Skocz do zawartości

Ładowanie akumulatora


mrymek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

za prąd płaci i tak mamusia.

Taka sprawa, że od 2 lat sam sobie opłacam rachunki, także za prąd. Prostownik motocyklowy spoko, ale trzeba wydać min 60zł od zaraz, a ja potzrbuję od zaraz doładować akumulator. Stąd moje pytanie :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avalon Ty poprostu masz prostownik uniwersalny i masz całkowitą rację bo możesz sobie ustawić prąd ładowania ale poczytaj co piszą nasi przedmówcy o szeregowo-równoległych podłączeniach i żarówkach w obwodzie a za prąd płaci i tak mamusia.

z laski swojej Piotr napisz mi ile kosztuje u Ciebie, czy gdzies w salonie typowy prostownik do motocykli, a ja Ci napisze, ile jestes w stanie zaoszczedzic kasy podlaczajac zarowke do samochodowego. mamusia nawet nie poczuje, ze wlaczyles prostownik. przyklad: 12Vx4A=48W dajmy na to przez cala noc. duzo? pare zlotych to nie wyjdzie nawet. samochodowy prostownik - 100 zeta, motocyklowy (optimate 3 z larssona, ktora notabene ja uzywam tez :mrgreen: ) - 230 zeta. majac w domu auto i tak potrzeba 2 prostownikow, bo optimate nie wydoi, a tak masz 2 w 1 + kase w kieszeni :mrgreen: co innego w warsztacie, ja bym sie pochlastal, jakbym mial zarowki podlaczac, dlatego mam motocyklowy, podpinam i moge isc w polske nawet na tydzien i bedzie aku na 100% naladowane prawidlowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

akumulator powinno się ładować prądem o wartości 1/10 pojemności tzn jak aku ma pojemność 12 Ah to należy go ładować prądem ok 1,2 A.ładowanie prądem przekraczającym znacznie te wartości powoduje krzywienie się płyt w akumulatorze ,powstają zwarcia wewnętrzne i akumulatorek jest na złom.nie ma znaczenia jak nazwanym prostownikiem ładujesz akumulator ,ważne jest aby możnabyło wyregulować prąd.co do zarówki,jest ona swego rodzaju opornikiem im mniejsza jej moc tym większa oporność.a więc mozna ograniczyć prąd ładowania żąrówką ,ale w tym wypadku polecał bym kontrolę prądu za pomocą amperomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na orygonalnym aku (yuasa) które wymieniałem przed tym sezonem jest napisane :

Standart charde 1,2 A 5-10 h

Quick charge 5A 1h

 

Prąd "szybkiego" ładowania znacznie odbiega od 1/10 pojemności akumulatora mimo to producent dopuszcza taki proces.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... w tym wypadku należy posiadać prostownik z kontrolą napięcia i temperatury akumulatora...  .

 

8O Przyznam że nie słyszałem nigdy o prostowniku z kontrola temperatury akumulatora.Jak to urządzenie wygląda od strony technicznej? Kto ma takie urządzenie prosze o opis.

 

Druga sprawa że skoro prostowniki z kontrolą temp. ładowanego akumulatora nie są popularnymi urządzeniami , nie sądzę żeby producent, w tym konkretnym przypadku Yuasa, wymagał posiadania i stosowania tekiego urządzenia do szybkiego ładowania.

 

Może firmy specjalistyczne zajmujące się handlem i seriwsem akumulatorów maja takie urządzenia.Przecietni motocykliści na 99,9% niestety nie.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z polemiką na temat cen chcę przypomnieć że w motocyklach jap. i tak nic nie jest tanie.

MłodyVFR ma rację że Optimate jest drogi bo ok.260zeta ale dla aku żelowych i tak jest potrzebny bo zwykłym prostownikem motocyklowym nie powinno się ich ładować.

Prostownik firmy HELLA kosztuje u nas 150 zeta a bateria do VFR750 ponad 250 zł. jeżeli chcemy kombinować z akumulatorem to musimy się liczyć z awarią regulatora i w tym przypadku to już wydatek ok. 1000zł.

A o uzwojeniu altka już nie wspomnę bo to b. chora cena.

Mnie się wydaje że akurat biednych nie stać na tanie zakupy.

Jak już mamy japońca to kończą się kombinacje typu sznurka i gwoździa bo tym nie pomożemy a wręcz zaszkodzimy swojemu moto.

Czasem jestem skłonny podpowiedzieć jak ograniczyć koszty ale niemożliwe jest ich całkowite zlikwidowanie bo nawet jeden żywy koń potrzebuje dobrego owsa a co powiecie jak w ramie jest ich ponad setka?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nawet jeden żywy koń potrzebuje dobrego owsa a co powiecie jak w ramie jest ich ponad setka?

