Moto_boY Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Mam Honde Cr 125 i jak powinno zmieniac sie biegi, tzn.Wyzszy bieg - ze sprzeglem??redukcja bez sprzegla? bo roznie mi mowila,jedni mowia ze wogole bez sprzegla(tylko przy ruszaniu).Ale jak jezdze amatorsko , to czy bezpieczniej jest ze sprzeglem zmieniac biegi?. Kolejne pyt: jezeli tylna zebatka juz nadaje sie do wymiany to wymienic tylko tylna zebatke czy przednia tez( jest jeszcze w dobrym stanie ) i lancuch?? Przejezdzilem tym motorem juz ok. 30 litrow benzyny i nie wiem w jakim stanie jest tlok, czy jest nikasil ,radzicie mi wymienic tlok, czy jezdzic (narazie dobrze ciagnie itp.) ?? Ewetualnie jakies uwagi o Hondach Cr 125 piszcie tutaj (wiem ze juz byly takie tematy o tym motorze) .Pozdrawiam Wszystkim motocrossowcow i endurakow:twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Biegi zmieniaj tak jak Ci wygodniej, możesz śmiało zmieniać bez sprzęgla, a powiec ile godzin przejechałeś a nie ile litrów wyjeździłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 na wyższy bez sprzęgła ale musisz puścić gaz. redukcja ze sprzęgłem, chociaz przy redukcji w powietrzu nie używam sprzęgła.Napęd raczej wymienia się cały ale jeśli rzeczywiście przednia zębatka i łańcuch są w dobrym stanie to wystarczy zmienić tylną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 11 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Enduras:wlasnie nie wiem ile godzin przejechalem i nie wiem czy wymieniac tlok czy nie(bo tak jak mowilem dobrze jezdzi ,rowno ciagnie).A jezeli juz sie przyzwyczailem do zmieniania biegow ze sprzeglem(nawyk po mz-tkach i wsk-ach ;) ) ,to czy to nie szkodzi wniczym dla silnika?? .Mam jeszcze jedno pyt.: CZy wyczynowka(w moim przypadku Honda Cr 125) mozna czasami zrobic lekkie enduro( las ,bloto) i czy wyczynówki sa przystosowane jako tako do glebszej wody i duzego blota?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hormon Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Smialo smigaj do lasu na zawodach mx zawodnicy niekiedy sa bardziej unorani w blocie niz na rajdach enduro . Czasami sobie nie biez do serca glupich tez ze full sie nie nadaje do lasu wbijasz 3 bieg albo nawet 4 i lajtowo sobie latasz po lasach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 11 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 hormon : a Ty masz moze wyczynowke? jak tak to jak biegi zmieniasz ,ze sprzeglem czy bez sprzegla?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Ja mam CZ 125-full cross-wyczynówka tyle, że z lat 80. Tak samo jest przystosowana do wrzucania biegów bez sprzęgła. Z początku wciskalem sprzęgło tak samo jak ty- z przyzwyczajenia, ale jednak lepiej jezdzi sie bez, ponieważ motor nie traci mocy na sprzęgło, tylko zawsze trzeba ujać gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 A z ktorego roku masz ta crke. Sorry za braki znakow ale nie mam polskich :? ja mam 97 i ostatnio zmienile tlok jezdze na nim moze 1h maks i ogolne moto fajne narazie zadnych awari wiec spoko . biegi zmieniam ze sprzeglem z przyzwyczajenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 11 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 cz cross : ale czy wrzucanie biegow bez sprzegla szybciej nie rozwali skrzyni niz ze sprzeglem??Bo Moj kumpel ma Tm 125 wyczynowke i on mowi ze jak amatorsko jezdzic to ze sprzeglem zmieniac przynajmniej masz 100% pewnosci ze tak szybko nie dorzniesz skrzyni...No i nie wiem wkoncu jak zmieniac,w sumie mi lepiej ze sprzeglem bo moge sobie przycisnac ostro gazu bez puszczania jako tako manetki... zielorz :ja mam cr-ke z 95r. i też jak narazie nie mam problemów z nią,czasami zdarzalo mi się że świece zalewalo ale to pikuś;] .No i Ja też z przyzwyczajenia zmieniam biegi ze sprzęgłem (tylko czy to dobre przyzwyczajenie??)A na jakiej jeździsz świecy - NGK -BR9EG(standardowej) -bo ona przepala sie przy bardzo wysokim kręceniu ,a mi nie zawsze tak wychodzi i kilka razy mi już padłą ale przepalilem ją palnikiem do czerwoności ,drucianka przeczyścilem i jak narazie dobrze się sprawuje(tak mi kumpel doradzil). A jak juz sie rozpisalem to mozecie mi doradzic gdzie najtaniej można kupowac części do Cr-ki typu tłok,łancuch ,zębatki itp. ( jestem z Bialego i tutaj za bardzo w okolicy nie ma części -jest tylko serwis hondy ale tam chyba dość drogo, bo za tylne klocki hamulcowe zaplacilem 82 zl ) ??a i jeszcze jedno gdy zdejmuje sie glowice to każdo razowo trzeba wymieniac uszczelke?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Motocykle wyczynowe są zazwyczaj przeznaczone na tory motocrossowe, free style itp., tam nie ma miejsca na sprzęgło no chyba, ze wymaga tego sytuacja, bo jak wysprzęglaż to sprzęgło zabiera moc a potem oddanie wiąże się z umknieciem gazu, czasem na to i nabranie obrotów na biegu. Te motocykle są do tego przystosowane, poprostu maja taka konstrukcję. Ale jak zmieniasz ze sprzegłem to nie jest żle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 11 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Cz cross: aha dzieki za info;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 ja kupuje narazie u jaromina (tlok uszczelki i jakies tam plyny) swiece kupilem oryginalna NGK BR9eg chyba musial bym sprawdzic i wszystko bylo ok jak ruszylem w pola nagle moto zgaslo i koniec zalewalo ja i spowrotem wsadzilem iskre od polka ale bede dalej probowal z ta NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 15 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 zielorz sproboj to swiece NGK wypalic palnikiem doczerwonosci a pozniej drucianka ja przeczysc i powinno byc dobrze( u mnie ten zabieg pomogl) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 Motocykle wyczynowe są zazwyczaj przeznaczone na tory motocrossowe, free style itp., tam nie ma miejsca na sprzęgło no chyba, ze wymaga tego sytuacja, bo jak wysprzęglaż to sprzęgło zabiera moc a potem oddanie wiąże się z umknieciem gazu, W crosówkach nie umyaksz gazu jak zmnieasz bieg.Te motocykle są do tego przystosowane, poprostu maja taka konstrukcję. Ale jak zmieniasz ze sprzegłem to nie jest żle.To właśnie jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 15 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2005 W crosówkach nie umyaksz gazu jak zmnieasz bieg. nic dodać nic ująć a jak zmienisz ze sprzegłem czy bez to nic sie nie stanie bo taka jest konstrukcja jak już wyżej napisali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.