piotr123 Opublikowano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2005 Witam.Kupilem po okazyjnej cenie Tdm850 z roku 91.Moto ma dziwne objawy.Podczas toczenia motocykla słychać ze skrzyni biegow a raczej stukot.Wiekszy chalas jest gdy moto popycham do tyłu troszke mniejszy gdy do przodu ale jednak jest.Czy to moze byc lozysko na zebatce zdawczej?Jak tak-to jak je wymienić?-musze rozbierac cay silnik??? :? Druga sprawa.-moto niby stalo pare miesiecy i po tak dlugim uruchomieniu z poczatku zaczelo cos walic w silniku.Potem ucichlo ale zwalenie nastepuje po wiekszych przyspieszeniech.Boje sie ze obrocila sie panewka!!! :-x Jakie sa wskazowki gdy podejzewamy ze jest cos nie tak z panewkami?Co robic gdy sie okaze ze to jednak ta glupia panewka?????Jak wal dostal w dupe to wedlug mnie nie ma sesu go naprawiac tylko rozejrzec sie za innym silnikiem.Co wy na to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 19 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2005 Piotrek.. co ty znowu wymyśliłeś... :evil: Napierniczanie panewki, to bardzo charakterystyczny głuchy dzwięk... słychać go miarowo podczas przyspieszania i głuche wolniejsze walenia podczas zwalniania. Trudno to pomylić z czymś innym. Jeśłi faktycznie panewka się obrociła, to zobacz jeszcze jak wyglądają podpory wału. Jeśłi też dostały, to rozglądaj się za całym silnikiem, jeśli nie to za wałem i kup nowe panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Żeby wymienić łożysko zębatki zdawczej trzeba rozpołowić cały silnik.A jeżeli obróciła się panewka spuść olej i może zdejmij pokrywę filtru oleju.Jeżeli znajdziesz opiłki to sprawa jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Kupilem po okazyjnej cenie Tdm850 z roku 91.A teraz potrzebujesz słów otuchy. Jak to naprawdę była okazja to szukaj drugiego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 20 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Widze Panowie nie zawiedli.Spraw jest taka-po otworzeniu wlewu w zbiorniku oleju czuje zapach jakby paliwa.Nie waniajet jak typowy przepalony olej.Wnioskuje ze-moto po zimie zostalo pierwszy raz uruchamiane.Od tego czasu niby sa te stuki.Wiem ze moto to mialo tendencje do zalewania gaznikow.Tak wiec-przypuszczam ze stalo z otwartym kranikiem i Pb splynelo po czesci do silnika.Tam sie wymieszalo z olejem i ambaras gotowy.Tylko nie wiem jak to mozliwe bo ze paliwo ciurkalo do silnika bo przeciez ma pompe paliwa(mechaniczna bo nie widze kabli elektrycznych)Tak a propo-jak dzialaja takie pompy paliwowe?Na jakiej zasadzie?Zaworki iglicowe w komorach plywakowych tez musza byc nieciekawe skoro przepuszczaja.Moze wystarczy przejrzec,przeczyscic...zobaczymy.Tez sadze zeby wstawic mlodszy silnik.Ja mam wersje z 91roku 3VD.Czy moge zainsalowac silnik z mlodszych rocznikow?Moowania te same?Laczenie gazników i inne duperele beda pasowac??Ps-fakt chcialem uslyszec slowa otuchy ale sie przeliczylem :( Narazie nie odpalam.Kupie jeszcze olej Motul 15W50 (gestszy niz zalecany) lub normalny Mobil 10W40 i zobacze jak bedzie pracowal.Moto chodzi ok na wolnych i tak do 2500-3000obr ale potem juz zaczyna rumotac.Cholera zawsze cos wymysle i potem mam problemy :evil: Nastepny moj moto bedzie na bank salonowy,zeby nie babrac sie w smarach i olejach :twisted: Moze macie namiary na kogos kto ma rozbitego TDMa??Bede wdzieczny...pozdrawiam-PIOTRps.jak zaczne rozbierac to bede was informowal co i jak-licze na was Panowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2005 Pompa paliwa jest podciśnieniowa. Napędzana pulsacją podciśnienia w króćcu ssącym.Jeżeli poziom paliwa miałeś wyżej niż komory pływakowe, paliwo spokojnie przepłynie przez pompę.Jeżeli chodzi o zamianę silnika 3VD na 4TX ( TDM po 96 roku ) lub 4TU ( TRX 850) to nie jest to takie proste.Silniki te mają przestawione czopy korbowe o 90 stopni. Związku z tym potrzebujesz modułu zapłonowego z TDM 4TX , cewek zapłonowych ( są dwie , zamiast jednej podwójnej ) oraz gaźników , bo TRX i TDM po 96 maja czujniki położeń przepustnic w gaźnikach , i gaźniki z starej TDM nie spasują. A układ zapłonowy bez tego czujnika nie będzie chodził.Poza tym sam silnik dopaść to jak trafić 6 w totolotka.Na rynku strasznie ciężko o taki silnik, a jeżeli już jest to najczęściej z obrócona panewką korbowodową.Silniki na e.bay kształtują się na poziomie 800 -900 eur, za gaźniory trzeba dać koło 300 zł, moduł około 400 -500 zł , no i cewki koło 100 złPolicz to wszystko do kupy plus robocizna i okaże się że lepiej będzie kupić TDM po 96 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 A silnik od XTZ 750 nie pasuje?? Piotr 123 wspolczuje, ale to jest przestroda przed kupnem od niesprawdzonych osob "okazji", zreszta Bronx cos o tym wie.Zaraz sprawdze czy w USA wystepuje TDM. Janek. [ Dopisane: Wtorek Czerwiec 21, 2005 10:42 am ]Juz sprawdzilem, TDM 850, 2002 rok:nowy wal korbowy, 850$blok silnika bez cylindroglowicy, 720$2x korbowody z panewkami 600$ Plus koszty przesylki, aha wszystko nowe. Zrob z mechanikiem selekcje co padlo i jak chcesz, to mozesz zamowic co trzeba. Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 21 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2005 silnik od XTZ pasuje. Mam nawet tak na zbyciu :evil: za bardzo rozsądna cenę.Daje gwarancje.Tyle że silnik o XTZ jest słabszy.Ale zawsze można przynajmniej tłoki przełozyć i zawsze bedzie cos pośredniego pomiedzy pojemnością XTZ i TDM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 22 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2005 No to mnie pocieszyliście...Pipcyk-napisz na priva do mnie odnosnie tego silnika.piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.