Skocz do zawartości

Zebatka zdawcza - zestaw napedowy zmieniac czy nie ??


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W moim KLR 650 (Enduro singiel) zebatka zdawcza robi sie ostra ale tylnia jak i lancuch wygladaja na OK lancuch RK ciutke po za polowa naciagu nie podnosi sie z zebatki tylniej przelatalem na nin prawie 5 tys ile mial wczesniej bog jeden wie do tego w 1 miejscu ma ogniwo sztywne :/ zastanawiam sie czy zmienic zebatke zdawcza na nowa i dociagnac do konca sezonu czy odrazu caly zestaw napedowy zmienic no DID X - ringowy a moze dac jak w manualu przykazano O - ringowy ???

 

pozdro

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinacja nowe ze starymi przyśpiesza zużycie całego zestawu

masz rację, tylko pamiętaj, że tak to stary pójdzie na śmietnik.

a przednia zębatka to 20pln, więc chyba opłaca się zaryzykować 20pln, bo pojeździć na takim zestawie można więcej.

oczywiście potem trzeba zmienić kompletny zestaw na nowy - to jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka zdawcza zużywa się znacznie szybciej niż tylnia.

Chyba tylko u mnie jest inaczej... - zdawcza była jak nowa! a na kole ŁYSA ! 8O

 

Wymieniałem całośc bo chyba nie przez przypadek nazywa się to ZESTAW napedowy :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tylko jednej zębatki to pozorne oszczędności i może się skończyć kosztowną wymianą łożyska zdawczego w silniku.

Możecie to brać pod uwagę.

Jeżeli zbyt szybko zużywa się jedna zębatka to należy sprawdzić z jakiej firmy pochodzi i omijać następnym razem ich produkty.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie dostac PBR-y do enduro w tym wypadku do KLR 650 z 88 bo w 'motobot' maja zestawy ale z zebatkami sunstar niby japan ale nie slyszalem o nich jakies wynalzki na 5 tys km

 

i dlaczego lozysko walka zdzawczego mialo by sie rozwalic ??

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego lozysko walka zdzawczego mialo by sie rozwalic ??

 

Zębatki wycierają się nierówno na całym obwodzie. Prowadzi to do "kołysania" łańcucha, czyli łańcuch raz jest napięty mniej a raz bardziej. to może doprowadzić do jego spadnięcia z zębatki (pomijam skutki takiej przygody). Ratuje tylko naciągnięcie łańcucha, ale jak wcześniej wspomniałem (zębatki wycierają się nierówno). Podczas jazdy może to doprowadzić do naprężenia łańcucha ponad luz i w efekcie niszczyć łożysko na wałku zdawczym. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie dostac PBR-y do enduro w tym wypadku do KLR 650 z 88 bo w 'motobot' maja zestawy ale z zebatkami sunstar niby japan ale nie slyszalem o nich jakies wynalzki na 5 tys km

no proszę cię...

to nie żadne wynalazki!

to zajebista zębatka.

klasowo to to samo co JT z larssona, czyli naprawdę nieźle.

w zestawach z DIDem jest (tak jak JT+RK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tylko jednej zębatki to pozorne oszczędności i może się skończyć kosztowną wymianą łożyska zdawczego w silniku.

Możecie to brać pod uwagę.

Jeżeli zbyt szybko zużywa się jedna zębatka to należy sprawdzić z jakiej firmy pochodzi i omijać następnym razem ich produkty.

 

 

ale przeciez teoretycznie zakladajac ze lancuch wytrzyma 20 tysiecy, po polowie nalezaloby wymienic przednia zebatke, oczywiscie jak tego wymaga. swoja droga zastapic ja zebatka tego samego typu

a wymiany ani łozyska, ani walka zdawczego nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walek zdawczy i tak poleci w kosmos ale to zima bo na szybko nie bede rozbieral silnika a sezon w pelni :roll:

 

a slyszal ktos o lancuchu bezoringowym ponoc wyczynowy do cross i enduro D.I.D-a

 

DID520MX - lancuch bezoringowy, wyczynowy (cross, enduro)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...