to jest on ładowany proporcjonalnie do stopnia jego rozładowania, bo wtedy jego rezystancja maleje. A wszystkie odbiorniki są połączone bezpośrednio do akumulatora, przez to powodują jego rozładowywanie ;) - i tak w kółko. hehehe jaja sobie robie - wszak każdy z was to wie :-D

Mnie bardziej interesuje zastosowanie technologii HID do przedniego reflektora... Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym kierunku?

Heja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody - ja mam pozycja z tylu i stop na LEDach. Spisuje sie to zajebiscie z tym, ze ja nie lubie przeplacac wiec mam wersje "home edition" ale swieci tak samo dobrze.

tez myslalem samemu kupic 100 diod, oporniki, plytke i lutowac dowolny ksztalt i ilosc diod, ale czasu brak no i trzeba by bylo sie troche napracowac ;)

 

Jasne. Zrobić w moim przypadku odpada. Jeżeli nabyć, to macie jakieś namiary (allegro, sklepy internetowe..... itp) ?

 

nie zebym reklamowal swoj produkt, ale te sklepowe odpadaja - testowalem z louisa i inne i... nie chodza jak trzeba. inna kwestia jest niekompatybilnosc wtyczek akurat w hondach - maja one specjalna wtyczke na przerywacz. jezeli ktos bedzie zainteresowany przerobka bedzie musial mi wyslac oryginala.

 

 

Ostatnio takie zarowko-ledy widzialem w hipermarkecie Real. Jesli sie nie myle to cena byla 21zl. Moze wiec nie warto kupowac wysylkowo (i placic za przesylke), skoro to towar coraz latwiejszy do dostania?

 

tylko jedno ale: zarowki zarowkom nierowne. dlatego badam temat, ze qmpel z niemiec mi przywiozl po 28 zeta za sztuke, ale maja wszelkie mozliwe homologacje na rynek niemiecki, wiec na pewno sa dobre. tylko cena... :|

 

 

PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowania?

 

nie, chodzi mi o mniejszy prad pobierany z altka, czyli mniejszy prad przechodzacy przez regler, czyli bedzie sie mniej grzal. no i impulsowe zalaczanie odbiornikow wiekszej mocy, czyli np. kierunki wprowadza najwieksze zaklocenia w pracy instalacji. przy diodach ten problem znika. planuje pozniej zakupic tez diody do kontrolek i podswietlenia zegarow.

 

przykladowo:

postojowki: 3x5W=15W - stale wlaczone zra okolo 1A

stop: 2x21W=42W

kierunki:2x21W=42W

 

czyli jak hamujemy z kierunkiem mamy obciazenie nawet 84W! co daje przy 12V prad 7A!

 

Apropos przerywacza to moze MłodyVFR udostepnisz nam jakies dane?? bedziemy wielce wdzieczni

 

pisalem kiedys: nalezy zlokalizowac uklad odpowiedzialny za kontrole obciazenia i go wylaczyc/wyciac. pozniej mala korekta stalej czasowej i po krzyku.

 

[ Dopisane: 26-08-2005, 12:04 ]

wrocilem z "lutowni" i przeroba przerywacza zakonczona sukcesem. niestety jest jedno male ale: troche sie zdziwilem po rozebraniu przerywacza, gdyz zostal on zlutowany... na 3 tranzystorach, 2 kondensatorach, kilku rezystorach i diodach. tak sie juz nie robi! japonczycy zaoszczedzili na jednym ukladzie i wstawili pare elementow wartych w sumie 4 zeta + przekaznik +obudowa+plytka. szok! 8O fakt, ze przerywacz dziala pewnie i juz ponad 10 lat, ale nie ma stabilnych parametrow pracy. odkrylem to w fazie testow: zrobilem awaryjki i mrugaja ciut (naprawde minimalnie) szybciej niz jedna strona. inna sprawa jest, ze ten przerywacz nie zostal stworzony do awaryjek. po przerobie chodzi cacy na diodach jak i zarowkach, awaryjki tez chodza. obciazenie samej kontrolki juz go zalacza. niestety przeroba wymaga zniszczenia obudowy, gdyz uklad zalany jest jakims wypelniaczem silikonowym i wklejony w obudowe. zmudnej pracy wymaga wyluskanie ukladu bez zniszczen mechanicznych. no ale w koncu sie udalo i mam na bazie oryginala ;)

 

to tyle chwalenia sie :P :) :) :clap:

 

nowy problem :mrgreen: :

 

mam klosze pomaranczowe do kierunkow i czerowne do swiatel, pytanie: zastosowac "zarowki" diodowe odpowiednio pomarnczowe i czerowne, czy tez same biale? ma ktos moze parametry diod? ktora mocniej swieci? kolorowa czy biala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ładowanie i odciążenie alternatora, to największym jego obciążeniem sa elementy elektryki pracujące w trybie ciągłym (cewka, światło drogowe/mijania, pozycyjne).

no wlasnie mi o to chodzilo podstawic diody za pozycje co daje znaczny spadek pobory mocy a tym samym altek mniej musi ladowac aku czyli prosty wniosek zarówno altek jak i aku sa mniej obciazone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyVFR napisał:

tez myslalem samemu kupic 100 diod,

 

Panie - po co ?  

U mnie sa 4 na pozycji i 16 na stopie (najjasniejsze czerwone) i jest to widoczne duzo lepiej niz zarowki !

 

czyli w sumie masz 20. ja mam podwojna lampe wiec potrzebuje 40. dodatkowo liczac jeszcze po 15-20 na kierunek wychodzi nawet wiecej niz 100... poza tym, w hurcie taniej ;) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...