MłodyVFR Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 chce przeprowadzic tjunink elektryki (bardziej widoczne kierunki, swiatla tyl + odciazenie alternatora/regulatora) i znalazlem na allegro: postojowki/stop - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60618579np. kierunki - http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60617794 czy ktos to ma i moze powiedziec jak to swieci w porownaniu do zwyklych zarowek? zalezy mi zwlaszcza na kierunkach diodowych, vfr ma taka bude, ze ma kierunki wkomponowane w plastiki, wiec tylko tak moge polepszyc widocznosc kierunkow - LEDy sa "szybsze", przez co blysk jest o wiele bardziej widoczny. p.s.1. o specjalnym przerywaczu wiem - to nie problem ;) p.s.2. inne zrodla niz allegro tez mile widziane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 p.s.1. o specjalnym przerywaczu wiem - to nie problem ;) To podziel się swoją wiedzą :mrgreen: . Też jestem zainteresowany taką przeróbką (tjuninkiem ;) ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Mlody - ja mam pozycja z tylu i stop na LEDach. Spisuje sie to zajebiscie z tym, ze ja nie lubie przeplacac wiec mam wersje "home edition" ale swieci tak samo dobrze. To podziel się swoją wiedzą . Też jestem zainteresowany taką przeróbką (tjuninkiem ).Zwykly przerywacz przystosowany jest do odbiornikow 21 W podczas gdy diody nie maja nawet 1 W wiec swiecilo by Ci to swiatlem ciaglym. W zwiazku z powyzszym trzeba sobie nabyc/zrobic przerywacz oparty na przekazniku ktoremu wszystko jedno ilo W sa odbiorniki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 W zwiazku z powyzszym trzeba sobie nabyc/zrobic przerywacz Jasne. Zrobić w moim przypadku odpada. Jeżeli nabyć, to macie jakieś namiary (allegro, sklepy internetowe..... itp) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichykuba019 Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Sam myslalem o takim patencie!!! Diody maja o wiele leprza wydajnosc w porownaniu do zwyklych zarowek!!Aciekaw jestem jak mozna zrobic taki przerywacz "m16" masz moze jakis schemacik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Spytajcie samego młodego - on mi taki przerywacz zrobił do Duki. Jest uniewersalny, działa i z tradycyjnymi kierunkami, i z ledami. Miałem go chyba w 2 dni od poproszenia młodego o zrobienie czegoś takiego. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 He, he, jak dobrze pójdzie to młody otworzy firmę "Przerywacz ACME" ;) :mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Ostatnio takie zarowko-ledy widzialem w hipermarkecie Real. Jesli sie nie myle to cena byla 21zl. Moze wiec nie warto kupowac wysylkowo (i placic za przesylke), skoro to towar coraz latwiejszy do dostania? PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowania? Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichykuba019 Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowaniaSprawa nie jest skomplikowana chodzi zapewne o to ze skoro światla pobieraja mniej mocy to altek nie musi tak mocno ladowac akumulatora no i w ogole cala elektryka jest odciazona!! Apropos przerywacza to moze MłodyVFR udostepnisz nam jakies dane?? bedziemy wielce wdzieczni!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qmk Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowaniaSprawa nie jest skomplikowana chodzi zapewne o to ze skoro światla pobieraja mniej mocy to altek nie musi tak mocno ladowac akumulatora no i w ogole cala elektryka jest odciazona!! Hejo,Jeśli chodzi o ładowanie i odciążenie alternatora, to największym jego obciążeniem sa elementy elektryki pracujące w trybie ciągłym (cewka, światło drogowe/mijania, pozycyjne). Kierunki działają w sposób impulsowy i oczywiście wpływają na odciążenie altka, bo nie jest obciążany cyklicznie po zastosowaniu diodek. Myslę, że większym argumentem za jest zastosowanie diodek jako żródła światła jest dłuższa ich żywotność, szybsza reakcia i fakt, że połączone równolegle przez rezystory nie przepalają się wszystkie na raz... Co do ładowania akumulatora to jest on ładowany proporcjonalnie do stopnia jego rozładowania, bo wtedy jego rezystancja maleje. A wszystkie odbiorniki są połączone bezpośrednio do akumulatora, przez to powodują jego rozładowywanie ;) - i tak w kółko. hehehe jaja sobie robie - wszak każdy z was to wie :-D Mnie bardziej interesuje zastosowanie technologii HID do przedniego reflektora... Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym kierunku?Heja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Mlody - ja mam pozycja z tylu i stop na LEDach. Spisuje sie to zajebiscie z tym, ze ja nie lubie przeplacac wiec mam wersje "home edition" ale swieci tak samo dobrze. tez myslalem samemu kupic 100 diod, oporniki, plytke i lutowac dowolny ksztalt i ilosc diod, ale czasu brak no i trzeba by bylo sie troche napracowac ;) Jasne. Zrobić w moim przypadku odpada. Jeżeli nabyć, to macie jakieś namiary (allegro, sklepy internetowe..... itp) ? nie zebym reklamowal swoj produkt, ale te sklepowe odpadaja - testowalem z louisa i inne i... nie chodza jak trzeba. inna kwestia jest niekompatybilnosc wtyczek akurat w hondach - maja one specjalna wtyczke na przerywacz. jezeli ktos bedzie zainteresowany przerobka bedzie musial mi wyslac oryginala. Ostatnio takie zarowko-ledy widzialem w hipermarkecie Real. Jesli sie nie myle to cena byla 21zl. Moze wiec nie warto kupowac wysylkowo (i placic za przesylke), skoro to towar coraz latwiejszy do dostania? tylko jedno ale: zarowki zarowkom nierowne. dlatego badam temat, ze qmpel z niemiec mi przywiozl po 28 zeta za sztuke, ale maja wszelkie mozliwe homologacje na rynek niemiecki, wiec na pewno sa dobre. tylko cena... :| PS>a niby w jaki sposob zastosowanie "lzejszych" odbiornikow ma odciazyc regulator napiecia? Spodziewasz sie po wymianie uzyskac wyzszy (lepszy) prad ladowania? nie, chodzi mi o mniejszy prad pobierany z altka, czyli mniejszy prad przechodzacy przez regler, czyli bedzie sie mniej grzal. no i impulsowe zalaczanie odbiornikow wiekszej mocy, czyli np. kierunki wprowadza najwieksze zaklocenia w pracy instalacji. przy diodach ten problem znika. planuje pozniej zakupic tez diody do kontrolek i podswietlenia zegarow. przykladowo:postojowki: 3x5W=15W - stale wlaczone zra okolo 1Astop: 2x21W=42Wkierunki:2x21W=42W czyli jak hamujemy z kierunkiem mamy obciazenie nawet 84W! co daje przy 12V prad 7A! Apropos przerywacza to moze MłodyVFR udostepnisz nam jakies dane?? bedziemy wielce wdzieczni pisalem kiedys: nalezy zlokalizowac uklad odpowiedzialny za kontrole obciazenia i go wylaczyc/wyciac. pozniej mala korekta stalej czasowej i po krzyku. [ Dopisane: 26-08-2005, 12:04 ]wrocilem z "lutowni" i przeroba przerywacza zakonczona sukcesem. niestety jest jedno male ale: troche sie zdziwilem po rozebraniu przerywacza, gdyz zostal on zlutowany... na 3 tranzystorach, 2 kondensatorach, kilku rezystorach i diodach. tak sie juz nie robi! japonczycy zaoszczedzili na jednym ukladzie i wstawili pare elementow wartych w sumie 4 zeta + przekaznik +obudowa+plytka. szok! 8O fakt, ze przerywacz dziala pewnie i juz ponad 10 lat, ale nie ma stabilnych parametrow pracy. odkrylem to w fazie testow: zrobilem awaryjki i mrugaja ciut (naprawde minimalnie) szybciej niz jedna strona. inna sprawa jest, ze ten przerywacz nie zostal stworzony do awaryjek. po przerobie chodzi cacy na diodach jak i zarowkach, awaryjki tez chodza. obciazenie samej kontrolki juz go zalacza. niestety przeroba wymaga zniszczenia obudowy, gdyz uklad zalany jest jakims wypelniaczem silikonowym i wklejony w obudowe. zmudnej pracy wymaga wyluskanie ukladu bez zniszczen mechanicznych. no ale w koncu sie udalo i mam na bazie oryginala ;) to tyle chwalenia sie :P :) :) :clap: nowy problem :mrgreen: : mam klosze pomaranczowe do kierunkow i czerowne do swiatel, pytanie: zastosowac "zarowki" diodowe odpowiednio pomarnczowe i czerowne, czy tez same biale? ma ktos moze parametry diod? ktora mocniej swieci? kolorowa czy biala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 tez myslalem samemu kupic 100 diod,Panie - po co ? 8O U mnie sa 4 na pozycji i 16 na stopie (najjasniejsze czerwone) i jest to widoczne duzo lepiej niz zarowki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichykuba019 Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Jeśli chodzi o ładowanie i odciążenie alternatora, to największym jego obciążeniem sa elementy elektryki pracujące w trybie ciągłym (cewka, światło drogowe/mijania, pozycyjne). no wlasnie mi o to chodzilo podstawic diody za pozycje co daje znaczny spadek pobory mocy a tym samym altek mniej musi ladowac aku czyli prosty wniosek zarówno altek jak i aku sa mniej obciazone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 MłodyVFR napisał:tez myslalem samemu kupic 100 diod, Panie - po co ? U mnie sa 4 na pozycji i 16 na stopie (najjasniejsze czerwone) i jest to widoczne duzo lepiej niz zarowki ! czyli w sumie masz 20. ja mam podwojna lampe wiec potrzebuje 40. dodatkowo liczac jeszcze po 15-20 na kierunek wychodzi nawet wiecej niz 100... poza tym, w hurcie taniej ;) :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 MłodyVFR moglbys mi wyslac schemat takiego przerywacza ? [email protected] ---------tzn takiego co ma przekaznik, regolacje czestotliwosci [albo napisz ktorym rezystorem sie to robi] i pacuje pod 12V i 6 V albo sam przerobie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.