ozzy369 Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Witam!Jestem szczęśliwym posiadaczem Yamahy Drag Star 650 Classic.Mam nie tyle problem co pytanie...Zawsze rano, po postoju w garażu, mam sklejone sprzęgło, gdy na zapalonym silniku próbowałem zapiąc 1-ke to mi silnik gasnął. Rozwiązałem ten problem w ten sposób ze wyjeżdżając z garażu zapinam 2-kę na zgaszonym silniku i na sprzęgle pcham "rozklejając sprzęgło". Czy u was też tak jest? Czym to jest spowodowane? Nieproawidłowe parametry oleju, czy zużuyte sprzęgło? Pozdrawiam.OzzY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karzeł Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 w dużej ilości sprzętów tak jest. Wiem, że ja posiadam tylko jawke, ale czesto słyszę, że trzeba rozkleić sprzęgło przed jazdą. Wydaje mi się to normalnie, ale nie jestem 100%owo pewny, jeśli się mylę- przepraszam, poprawcie mnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 17 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2005 ja w VN 800 mam to samo...a rozklejam tak, że zapinam 1 i kilka razy ciągnę moto do tyłu - i po sprawie .../albo przy ruszaniu daj więcej gazu -szarpnie mocniej, ale nie zgaśnie../pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Panowie żaden z Was nie pisze na jakim oleju pracuje Wasz silnik.Napewno nie może to być olej rzepakowy albo LOTOS.Przyznajcie się bez bicia co jest wlane do silnika i wtedy możemy dyskutować na temat usuwania takich awarii. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozzy369 Opublikowano 18 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Ja mam zalany MOTUL syntetyk, 15W50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 Jeżeli MOTUL to 10W40 i do tego półsyntetyk ale napewno nie syntetyczny olej bo on może uszkodzić sprzęgło Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozzy369 Opublikowano 18 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2005 No to kur** pięknie. A 3 razy gościa pytałem czy na pewno moze być (ja chciałem 10W40 polsyntetyk bo takie sa zalecenia fabryczne), a koleś stwierdzil ze ten bedzie lepszy bo lepiej bedzie cieplo odprowadzal. I to w autoryzowanym serwisie Yamahy... Kur** co tam mają za specjalistów.Czyli co? - znowu stówa nie moja, musze wymieniac olej, tak? Kur** - 120 bo jeszcze filtr... Ale do tamtego serwisu juz na pewno nie pojade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Eee tam, bez przesady.Ja jezdze na syntetyku 15W50 w swoim parowozie i tak, ten olej skleja sprzeglo dosc skutecznie, tyle ze moj to Mobil 1.Moje jest sklejone na okolo 5 min jazdy od pierwszego ruszenia w danym dniu i potem sie rozkleja.To jedyny zauwazony przeze mnie minus tego oleju, poza tym ma same plusy - przede wszystkim nizsza temperature pracy silnika co podczas jazdy w miescie i w korkach na autostradzie jest dla mnie bardzo wazne ( silnik chlodzony powietrzem ).Moje wrazenia z eksploatacji tego oleju znajdziesz w watku w Mechanice Ogolnej - `Olej samochodowy w motocyklu`. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Jeżeli MOTUL to 10W40 i do tego półsyntetyk ale napewno nie syntetyczny olej bo on może uszkodzić sprzęgło mądrze powiedziane :lapagora: takich ludzi szanuje!!!! a nie kogoś kto próbuje poprawiać fabrykę. oby ludzie brali z pana przykład :D Proszę jeszcze panie Piotrze wytłumaczyć tu ludziom co to jest lepkość oleju i na co ma wpływ :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozzy369 Opublikowano 19 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Jeżeli MOTUL to 10W40 i do tego półsyntetyk ale napewno nie syntetyczny olej bo on może uszkodzić sprzęgło To jedyny zauwazony przeze mnie minus tego oleju' date=' poza tym ma same plusy - przede wszystkim nizsza temperature pracy silnika co podczas jazdy w miescie i w korkach na autostradzie jest dla mnie bardzo wazne ( silnik chlodzony powietrzem ).[/quote'] No to jak to w koncu jest? Bo teraz to mam chaosa całkowitego. Ja też mam moto chłodzone powietrzem (Drag Star 650) i koles w serwisie tak własnie powiedział ze 15W40 lepiej bedzie odprowadzał ciepło. Sprzęgło to jest najmniejszy problem, bo daje o sobie znac tylko w momencie gdy pierwszy raz zapinam bieg. Potem jest ok. Problem to bedzie, jeśli na syntetyku mi sie silnik posypie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 i koles w serwisie tak własnie powiedział ze 15W40 lepiej bedzie odprowadzał ciepło 15W-40 to mineralny olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozzy369 Opublikowano 19 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 O kurcze, sorry, 15W50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Jak olej syntetyczny może uszkodzić sprzęgło?Nie umiem sobie na to pytanie odpowiedzieć, specem od mechaniki nie jestem. Co do rozklejania sprzęgła, to w każdej swojej maszynie rozklejam przed rozruchem zimnego silnika. Szkoda skrzyni i reszty napędu by zaniedbywac rozklejania niezależnie od rodzaju oleju.Honda CBF250 którą katujemy na szkółce jest zalana przez serwis olejem syntetycznym 15W50 Motula i sprzęgło trzeba rozklejac każdego ranka przed pracą.GS500 zalana jest olejem mineralnym Motula 20W50 i zachowanie się sprzęgła jest bardzo podobne jak w CBF. Pozdrawiam Piotra Dudka i czekam na odpowiedź :D Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Spotkałem się ze sprzęgłem które ciągnęło po zimie. Ciężko było znaleźć wrzucić luz i silnik potrafił gasnąć z powodu oporów przy manewrowaniu przy wciśniętym sprzęgle , na pierwszym biegu.Przyczyną były skorodowane przekładki sprzęgła. Powodowały one zwiększenie oporów tarcia.Całe to zamieszanie spowodowało pozostawienie starego oleju na okres zimowy.Zawarte w nim kwaśnie związki po spalaniu paliwa spowodowały korozje elementów sprzęgła.Po przepolerowaniu przekładek problem zniknął. Co do oleju syntetycznego to słyszałem że może powodować poślizgi sprzęgła. Ale o uszkodzeniu ?Jeżdżę obecnie na syntetyku i nawet po tygodniowym pozostawianiu maszyny w garażu po wciśnięciu sprzęgła i włożeniu biegu jest tylko lekkie szarpniecie i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 pozdro dla wszystkich- jestem tu pierwszy raz.w CB450 mam to samo. to pewnie wina oleju (moze sie juz zuzyl). Proponuje podpompowac kilka razy i powinna pomoc (tzn nacisnij dzwignie sprzegla 10-15 razy i sie rozklei).patent zaslyszany na innym forum i zdajacy egzamin w 100% pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.