No no no! Jeszcze troszkę a założymy tutaj kółko filozoficzne :banghead:

 

Co do sposobu ładowania bateryjki się zgodzę, że nie można przesadzać z prądem. A do japońców trzeba podejsć po serwisowemu - 'genuine parts' - najlepiej lecz niekoniecznie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyVFR ma rację że Optimate jest drogi bo ok.260zeta ale dla aku żelowych i tak jest potrzebny bo zwykłym prostownikem motocyklowym nie powinno się ich ładować

co do zelowek - faktycznie wymagaja ladowania impulsowego - takiego zwykly prostownik nie zapewni, chociaz znam przypadki traktowania zelowek zwyklym reglerem, tyle, ze w moto bez rozrusznika.

 

bateria do VFR750 ponad 250 zł. jeżeli chcemy kombinować z akumulatorem to musimy się liczyć z awarią regulatora i w tym przypadku to już wydatek ok. 1000zł.

my placimy za swoja niewiedze, bo:

- mozna kupic zwykle aku za 100 zeta (150 zeta w kieszeni)

- w razie awarii reglera mozna kupic inny (ja dalem 100 zeta od gpz i jestem mega zadowolony z ladowania), ale to trzeba posiadac wiedze: co i jak podpasowac, zeby nie narobic wiekszych kosztow i nic nie spalic.

 

czym sie rozni aku bezobslugowe od obslugowego?

1. "bez" w nazwie :mrgreen:

2. brakiem obslugi (kontrolowania elektrolitu) (ale jakby co: da sie toto otworzyc i zreanimowac jak zwykle aku :banghead: , zelowki tylko sie nie da otworzyc bezbolesnie :mrgreen: )

3. nieznacznie (okolo 5-10%) inne parametry elektryczne z tej samej pojemnosci (wiekszy prad rozruchowy), ale to tez nie zawsze i zalezy od producenta

4. reszta parmetrow: gabaryty, typy klem, zywotnosc sa b. podobne

 

to po co przeplacac? oszczedzamy 150 zeta i mamy za zadanie kontrolowac poziom i gestosc elektrolitu. najczestsza przyczyna smierci aku jest... motocyklista. zapomina on o ladowaniu zima. nawet bezobslugowe tutaj nie pomoze - je tez trzeba doladowywac w czasie dluzszych postojow bajka.

 

Mnie się wydaje że akurat biednych nie stać na tanie zakupy

zgadza sie, bo najczesciej biedni sa niewyksztalceni i nie maja pojecia co z czym sie je.

 

wyobrazmy sobie mechanika, do ktorego klient przypchal sprzeta z zapchanym gaznikiem. mechanik mowi: ja tu nic nie pomoge, nowy gaznik trzeba. zalozmy jednak, ze mechanik wyczyscil gaznik. w obu przypadkach co mozemy powiedziec o mechaniku? awaria usunieta, gwarancje daje, wiec mechanik dobry. teraz postawmy sie w roli klienta, on efekt czuje zarowno pod dupa (dziala), ale w tym pierwszym przypadku rowniez i w portfelu (koszt nowego gaznika). takze wszystko zalezy od stosunku mechanika do klienta i jego podejsciu do sprawy. nie sztuka jest pojsc do sklepu i wszystko kupic nowe. jednakze trzeba zdawac sobie sprawe, co mozna "kombinowac", a co nie i tu tkwi najwiekszy probelm. rozwiazaniem tego problemu jest wiedza w danej dziedzinie. akurat ja w pradach lubie pogrzebac :mrgreen: i jak na razie wychodze na plus :P jaki bedzie efekt koncowy - czas pokaze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyVFR ma dużo racji.

Na 4um dyskutujemy pomiędzy sobą z różnych pozycji. Jeżeli sprawdziłeś że na innym aku i regulatorze nic się nie dzieje to pomagasz innym użytkownikom tego modelu motocykla zaoszczędzić kasę którą mogą wydać na akcyzę dopiętą do benzyny.

Takie rady są potrzebne tylko nie wymagaj od zawodowego mechanika będącego na etacie aby podpowiedział Ci jak watować bezpiecznik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku żelowych i tak jest potrzebny bo zwykłym prostownikem motocyklowym nie powinno się ich ładować.

Pociągnę ten temat jeszcze trochę, kupiłem prostownik, ale taki zwykły, więc co się stanie z aku żelowym i jak jest taki oznaczony, bo był w moto jakiś akumulator i nie wiem co to jest konkretnie, więc powtórze jak rozróżnić żelowy od normalnego i co się stanie z żelowym jak ładuję zwykłym prostownikiem moto? dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozróżnić żelowy od normalnego i co się stanie z żelowym jak ładuję zwykłym prostownikiem moto?

zelowy nie posiada jakichkolwiek otworow, zaslepek, pokrywek. jest idealnie szczelnie zamkniety z wystawionymi klemami. bezobslugowy ma najczesciej 2 odpowietrzniki (dziurki) i plytke zaslepiajaca, przez ktora wlano elektrolit. czesto ta plytka jest "zakryta" naklejka po napelnieniu, zeby nikogo nie korcilo grzebanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...