Skocz do zawartości

antynurek (antidive) o co chodzi??


mati1411
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej mój motorek (suzukli gsx 400e) posiadał tzw. antynurek, jak gdzieś przeczytałem był to system zamontowany w przednim lagu który nie pozwalał amortyzatorom "dobić" zastanawiam się dlaczego już tego niema?? co chwile czytam w opisach różnych moto że "przy ostrym hamowaniu amor niestety dobija" jakoś nie spotkałem się z tym w nowych motorkach. o co chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie anti-dive ma zapobiegać nurkowaniu przodu, podczas hamowania, czyli między innymi dobijaniu. Skoro Ci przód dobija, masz anty-nura rozjeba**go. Kiedyś ten system był popularny (montowali go między innymi w GPZach i GPXach), teraz jakoś go nie montują, pewnie dlatego, że jest zbędny (nie jeździłem na takim, więc nie wiem).

Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi właśnie chodzi o to że już tego nie montują ( w moim suzuki to działało bdb. nigdy nie dobił) a nie wiem czy nie są już potrzebne bo czyta się że niektóre moto mogą dobić a nie mają regulacji. z tego co pamitam to z nowych chyba er-5 miała skłonność do dobijania. (moge się mylić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie montują bo może i z tym nie dobija ale tracisz możliwość tłumienia przy hamowaniu "nieekstremalnym" :)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się dlaczego już tego niema?? co chwile czytam w opisach różnych moto że "przy ostrym hamowaniu amor niestety dobija"

:) Dokladnie jest to tylko w sterszych ewgzemplarzach a co do dobijania to wiele razy slyszalem o dobijaniu przodu ale nie rozumiem w mojej cb500 owszem Tył w dwie osoby i troche bagarzu dobije bezproblemowo na jakiejs wiekszej kolejinie ;) ale zeby przod dobijal nigdy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym "antynurkiem" jest zawieszenie TELELEWER BMW. Antynurki, które miałem do tej pory (VT500C, CB650) działały słabo. To urządzenie nie miało zapobiegać dobijaniu a (jak nazwa wskazuje) nurkowaniu przodu podczas hamowania (a dobicie zawieszenia to skrajny przypadek nurkowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam GSX400E który był wyposażony w niedziałający antynurek. Wypieprzyłem to badziewie i hamulce się poprawiły. Różnica ogromna.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Suzuki w swojej serii GS zastosowalo antynurek wykorzystujacy hydraulike hamulcow - co bylo delikatnie mowiac niezbyt trafionym pomyslem. Poprawili sie w 83r wykorzystujac tym razem hydraulike przedniego widelca dodajac dodatkowy element tlumiacy z mozliwoscia regulacji ustawien i ten patent dotrwal do pierwszej serii GSXR ( zlote zbiorniczki na froncie goleni przedn. zawieszenia ) po czym w 88 zastosowali wreszcie rozwiazanie prawidlowe czyli cartridge.

Mnie osobiscie najbardziej podobal sie mechaniczny antynurek z Hondy Sabre 1100 ( pewnie podobny do tego u Vlada ) bo dzialal dosc skutecznie i nie byl zbyt skomplikowany.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...