guziq Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 W swojej Jawie zrobiłem szlif cylindrów i remont wału. Ile kilometrów musze zrobic zeby móc spokojnie odkręcać na maksa? Jakiej prędkosci nie przekraczac? Czy opłaca się lać do Jawy, do silnika z epoki Lux-ów, olej lepszy od Mixolu? Co moge zyskać na innym oleju? Muślałem o oleju Orlen 2T SemiSyntetic. Co o nim sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Czy opłaca się lać do Jawy' date=' do silnika z epoki Lux-ów, olej lepszy od Mixolu? Co moge zyskać na innym oleju? Muślałem o oleju Orlen 2T SemiSyntetic. Co o nim sądzicie?[/quote']Do silnika raczej sluzy Hipol bo to olej przekladniowy a TY wymieniles oleje do mieszania z paliwem ktore sie nie sprawdza w silniku. Ja bym zainwestowal w jakis lepszy olej. PO zmianie z hipola zauwazylem znaczna poprawe wbijania biegow (0 zgrzytow itp.). NA dotarciu pamietaj zeby jezdzic na zroznicowanych obrotach, unikac podjazdow oraz jazdy w 2 osoby. W paliwie powinno byc takze wiecej oleju. Myśle ze po wymianie tłoków 500km w zupelnosci wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzyChules Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 docieranie pelne to około 1000 km tego orlena 2T SemiSyntetic mozesz lac bez obaw ( napewno leprzy niz mixol ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamuh Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 ja jak docieralem moja jawe lalem olej w stos. 1:30 a i od tego czasu leje tylko mobil1 semi syntetic..Polecam goraco..calkiem inaczej sie wkreca na obroty swiece czysciutkie a i nagaru prawie zero...Warto doplacic te pare zloty...Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Do silnika raczej sluzy Hipol bo to olej przekladniowy a TY wymieniles oleje do mieszania z paliwem ktore sie nie sprawdza w silniku. Ja bym zainwestowal w jakis lepszy olej.Chodziło mi o smarowanie silnika a nie skrzyni biegów. Kiedys (za czasów młodosci mojej Jawy) do benzyny dolewało sie Lux 10. Dobrze napisałem. Ile kosztuje ten Mobil1 Semisyntetic? Kupie jakis lepszy olej jak skonczy mi sie Mixol (mniej niż pół butelki).Jaki olej polecacie do skrzyni? Wczoraj kupiłem na ESSO olej ESSO Gear Oil. Jest na nim napisane ze słuzy do skrzyń i wałów napędowych.PS. Jakich obrotów nie powinieniem przekraczac w czasie docierania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Generalnie nie ma powiedziane jakich obrotów nie powinno sie przekraczać. Powinno sie unikać wchodzenia na wysokie obroty (czerwone pole). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Jakich obrotów nie powinieniem przekraczac w czasie docierania? W MZ jest to 4.5tys. Generalnie są to obroty mniejsze od obrotów mocy maksymalnej. Przez pierwsze 500km nie przekraczaj 80km/h. Co do oleju to trzeba lać 1:30 w czasie docierania a po 1:40, pisze tak w instrukcji CZ 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 mzpower ale ty piszesz chyba w realiach MZ ETZ 150 a nie jawy 350.sadze ze jawe spokojnie mozna rozbujac do wiekszej predkosci niz 80. przy docieraniu chodzi glownie aby unikac naglych przyspieszen , jazdy z dosc duzym obciazeniem ( pasazer, spory bagaz ) , przegiagania biegow oraz oczywiscie szybkiej jazdy ( dla jawy 80 to raczej szybko nie jest ).nawet przed chwila mi sie udalo znalezc na kompie informacje o docieraniu MZ ETZ 250 tak wiec na tym moto mozna spokojnie jechac 90 a biorac pod uwage iz jawa jest motocyklem o wiekszej pojemnosci to sadze ze 100 zbytnio nie przeciazy silnika. POZDRAWIAM ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 jawa ma obrotomierz z zazbnaczonym zakresem ekonomik nie wychoć po za niego ;) co do oleju to szarpnij sieprzynajmniej na jakiś lepszy niż miksol :P najlepsze wyjście to castrol 2t ale jak znajdziesz orlenowskiego gdzieś to tez będzie dobrze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamuh Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 sorki ze dopieru teraz... Mobil 1 s.sintetic kosztuje ok 27 zl... a i z tym miksolem naprawde proponuje skonczyc....:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 co do oleju to polecam MOBIL 1 2T SEMI SYNTETIC,bardzo dobry olej ja go urzywam do mojej MZ ETZ 251,a do skrzyni poleciłbym też MOBILA GX 80 AW,ja go wlałem,wcześniej był wlany hilpol.jest durza róznica w pracy silnika,ten do paliwa kosztuje u mnie 21 złoty,a ten do skrzyni 18,70.polecam te oleje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Co do oleju do skrzyni - nada sie każdy olej przekładniowy NIE POSIADAJĄCY dodadków disiarczku molidbenu, grafitu albo innych zmniejszających tarcie. Wlanie oleju z takimi dodadkami skończy sie ślizganiem a później spaleniem sprzęgła. Olej do silnika - Miksol S lub Orlen 2TSemisynthetic (ze wskazanim na ten drugi - znacznie mniejsze dymienie z tłumików) są to tanie oleje i w zupełności wystarczą do jawy. Przez pierwsze 1000km lać mieszanke 1:30 później 1:40. Docieranie - przez pierwsze 1000km nie jeździj z plecaczkiem i/lub pokaźnym bagażem, nie przekraczaj 4000obr/min, staraj sie też nie schodzić poniżej 3000 (o ile dobrze pamietam to jest właśnie zakres ekonomiczny na obrotomierzu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Zapomieliście o przestawieniu przepustnicy o jeden rowek w górę na okres docierania (bogatsza mieszanka).Słyszałem też, że aby dobrze dotrzeć dwusuwa należy go od czasu do czasu wręcz przegonić na wysokich obrotach płynnie przyśpieszająć. Mówią, że inaczej silnik nigdy nie będzie osiągał swoich parametrów.W satrej instrukcji do MZ tłumaczą to tym, że przy przyśpieszeniach i wysokich prędkościach obrotowych próg na cylindzre tworzy się wyżej z powodu minimalnego rozciągania w się w czasie pracy układu korbowodowego. Nie tworzy on potem w późniejszej eksploatacji przeskody w ruchu tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.