Skocz do zawartości

Sklejone sprzęgło...


ozzy369
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem szczęśliwym posiadaczem Yamahy Drag Star 650 Classic.

Mam nie tyle problem co pytanie...

Zawsze rano, po postoju w garażu, mam sklejone sprzęgło, gdy na zapalonym silniku próbowałem zapiąc 1-ke to mi silnik gasnął. Rozwiązałem ten problem w ten sposób ze wyjeżdżając z garażu zapinam 2-kę na zgaszonym silniku i na sprzęgle pcham "rozklejając sprzęgło". Czy u was też tak jest? Czym to jest spowodowane? Nieproawidłowe parametry oleju, czy zużuyte sprzęgło?

Pozdrawiam.

OzzY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dużej ilości sprzętów tak jest. Wiem, że ja posiadam tylko jawke, ale czesto słyszę, że trzeba rozkleić sprzęgło przed jazdą. Wydaje mi się to normalnie, ale nie jestem 100%owo pewny, jeśli się mylę- przepraszam, poprawcie mnie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie żaden z Was nie pisze na jakim oleju pracuje Wasz silnik.

Napewno nie może to być olej rzepakowy albo LOTOS.

Przyznajcie się bez bicia co jest wlane do silnika i wtedy możemy dyskutować na temat usuwania takich awarii.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kur** pięknie. A 3 razy gościa pytałem czy na pewno moze być (ja chciałem 10W40 polsyntetyk bo takie sa zalecenia fabryczne), a koleś stwierdzil ze ten bedzie lepszy bo lepiej bedzie cieplo odprowadzal. I to w autoryzowanym serwisie Yamahy... Kur** co tam mają za specjalistów.

Czyli co? - znowu stówa nie moja, musze wymieniac olej, tak? Kur** - 120 bo jeszcze filtr... Ale do tamtego serwisu juz na pewno nie pojade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam, bez przesady.

Ja jezdze na syntetyku 15W50 w swoim parowozie i tak, ten olej skleja sprzeglo dosc skutecznie, tyle ze moj to Mobil 1.

Moje jest sklejone na okolo 5 min jazdy od pierwszego ruszenia w danym dniu i potem sie rozkleja.

To jedyny zauwazony przeze mnie minus tego oleju, poza tym ma same plusy - przede wszystkim nizsza temperature pracy silnika co podczas jazdy w miescie i w korkach na autostradzie jest dla mnie bardzo wazne ( silnik chlodzony powietrzem ).

Moje wrazenia z eksploatacji tego oleju znajdziesz w watku w Mechanice Ogolnej - `Olej samochodowy w motocyklu`.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli MOTUL to 10W40 i do tego półsyntetyk ale napewno nie syntetyczny olej bo on może uszkodzić sprzęgło

 

 

mądrze powiedziane :lapagora: takich ludzi szanuje!!!! a nie kogoś kto próbuje poprawiać fabrykę.

 

 

oby ludzie brali z pana przykład :D

 

 

Proszę jeszcze panie Piotrze wytłumaczyć tu ludziom co to jest lepkość oleju i na co ma wpływ :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli MOTUL to 10W40 i do tego półsyntetyk ale napewno nie syntetyczny olej bo on może uszkodzić sprzęgło

 

 

To jedyny zauwazony przeze mnie minus tego oleju' date=' poza tym ma same plusy - przede wszystkim nizsza temperature pracy silnika co podczas jazdy w miescie i w korkach na autostradzie jest dla mnie bardzo wazne ( silnik chlodzony powietrzem ).[/quote']

 

No to jak to w koncu jest? Bo teraz to mam chaosa całkowitego. Ja też mam moto chłodzone powietrzem (Drag Star 650) i koles w serwisie tak własnie powiedział ze 15W40 lepiej bedzie odprowadzał ciepło. Sprzęgło to jest najmniejszy problem, bo daje o sobie znac tylko w momencie gdy pierwszy raz zapinam bieg. Potem jest ok. Problem to bedzie, jeśli na syntetyku mi sie silnik posypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak olej syntetyczny może uszkodzić sprzęgło?

Nie umiem sobie na to pytanie odpowiedzieć, specem od mechaniki nie jestem.

 

Co do rozklejania sprzęgła, to w każdej swojej maszynie rozklejam przed rozruchem zimnego silnika. Szkoda skrzyni i reszty napędu by zaniedbywac rozklejania niezależnie od rodzaju oleju.

Honda CBF250 którą katujemy na szkółce jest zalana przez serwis olejem syntetycznym 15W50 Motula i sprzęgło trzeba rozklejac każdego ranka przed pracą.GS500 zalana jest olejem mineralnym Motula 20W50 i zachowanie się sprzęgła jest bardzo podobne jak w CBF.

 

Pozdrawiam Piotra Dudka i czekam na odpowiedź :D

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się ze sprzęgłem które ciągnęło po zimie. Ciężko było znaleźć wrzucić luz i silnik potrafił gasnąć z powodu oporów przy manewrowaniu przy wciśniętym sprzęgle , na pierwszym biegu.

Przyczyną były skorodowane przekładki sprzęgła. Powodowały one zwiększenie oporów tarcia.

Całe to zamieszanie spowodowało pozostawienie starego oleju na okres zimowy.

Zawarte w nim kwaśnie związki po spalaniu paliwa spowodowały korozje elementów sprzęgła.

Po przepolerowaniu przekładek problem zniknął.

 

Co do oleju syntetycznego to słyszałem że może powodować poślizgi sprzęgła. Ale o uszkodzeniu ?

Jeżdżę obecnie na syntetyku i nawet po tygodniowym pozostawianiu maszyny w garażu po wciśnięciu sprzęgła i włożeniu biegu jest tylko lekkie szarpniecie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdro dla wszystkich- jestem tu pierwszy raz.

w CB450 mam to samo. to pewnie wina oleju (moze sie juz zuzyl). Proponuje podpompowac kilka razy i powinna pomoc (tzn nacisnij dzwignie sprzegla 10-15 razy i sie rozklei).

patent zaslyszany na innym forum i zdajacy egzamin w 100%

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...