Skocz do zawartości

Docieranie i olej w Jawie TS 350


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W swojej Jawie zrobiłem szlif cylindrów i remont wału. Ile kilometrów musze zrobic zeby móc spokojnie odkręcać na maksa? Jakiej prędkosci nie przekraczac?

Czy opłaca się lać do Jawy, do silnika z epoki Lux-ów, olej lepszy od Mixolu? Co moge zyskać na innym oleju? Muślałem o oleju Orlen 2T SemiSyntetic. Co o nim sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opłaca się lać do Jawy' date=' do silnika z epoki Lux-ów, olej lepszy od Mixolu? Co moge zyskać na innym oleju? Muślałem o oleju Orlen 2T SemiSyntetic. Co o nim sądzicie?[/quote']

Do silnika raczej sluzy Hipol bo to olej przekladniowy a TY wymieniles oleje do mieszania z paliwem ktore sie nie sprawdza w silniku. Ja bym zainwestowal w jakis lepszy olej. PO zmianie z hipola zauwazylem znaczna poprawe wbijania biegow (0 zgrzytow itp.).

 

NA dotarciu pamietaj zeby jezdzic na zroznicowanych obrotach, unikac podjazdow oraz jazdy w 2 osoby. W paliwie powinno byc takze wiecej oleju. Myśle ze po wymianie tłoków 500km w zupelnosci wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak docieralem moja jawe lalem olej w stos. 1:30 a i od tego czasu leje tylko mobil1 semi syntetic..Polecam goraco..calkiem inaczej sie wkreca na obroty swiece czysciutkie a i nagaru prawie zero...Warto doplacic te pare zloty...Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika raczej sluzy Hipol bo to olej przekladniowy a TY wymieniles oleje do mieszania z paliwem ktore sie nie sprawdza w silniku. Ja bym zainwestowal w jakis lepszy olej.

Chodziło mi o smarowanie silnika a nie skrzyni biegów. Kiedys (za czasów młodosci mojej Jawy) do benzyny dolewało sie Lux 10. Dobrze napisałem.

Ile kosztuje ten Mobil1 Semisyntetic? Kupie jakis lepszy olej jak skonczy mi sie Mixol (mniej niż pół butelki).

Jaki olej polecacie do skrzyni? Wczoraj kupiłem na ESSO olej ESSO Gear Oil. Jest na nim napisane ze słuzy do skrzyń i wałów napędowych.

PS. Jakich obrotów nie powinieniem przekraczac w czasie docierania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich obrotów nie powinieniem przekraczac w czasie docierania?

 

W MZ jest to 4.5tys. Generalnie są to obroty mniejsze od obrotów mocy maksymalnej. Przez pierwsze 500km nie przekraczaj 80km/h.

 

Co do oleju to trzeba lać 1:30 w czasie docierania a po 1:40, pisze tak w instrukcji CZ 350.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mzpower ale ty piszesz chyba w realiach MZ ETZ 150 a nie jawy 350.

sadze ze jawe spokojnie mozna rozbujac do wiekszej predkosci niz 80.

przy docieraniu chodzi glownie aby unikac naglych przyspieszen , jazdy z dosc duzym obciazeniem ( pasazer, spory bagaz ) , przegiagania biegow oraz oczywiscie szybkiej jazdy ( dla jawy 80 to raczej szybko nie jest ).

nawet przed chwila mi sie udalo znalezc na kompie informacje o docieraniu MZ ETZ 250 tak wiec na tym moto mozna spokojnie jechac 90 a biorac pod uwage iz jawa jest motocyklem o wiekszej pojemnosci to sadze ze 100 zbytnio nie przeciazy silnika.

 

POZDRAWIAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jawa ma obrotomierz z zazbnaczonym zakresem ekonomik nie wychoć po za niego ;) co do oleju to szarpnij sieprzynajmniej na jakiś lepszy niż miksol :P najlepsze wyjście to castrol 2t ale jak znajdziesz orlenowskiego gdzieś to tez będzie dobrze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oleju to polecam MOBIL 1 2T SEMI SYNTETIC,bardzo dobry olej ja go urzywam do mojej MZ ETZ 251,a do skrzyni poleciłbym też MOBILA GX 80 AW,ja go wlałem,wcześniej był wlany hilpol.jest durza róznica w pracy silnika,ten do paliwa kosztuje u mnie 21 złoty,a ten do skrzyni 18,70.polecam te oleje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju do skrzyni - nada sie każdy olej przekładniowy NIE POSIADAJĄCY dodadków disiarczku molidbenu, grafitu albo innych zmniejszających tarcie. Wlanie oleju z takimi dodadkami skończy sie ślizganiem a później spaleniem sprzęgła.

 

Olej do silnika - Miksol S lub Orlen 2TSemisynthetic (ze wskazanim na ten drugi - znacznie mniejsze dymienie z tłumików) są to tanie oleje i w zupełności wystarczą do jawy. Przez pierwsze 1000km lać mieszanke 1:30 później 1:40.

 

Docieranie - przez pierwsze 1000km nie jeździj z plecaczkiem i/lub pokaźnym bagażem, nie przekraczaj 4000obr/min, staraj sie też nie schodzić poniżej 3000 (o ile dobrze pamietam to jest właśnie zakres ekonomiczny na obrotomierzu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomieliście o przestawieniu przepustnicy o jeden rowek w górę na okres docierania (bogatsza mieszanka).

Słyszałem też, że aby dobrze dotrzeć dwusuwa należy go od czasu do czasu wręcz przegonić na wysokich obrotach płynnie przyśpieszająć.

Mówią, że inaczej silnik nigdy nie będzie osiągał swoich parametrów.

W satrej instrukcji do MZ tłumaczą to tym, że przy przyśpieszeniach i wysokich prędkościach obrotowych próg na cylindzre tworzy się wyżej z powodu minimalnego rozciągania w się w czasie pracy układu korbowodowego. Nie tworzy on potem w późniejszej eksploatacji przeskody w ruchu tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...