Skocz do zawartości

Ładowanie akumulatora


mrymek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja swojego malutkiego aku (4 amperogodziny) ladowalem tak jak samochodowy, tyle że co jakis czas (15 minut) sprawdzalem czy sie nie nagrzewa obudowa i czy nie ma za mocnego buzowania w celkach. Kilka godzin i aku naladowal sie tak jak powinien. Wiadomo ze lepsze sa specjalne prostowniki do malych akumulatorow motocyklowych, ale samochodowym tez sie da naladowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to tzw. uniwersalny prostownik to zwyczajnie podepnij + do +, - do -.

 

Wiem, że teoretycy powiedzą, że nie powinno się...

 

Ale ja to robiłem wiele razy (kiedyś gdy miałem słaby alternator) i nie było broblemu.

4-5 godzin ładowania i wszystko grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mozesz podłaczyć ładowarke przez lampe halogenową od samochodu tzn "szeregowo" żarówka będzie przygasać wraz z ładowaniem akumulatora.. ale ta żarówka musi być od leflektora bo ma odpowiedniailosć Wat by zmniejszyc ilosc amper ktorym ładuje sie akumulator

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby po podłączeniu żarówki w "szereg" nie spada napięcie łądowania?

Ja sądziełem że trzeba podłaczyć dodatkowe obciążenie równolegle z zaciskami akumulatora.Wtedy część prądu z prostownika przejmie żarówka.

 

Może się mylę więc proszę forumowych mechaników o ew. sprostowanie.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równolegle... najlepiej zrobić to tak. Podlaczasz do + i - prostownika żarówke - świeci, nie? No musi... ;) potem podłączasz do tego samego + prostownika jakis amperomierz (może być jakiś miernik uniwersalny), a - (minus) tego amperomierza puszczasz na akumulator. Minus akumulatora na minus prostownika i gotowe. Wtedy na akumulatorze masz odpowiednie napięcie ładowania (coś koło 14 woltów), a na amperomierzu widzisz jakim prądem jest aktualnie ładowany sam akumulator. Masz wtedy wszystko pod kontrolą :) Jeśli coś jest niezrozumiałe, to krzyczeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem :roll: Poddałem tylko wątpliwośc żeby się upewnić czy mam rację z tym "szerogowo-równoległym " łączeniem żarówki w celu obniżenia prądu łądowania.

Mam prostownik "samochodowy" który ma wbudowany amperomierz oraz kilka przełączników służących do zmiany natężenia prądu.oraz zmiany napięcia (6-12V)Jak na razie wszystko jest ok i sprawuje się dobrze.

 

Jest to urządzenie produkcji Wspólnoty Niepotrzebnych Państw ;) i za bardzo nie wierzyłem we wskazania amperomierza więc w czasie łądowania podłączam cyfrowy miernik żeby mieć precyzyjną kontrolę. Wystarcza jednak połączenie żarówki zaledwie 21W (nie H4) żeby uzyskać minimalne prądy łądowania.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mozesz podłaczyć ładowarke przez lampe halogenową od samochodu tzn "szeregowo" żarówka będzie przygasać wraz z ładowaniem akumulatora.. ale ta żarówka musi być od leflektora bo ma odpowiedniailosć Wat by zmniejszyc ilosc amper ktorym ładuje sie akumulator

Pozdrówka

nic bardziej blednego. im wieksza dasz zarowke, tym wiekszy prad przez nia poplynie, czyli przez aku tez, bo zamyka szereg, prawda? wlaczajac natomiast rownolegle, zarowka odbierze czesc amperow i spowoduje spadek napiecia. dlaczego? bo to nie jest zrodlo idealne, takie jak mozna powiedziec o 220V (wlacz i 10 zarowek w domu i bedzie nadal 220V), i zawsze bedzie sapdek napiecia im wyzsze obciazenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje (mogę się mylić) że prostownik samochodowy jak sama nazwa wskazuje jest do samochodów tak samo jak olej i świece a także opony.

Do fiuta126p w miejsce aku samochodowego wchodzi 8 szt. 12N14 czyli teoretycznie 112Ah a nikt tego nie praktykuje.

Poza ilością kół te pojazdy różnią się od siebie wieloma innymi rzeczami.

Pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A mnie się wydaje (mogę się mylić) że prostownik samochodowy jak sama nazwa wskazuje jest do samochodów tak samo jak olej i świece a także opony.....

Pozdro

 

W tym przypadku pozwole sobie nie zgodzic sie z Tobą. :arrow:

Na prostowniku nie jest napisane że jego przeznaczenie to ładowanie tylko i wyłącznie akumulatorów samochodowych. Jak napisałem moje urządzenie posiada mozliwośc wyboru napięcia oraz prądu ładowania.

Zastosowanie może mieć zatem uniwersalne.

 

Opony od samochodu nie próbowałem załozyc do swojego motocykla, chociaż rozmaici fachowcy od customów tak robią. 8)

 

Olej samochodowo/motocyklowy.....hmmmm.... temat rzeka. Jak wiadomo kilku z naszych forumowych kolegów śmiga na olejach samochodowych w celach powiedzmy "naukowo-badawczych"

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avalon Ty poprostu masz prostownik uniwersalny i masz całkowitą rację bo możesz sobie ustawić prąd ładowania ale poczytaj co piszą nasi przedmówcy o szeregowo-równoległych podłączeniach i żarówkach w obwodzie a za prąd płaci i tak mamusia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...