Skocz do zawartości

Zapomniana dwucylindrowka Yamahy


Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji, ze jestem szczesliwym posiadaczem nieco egzotycznej Yamahy TRX 850, chcialbym wywolac jakas dyskusje na temat popularnosci motocykli dwucylindrowych w naszym kraju. Dlaczego ludzie napalaja sie na wysokoobrotwe plastiki, nie zauwazajac przy tym moze nie obszernej ale duzej gamy motocykli sportowych z dwoma cylindrami. W czym wedlug was tkwi szczegol? Dodam, ze ten TRX troche sobie jedzie i nie trzeba go zmuszac mimo 80 KM, wiec o co chodzi? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRX to dość osobliwy motocykl, z wyglądu piękny, na przelotowych wydechach pracuje rewelacyjnie, osiągi ma niemal identyczne jak FZ 750 a pali o połowę mniej ;) Największą wadą (dla co poniektórych) jest miejsce pasażera. Mnie osobiście bardzo się podoba, natomiast nie odpowiem ci, dlaczego jest tak mało popularny w Polsce. Może dlatego, że w naszym kraju, uznawanym jest za obciach posiadanie czegoś co ma mniej niż 1000ccm i 120KM. Wobec powyższego, nalezy uznać mnie za obciachową Dziadygę, gdyż najbardziej lezy mi pojemność 750ccm i moc do 120KM, motocykle odkryte, lub w połowie odkryte. Sam osobiście bardzo chętnie zakupiłbym TRXa, lecz znaleźć u nas ten motocykl żeby jeszcze w pełni sprawny wymaga wiele cierpliwości i szczęścia. Poza tym miałem już jednoosobowy motocykl (FZ 750), na którym jazda z pasażerem była męczarnią, a na dodatek trzeba było centralkę odkręcić bo obcierała na winklach gdy jeździłem z 60kg nakładką na siedzenie ;)

Podsumowując, nie jest to motocykl dla przeciętnego dresika stojącego pod kolumną.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz skąd się wzięła TRX 850?

Jak Włosi zaczeli wygrywać swoimi Ducati na torach, to żółtki wymyslili taki patent. Wzięli silnik z TDM 850, przestawili korbowody, żeby palił jak V90, wsadzili w kratownicową ramę i puścili na tor. TRX to typowy motocykl torowy, do użytku szosowo-turystycznego zdecydowanie lepsza jest TDM-a. Dlatego tak mało TRX-ów na drogach.

Podobna sytuacja była z SZR660. Motocykl stworzony do wyścigów w klasie SoS. A silnik okazał sie idealny do modeli enduro i supermoto.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. TRX to typowy motocykl torowy' date=' do użytku szosowo-turystycznego zdecydowanie lepsza jest TDM-a. Dlatego tak mało TRX-ów na drogach.

[/quote']

Oglądałem TRX-a na żywo w jednym z komisów. Muszę powiedzieć, że robił bardzo dobre wrażenie. Leżał do mnie jak szyty na miarę - byłem zachwycony. Wygląd motocykla i dźwięk dwucylindrowca też przypadły mi do gustu. Niestety nie miałem wtedy kasy. Gdybym miał, motocykl byłby mój. Zastanawiam się tylko jak z częściami do tych motocykli. Wiem, że silnik TDM-y (druga edycja) był oparty na tym właśnie silniku, ale motocykl to nie tylko silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedac w Anglii i szukajac motocykla rzucil mi sie w oczy ten praktycznie u nas nie znany model. Tam spotkac go mozna w miare czesto-i to za bardzo niewygorowna cene. Jest to bardzo fajna maszynka sportowa-tylko ze niestety malo nadaje sie do dluzszych wyjazdow. Ale do latania po miescie i na krotkich dystansach musi byc super. No w koncu to japonski Monster ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem TRX-a na żywo w jednym z komisów.

 

 

Ja jeździłem ;)

 

Zastanawiam się tylko jak z częściami do tych motocykli. Wiem' date=' że silnik TDM-y (druga edycja) był oparty na tym właśnie silniku, ale motocykl to nie tylko silnik.

 

[/quote']

 

Słuszna uwaga, jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne to nie ma problemu, klocki, zaciski, tarcze to FZR 1000 i pochodne. Generalnie z utrzymaniem mechanicznym tego motocykla nie powinno być żadnych kłopotów, natomiast, gdy ktoś kupi zapuszczonego TRXa albo będzie miał kraksę i zadecyduje o odbudowie i kompletowaniu skorup to już gorzej.

Najlepiej wtedy szukać za granicą, podobno graty do TRXa można kupić w Anglii za grosze.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, ze z czesciami nie mialem o tyle problemu, ze nic nie poszlo, wiadomo zwykla eksploatacja to wszystko jest, plastiki to wiadomo trzeba kleic jak cos, chyba ze ma sie dojscie w Angli, ogolnie wyglada to swietnie i jezdzi rozwniez, w trasie robilem odcinki 300km a mierze 190 cm razem z plecaczkiem, pasazer rzeczywiscie ma niezbyt komfortowo chociaz moja dziewczyna nie narzekala az tak mocno. Spalanie na poziomie 5,5-6 L. Aktualnie siedze w Anglii i troche patrze na rynek czesci, nie jest zle, co do cen motocykli tutaj ogolnie troche wyzsze niz w Polsce. TRX sobie cenia nawet 2500 funtow wiec nie jest to malo.Tak na marginesie ja swojego chce sprzedac, poniewaz stoi biedaczysko w garazu i nie mam go jak sciagnac. Tymczasem choruje juz na inne dwa cylindry :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem TRX'a i muszę przyznać, że jeździ się nim super, dół powala na kolana i objeżdżam po mieście nie jednego sporta :wink:

Jak kupiłem swoją yamahę, mój kolega bardzo chciał sie ze mną sprawdzić (gsx-r 600 srad) i po krótkiej przejażdżce nie mógł wyjść z podziwu jak to jeździ - skomentował krótko "...nie wygląda na sporta, a tak zap........" :icon_question: - nie dał rady, hehe...

pozdrawiam i polecam ten model tym którym nie straszne jest prowadzenie sportowego V90, bo tak mniej więcej przekazuje moc i moment obrotowy na tylne koło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...