KiceR Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Witam, w dniu wczorajszym wjechalem moim sprzetem na hamownie i oto co to badanie wykazalo: http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa....php?pic_id=977 Dla tych, ktorzy nie moga doczytac podaje:moc: 76,30 KM przy 9221,54 obr/minmoment: 66,03 Nm przy 6852,26 obr/min Jak wedlug Was mozna zinterpretowac ten wynik? Czy tak duza roznica mocy i momentu pomiedzy manualem (98KM oraz 81Nm) a pomiarem na kole to objaw strat w ukladzie (ile z reguly wynosza?) czy tez wieku i stanu technicznego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechnowak Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 na kole zawsze jest nizszy wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 Dość spora różnica ! Stan techniczny to jedno a pomiar na kole albo samego silnika to druga sprawa.Może stąd taka różnica :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 z wiekiem tak jest. kiedyś w autoświecie sprawdzali na hamowni używane samochody i im starsza bryka i bardziej wyjeżdzona tym większa była różnica mocy w porównaniu z osiągami fabrycznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 moze ktos rzucic jakas liczba? np. w %? moze jakis mechanik? sam jestem ciekawy, a odpowiedzi wyzej to kazdy moze napisac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Straty w przeniesieniu napedu zawsze występują. Intruder 1400 ma różicę w mocy na kole do mocy na silniku jakieś 10 do 13 KM. W H-D jest to równiez około 10 KM. Ale w Twoim przytpadku 22 KM to chyba zbyt dużo (ale nie moge na 100% tego stwierdzć bo nigdy nie interesowałem się aż tak motocyklami z rzędowymi silnikami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 w jednosladzie hamowali HD i mial na kole 100 i stwierdzili ze ok 120 musi miec silnik. To ze w manualu masz 98 to nic nie znaczy. Tyle powinien miec ale nie musi. WIele razy cztalem o hamowaniu samochodow i okazywalo sie ze nowy ma o 10KM mniej a zdazalo sie ze mial wiecej niz fabryka. Sporo zalezy od tego tez jak pierwszy wlasciciel docieral moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 w jednosladzie hamowali HD i mial na kole 100 i stwierdzili ze ok 120 musi miec silnik. To ze w manualu masz 98 to nic nie znaczy. Tyle powinien miec ale nie musi. WIele razy cztalem o hamowaniu samochodow i okazywalo sie ze nowy ma o 10KM mniej a zdazalo sie ze mial wiecej niz fabryka. Sporo zalezy od tego tez jak pierwszy wlasciciel docieral moto nowy na dotarciu ma mniej niż nowy po dotarciu, a najmniej ma wyjeżdżony :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 wiem o tym a pisza ze hamowane byly nowe samochody chodzilo mi o juz dotarte. Jak ktos zle dotrze silnik to bedzie mial mniej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21adam Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 mówicie ze najwięcej ma nowy po dotarciu a najmniej stary wyjeźdzony tzn. z duzym przebiegiem :roll: czy tak około 150 000km :mrgreen: wykres mocy z francuskiego artykułu o cb500 która zrobiła 150tyś. km :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek-b12 Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 kicer a gdzies ty w 3miescie hamownie dla moto wynalazl ?? ile kosztuje zbadanie moto ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiceR Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 kicer a gdzies ty w 3miescie hamownie dla moto wynalazl ?? ile kosztuje zbadanie moto ??w Gizycku, za 35pln, trza bylo jechac to bys wiedzial ile mocy ma bandit ze spalonym sprzeglem... :( Nadal czekam na konkretne odpowiedzi, najlepiej od doswiadczonych mechanikow... Czy ten wyres i liczby sa w normie, czy mam sie szykowac na jakas grubsza afere? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaaro Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 słyszałem, że w przypadku napedzanych łańcuchem motocykli to straty między mocą na wale a mocą mierzoną na tylnym kole wynoszą ok. 10 %. Dzwoniłem też do serwisu w Bielsku B. z pytaniem o hamownię, to mi kiedyś powiedzieli, że przyjemność ta kosztuje bodajże 80 PLN, dodali również, że po 3-5 latach eksploatacji motocykle tracą z reguły parę koni mechanicznych i co mnie zdziwiło - moc później już się utrzymuje na w miarę stałym poziomie. Dla przykładu doweiedziałem się, że takie sprzęty jak VFR, RR, XX po ok. 40 tys przebiegu potrafią stracić nawet 10% mocy. O VFRce RC36 mówili, że z reguły po przeliczeniu mocy z koła na wał rzadko wychodzi więcej niż 90 KM. Kidyś na zlocie w Szklarskiej widziałem jak testowali R6 i miała na kole ok. 103 KM, R1 - jakieś 130 KM. Na pewno jakość benzyny, temperatura powietrza i jego gęstość mają duże znaczenie. Twoja XJ 900 jest napędzana kardanem, więc spodziewałbym się większych strat mocy. Proponowałbym sprawdzić też ciśnienie na cylindrach. Dla zainteresowanych proponuję artykuł na www.hotfighter.prv.pl w dziale "artykuły" pod tytułem "hamownia prawdę Ci powie" (wkleiłbym linka ale siedzę właśnie w pracy i z powodu blokad administratora sieci nie mogę tej strony otworzyć ;) ) Pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Każda nowoczesna hamownia (inercyjna) ma czujniki temperatury otoczenia i cisnienia atmosferycznego, na podstawie odczytów z tych czujników obliczana jest poprawka do zmierzonej mocy. W wynikach podawana jest moc na kole oraz moc na silniku po uwzględnieniu strat z przeniesienia napędu które wynikają z czasu naturalnego wyhamowania się układu: bęben hamowni + przeniesienie napędu motocykla do zgóry założonej prędkości obrotowej bębna hamowni. Także na wykresie powinieneś mieć opisane z którą mocą masz do czynienia.W przypadku hamowni obciążeniowej (podwoziowej) zbadasz tylko moc na kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paluch Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Twoja XJ 900 jest napędzana kardanem, więc spodziewałbym się większych strat mocya ja myśle że mna łańcuchu są wieksze straty niż na kardanie.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.