Skocz do zawartości

Czy dwusuwa też trzeba rozgrzewac?


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W czterowsuwie najwiecej uszkodzen powsatje przy starcie silnika i przez pierwszych pare minut jego użytkowania. Czy w dwusuwie też tak jest? Czyli ze np. po zapalniu motocykla trzeba najpierw pojechać jakis krótki odcinek nie zyłujac silnika i dopiero potem odkrecać czy można od startu dawać w rure? Bo np trudno jechać jakimś motorowerem na bardzo niskich obrotach, szczególnie w dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik jaki by nie był, optymalne warunki pracy uzyskuje dopiero po rozgrzaniu do właściwej jemu temperatury pracy. Nie musisz przez kilka kilometrów jechac na obrotach bliskich zgaśnięcia i prędkości bliskiej przewrócenia się, żeby silnik się zdążył nagrzać, ale tez nie nalezy od razu po uruchomieniu zimnego moto stawiać go na gumę. Wszystko z rozsadkiem, bez przesady w żadną stronę.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik to maszyna cieplna potrzebuje odpowiedniej ilości ciepła :) niewazne czy jest to 2T czy 4T.  

tyle tgeori:P:P.

8O

tyy teoretyk z ta swoja teoria to na www.gs-bialystok.pl zamelduj

 

silnik o spalaniu wewnetrznym to maszyna cieplna bo cieplo wytwarza i zamienia je na prace a nie potrzebuje...

:mrgreen:

 

[ Dopisane: 04-08-2005, 00:21 ]

W czterowsuwie najwiecej uszkodzen powsatje przy stracie silnika....

 

ja moze rozwine mysl kolegi 8) i dodam ze strata kazdego silnika czy to dwu- czy cztero- czy nawet rakietowego jest bardzo bolesna....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary wiem jak pracuje silnik i wiem ze ciepło jest potrzebne do jego prawidłowej pracy :] przecież się o tym ucze :] dlatego optymalna temperatura pracy silnika to 96 stopni (dla 4T bęzyniaka). Silnik nie wytwarza ciepła :evil::P silnik przekształca energie wybuchu mieszanki na energie mechaniczną, oraz (niechcący) energie cieplną :)

 

Reszte moża wycztać w podręcznikach do fizyki i w moim zeszcycie od budowy silników :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej hondzie po starcie musiałem chwile poczekac aż obroty spadną z 2000 do 1500. Potem musiałem przejechac jakieś 100m i jazda. Ale wcześniej wszystko ze ssaniem. Proaktycznie też musiałem poczekać aż sie rozgrzeje.

 

no...to nie jestem sam. myslalem ze tylko uy mnie tak jest. ja musze jednak przejechac okolo kilometra zeby dobrze sie rozgrzal i wtedy dpbrze pracuje(przytyrany tlok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można to tak nazwać ze niechcący bo przesto ze zmienia jest wydzielane ciepło silnik potrzebuje stałego chłodzenia i ma małą wydajność ;)

 

Zresztą odchodzimy od wątku a przechodzimy w kłutnie :/

 

 

Silnik 2T jak i 4T potrzebuje rozgrzania :evil: można to robić na wiele sposobów ogulnie chodiz o to zeby nie gazować na zimnym silniku :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary wiem jak pracuje silnik i wiem ze ciepło jest potrzebne do jego prawidłowej pracy :] przecież się o tym ucze :] dlatego optymalna temperatura pracy silnika to 96 stopni (dla 4T bęzyniaka). Silnik nie wytwarza ciepła :evil::P silnik przekształca energie wybuchu mieszanki na energie mechaniczną, oraz (niechcący) energie cieplną ;)  

 

Reszte moża wycztać w podręcznikach do fizyki i w moim zeszcycie od budowy silników :(

 

Tak się składa , że ja z kolei juz zakończyłem tę nauke i powiem tylko że wygląda to tak:

W silniku energia chemiczna (zawarta w paliwie) zamieniana jest na energie cieplną a ta z kolei na mechaniczną (poprzez rozszerzanie się gazów spalinowych) duża część tego ciepła ucieka przez elementy silnika o(które muszą być chłodzone aby nie uległy zniszczeniu), wraz ze spalinami (które opuszczając silnik mają wysoka temperaturę) oraz jest tracona już w postaci mechanicznej na pokonanie tarcia wewnętrznego silnika.

Tak więc ciepło wytwarzane w silniku nie jest efektem ubocznym tylko zasadniczą formą energi która umożliwia jego pracę dlatego silniki spalinowe należą do silników cieplnych.

 

Można zwiększyć sprawność silnika zmniejszając ilość traconej energii cieplnej np. wykonując silnik niewymagający układu chłodzenia (na razie nikomu się to nie udało choć takie próby już były z silnikami ceramicznymi) lub odzyskując energię zawartą w spalinach (np. turbosprężarka)

A domowym sposobem na ograniczenie ilości traconego ciepła jest np. polerowanie elementów komory spalania i denka tłoka - gładka powierzchnia przejmuje mniej ciepła. Choć efekty takiego zabiegu są trudno dostrzegalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...