Skocz do zawartości

moc na kole a kondycja silnika (xj900 '92)


KiceR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w dniu wczorajszym wjechalem moim sprzetem na hamownie i oto co to badanie wykazalo: http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa....php?pic_id=977

 

Dla tych, ktorzy nie moga doczytac podaje:

moc: 76,30 KM przy 9221,54 obr/min

moment: 66,03 Nm przy 6852,26 obr/min

 

Jak wedlug Was mozna zinterpretowac ten wynik?

 

Czy tak duza roznica mocy i momentu pomiedzy manualem (98KM oraz 81Nm) a pomiarem na kole to objaw strat w ukladzie (ile z reguly wynosza?) czy tez wieku i stanu technicznego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straty w przeniesieniu napedu zawsze występują. Intruder 1400 ma różicę w mocy na kole do mocy na silniku jakieś 10 do 13 KM. W H-D jest to równiez około 10 KM. Ale w Twoim przytpadku 22 KM to chyba zbyt dużo (ale nie moge na 100% tego stwierdzć bo nigdy nie interesowałem się aż tak motocyklami z rzędowymi silnikami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jednosladzie hamowali HD i mial na kole 100 i stwierdzili ze ok 120 musi miec silnik.

 

To ze w manualu masz 98 to nic nie znaczy. Tyle powinien miec ale nie musi. WIele razy cztalem o hamowaniu samochodow i okazywalo sie ze nowy ma o 10KM mniej a zdazalo sie ze mial wiecej niz fabryka. Sporo zalezy od tego tez jak pierwszy wlasciciel docieral moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jednosladzie hamowali HD i mial na kole 100 i stwierdzili ze ok 120 musi miec silnik.  

 

To ze w manualu masz 98 to nic nie znaczy. Tyle powinien miec ale nie musi. WIele razy cztalem o hamowaniu samochodow i okazywalo sie ze nowy ma o 10KM mniej a zdazalo sie ze mial wiecej niz fabryka. Sporo zalezy od tego tez jak pierwszy wlasciciel docieral moto

 

nowy na dotarciu ma mniej niż nowy po dotarciu, a najmniej ma wyjeżdżony :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kicer a gdzies ty w 3miescie hamownie dla moto wynalazl ?? ile kosztuje zbadanie moto ??

w Gizycku, za 35pln, trza bylo jechac to bys wiedzial ile mocy ma bandit ze spalonym sprzeglem... :(

 

Nadal czekam na konkretne odpowiedzi, najlepiej od doswiadczonych mechanikow... Czy ten wyres i liczby sa w normie, czy mam sie szykowac na jakas grubsza afere?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem, że w przypadku napedzanych łańcuchem motocykli to straty między mocą na wale a mocą mierzoną na tylnym kole wynoszą ok. 10 %. Dzwoniłem też do serwisu w Bielsku B. z pytaniem o hamownię, to mi kiedyś powiedzieli, że przyjemność ta kosztuje bodajże 80 PLN, dodali również, że po 3-5 latach eksploatacji motocykle tracą z reguły parę koni mechanicznych i co mnie zdziwiło - moc później już się utrzymuje na w miarę stałym poziomie. Dla przykładu doweiedziałem się, że takie sprzęty jak VFR, RR, XX po ok. 40 tys przebiegu potrafią stracić nawet 10% mocy. O VFRce RC36 mówili, że z reguły po przeliczeniu mocy z koła na wał rzadko wychodzi więcej niż 90 KM. Kidyś na zlocie w Szklarskiej widziałem jak testowali R6 i miała na kole ok. 103 KM, R1 - jakieś 130 KM. Na pewno jakość benzyny, temperatura powietrza i jego gęstość mają duże znaczenie. Twoja XJ 900 jest napędzana kardanem, więc spodziewałbym się większych strat mocy. Proponowałbym sprawdzić też ciśnienie na cylindrach.

Dla zainteresowanych proponuję artykuł na www.hotfighter.prv.pl w dziale "artykuły" pod tytułem "hamownia prawdę Ci powie" (wkleiłbym linka ale siedzę właśnie w pracy i z powodu blokad administratora sieci nie mogę tej strony otworzyć ;) ) Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Każda nowoczesna hamownia (inercyjna) ma czujniki temperatury otoczenia i cisnienia atmosferycznego, na podstawie odczytów z tych czujników obliczana jest poprawka do zmierzonej mocy. W wynikach podawana jest moc na kole oraz moc na silniku po uwzględnieniu strat z przeniesienia napędu które wynikają z czasu naturalnego wyhamowania się układu: bęben hamowni + przeniesienie napędu motocykla do zgóry założonej prędkości obrotowej bębna hamowni. Także na wykresie powinieneś mieć opisane z którą mocą masz do czynienia.

W przypadku hamowni obciążeniowej (podwoziowej) zbadasz tylko moc na kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...