Skocz do zawartości

Problem z jawą 350 12V


daris
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy obroty zejdą po niżej 1000 to zapala sie ładowanie i motor gaśnie i strzela

W mz zawsze reguluje obroty na 1000-1200obr. (ładowanie pulsuje).

Na początek sprawdź swiece. Pomóc może podniesienie obrotów. Nie wiem jakie powinny być wolne obroty w jawie. Ostatnio widziałem 1100 ale może to za dużo.

Że zapala sie ładowanie to normalne w każdym tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cewke :mrgreen:

Wolne obroty ustaw na cos kolo 1200, bedziesz mial ladowanie caly czas (ja chwilowo mam 2200 ale z innych powodow :oops: ), zobacz tez na regler - jesli masz elektronika to ma on regulacje od jakich obrotow ma ladowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miłem ustawione na 1200 i jak aku było naładowane to ok, ale po pewnym czasie jazdy(około 2 miesiące)musiało sie rozładować-czyli napewno coś z ładowaniem.regulator ma w środku jakiś potencjonetr do regulacji ładowania??czy po odłączeniu aku motor bedzie chodził dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.republika.pl/arecki113/schematy/jawalad.JPG tutaj masz schemat ładowania w jawie. Można zastosować regulator od poloneza. Pod zacisk D+ podłączasz zacisk 15 w regulatorze samochodowym a pod DF zacisk 67. Powinno działać. Napięcie ładowania powinno wynosić ok 14.4 V. Ladowania sie nie sprawdza przez odłączenie akumulatora od instalacji przy pracujacym silniku. To najszybsza droga do spalenia diód i regulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator ma w środku jakiś potencjonetr do regulacji ładowania??

Elektroniczny tak - zwykly chyba nie.

 

czy po odłączeniu aku motor bedzie chodził dalej?

Nie gdyz zastosowany masz zaplon bateryjny - tak samo bez aku nie odpalisz.

 

 

Ladowanie sprawdzasz przez dotchniecie koncowkami voltomierza zaciskow akumulatora przy zapalonym silniku i zrobieniu przygazowki.

Jesli napiecie skoczy do +/- 14-14,5V to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto bedzie chodzic dalej mimo ze zaplon jest bateryjny z racji tego iz zamiast napiecia z akumulatora jest napiecie ladowania. Wiec jak odpali maszyne i odepnie akuma to przy sprawnym ladowaniu motocykl powinien chodzic dalej bez problemu przynajmniej tak jest we wszystkich ETZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mozesz sobie takpoprostu odpiac akumulatora wjawie bo on jest integralna czascia obwodu apoza tym jawa ma cewki ktorpotrzebuja ok 1,5 ampera azebyiskra przeskoczyła wiec nawet jak bys zamknoł układ bez akumulatora to spalisz uzwojenie przy takim obciazeniu! a Wracajac do twojego problemu jesli przy zaniskich obrotach zapala ci sie ladowanie to znaczy ze masz cos z instalkanie tak! ja mam jawe ts 350 od roku instalke sam zrobiłem i mam ustawione obroty na 900-1000 tak jak podaje producent i ladowanie nawet nie mrugnie! proponuje zebys rozebrał troche motorku i przyjzał sie instalce jak wygladaja twoje kable! Sprawdzjeszcze kondensatoryi cewki ale moim zdaniem to kable badz wirnik i szczotki juz sa wyrabane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak juz wczesniej pisalem uwazam ze profaner ma absolutną racje. A co do Jawy to mozna ja nawet odpalic z 9 Voltowej bateri. Sam widzialem na wlasne oczy...wiec jak tu mowic o jakimkolwiek amperazu. Jezeli chodzi o prad jaki plynie przez cewke zplonowa to uwazam ze Jawa jest o wiele mniej wymagajac niz MZ ETZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie bezproblemowo odpalic Jawe z 9v baterii :evil: Naprawde nie wiezylem do puki sam nie zobaczylem....W mojej ETZ mi sie to nie udalo...ale w jawie (niestety) dziala:) majac zaplon elektoniczny w ETZ da sie ja tez zapalic z duzo mniejszego napiecia z racji tego iz iskra miedzy przerywaczem nie musi przeskakiwac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daris napisał:

czy po odłączeniu aku motor bedzie chodził dalej?

 

Nie gdyz zastosowany masz zaplon bateryjny - tak samo bez aku nie odpalisz.

 

Z tym że bez aku nie odpalisz to się zgodze

 

Natomiast moto nie powinno gasnąć jeśli działa poprawnie układ ładowania.

 

A co do kichania z rury to bym też pomyślał nad zapłonem... kumpel tak miał . Po drobnej regulacji sprawa ucichła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...