Skocz do zawartości

TDM 850-problemy silnikowe


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupilem po okazyjnej cenie Tdm850 z roku 91.

Moto ma dziwne objawy.Podczas toczenia motocykla słychać ze skrzyni biegow a raczej stukot.Wiekszy chalas jest gdy moto popycham do tyłu troszke mniejszy gdy do przodu ale jednak jest.Czy to moze byc lozysko na zebatce zdawczej?Jak tak-to jak je wymienić?-musze rozbierac cay silnik??? :?

Druga sprawa.-moto niby stalo pare miesiecy i po tak dlugim uruchomieniu z poczatku zaczelo cos walic w silniku.Potem ucichlo ale zwalenie nastepuje po wiekszych przyspieszeniech.Boje sie ze obrocila sie panewka!!! :-x

Jakie sa wskazowki gdy podejzewamy ze jest cos nie tak z panewkami?

Co robic gdy sie okaze ze to jednak ta glupia panewka?????Jak wal dostal w dupe to wedlug mnie nie ma sesu go naprawiac tylko rozejrzec sie za innym silnikiem.Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek.. co ty znowu wymyśliłeś... :evil:

 

Napierniczanie panewki, to bardzo charakterystyczny głuchy dzwięk... słychać go miarowo podczas przyspieszania i głuche wolniejsze walenia podczas zwalniania. Trudno to pomylić z czymś innym. Jeśłi faktycznie panewka się obrociła, to zobacz jeszcze jak wyglądają podpory wału. Jeśłi też dostały, to rozglądaj się za całym silnikiem, jeśli nie to za wałem i kup nowe panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze Panowie nie zawiedli.

Spraw jest taka-po otworzeniu wlewu w zbiorniku oleju czuje zapach jakby paliwa.Nie waniajet jak typowy przepalony olej.Wnioskuje ze-moto po zimie zostalo pierwszy raz uruchamiane.Od tego czasu niby sa te stuki.Wiem ze moto to mialo tendencje do zalewania gaznikow.Tak wiec-przypuszczam ze stalo z otwartym kranikiem i Pb splynelo po czesci do silnika.Tam sie wymieszalo z olejem i ambaras gotowy.Tylko nie wiem jak to mozliwe bo ze paliwo ciurkalo do silnika bo przeciez ma pompe paliwa(mechaniczna bo nie widze kabli elektrycznych)Tak a propo-jak dzialaja takie pompy paliwowe?Na jakiej zasadzie?

Zaworki iglicowe w komorach plywakowych tez musza byc nieciekawe skoro przepuszczaja.Moze wystarczy przejrzec,przeczyscic...zobaczymy.

Tez sadze zeby wstawic mlodszy silnik.Ja mam wersje z 91roku 3VD.Czy moge zainsalowac silnik z mlodszych rocznikow?Moowania te same?Laczenie gazników i inne duperele beda pasowac??

Ps-fakt chcialem uslyszec slowa otuchy ale sie przeliczylem :(

Narazie nie odpalam.Kupie jeszcze olej Motul 15W50 (gestszy niz zalecany) lub normalny Mobil 10W40 i zobacze jak bedzie pracowal.Moto chodzi ok na wolnych i tak do 2500-3000obr ale potem juz zaczyna rumotac.

Cholera zawsze cos wymysle i potem mam problemy :evil:

Nastepny moj moto bedzie na bank salonowy,zeby nie babrac sie w smarach i olejach :twisted:

Moze macie namiary na kogos kto ma rozbitego TDMa??Bede wdzieczny...

pozdrawiam-PIOTR

ps.jak zaczne rozbierac to bede was informowal co i jak-licze na was Panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa jest podciśnieniowa. Napędzana pulsacją podciśnienia w króćcu ssącym.

Jeżeli poziom paliwa miałeś wyżej niż komory pływakowe, paliwo spokojnie przepłynie przez pompę.

Jeżeli chodzi o zamianę silnika 3VD na 4TX ( TDM po 96 roku ) lub 4TU ( TRX 850) to nie jest to takie proste.

Silniki te mają przestawione czopy korbowe o 90 stopni. Związku z tym potrzebujesz modułu zapłonowego z TDM 4TX , cewek zapłonowych ( są dwie , zamiast jednej podwójnej ) oraz gaźników , bo TRX i TDM po 96 maja czujniki położeń przepustnic w gaźnikach , i gaźniki z starej TDM nie spasują. A układ zapłonowy bez tego czujnika nie będzie chodził.

Poza tym sam silnik dopaść to jak trafić 6 w totolotka.

Na rynku strasznie ciężko o taki silnik, a jeżeli już jest to najczęściej z obrócona panewką korbowodową.

Silniki na e.bay kształtują się na poziomie 800 -900 eur, za gaźniory trzeba dać koło 300 zł, moduł około 400 -500 zł , no i cewki koło 100 zł

Policz to wszystko do kupy plus robocizna i okaże się że lepiej będzie kupić TDM po 96 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik od XTZ 750 nie pasuje??

Piotr 123 wspolczuje, ale to jest przestroda przed kupnem od niesprawdzonych osob "okazji", zreszta Bronx cos o tym wie.

Zaraz sprawdze czy w USA wystepuje TDM. Janek.

 

[ Dopisane: Wtorek Czerwiec 21, 2005 10:42 am ]

Juz sprawdzilem, TDM 850, 2002 rok:

nowy wal korbowy, 850$

blok silnika bez cylindroglowicy, 720$

2x korbowody z panewkami 600$

Plus koszty przesylki, aha wszystko nowe.

Zrob z mechanikiem selekcje co padlo i jak chcesz, to mozesz zamowic co trzeba. Pozdr. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...