mrymek Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 W jaki sposób naładować akumulator motocyklowy prostownikiem samochodowym? Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Ja swojego malutkiego aku (4 amperogodziny) ladowalem tak jak samochodowy, tyle że co jakis czas (15 minut) sprawdzalem czy sie nie nagrzewa obudowa i czy nie ma za mocnego buzowania w celkach. Kilka godzin i aku naladowal sie tak jak powinien. Wiadomo ze lepsze sa specjalne prostowniki do malych akumulatorow motocyklowych, ale samochodowym tez sie da naladowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Jeśli to tzw. uniwersalny prostownik to zwyczajnie podepnij + do +, - do -. Wiem, że teoretycy powiedzą, że nie powinno się... Ale ja to robiłem wiele razy (kiedyś gdy miałem słaby alternator) i nie było broblemu. 4-5 godzin ładowania i wszystko grało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Problem w tym, że znajomy tak zrobił i musiał wydać kasę na nowy. Dlatego nie chciałbym powtórzyć tego samego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overkill Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 wiesz mozesz podłaczyć ładowarke przez lampe halogenową od samochodu tzn "szeregowo" żarówka będzie przygasać wraz z ładowaniem akumulatora.. ale ta żarówka musi być od leflektora bo ma odpowiedniailosć Wat by zmniejszyc ilosc amper ktorym ładuje sie akumulatorPozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overkill Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 a ewentulanie kup sobie 300 mili aperowy zasilacza taki jak "do radia, ładownaia bateri" i włacz takowy na no 10 godzin.. jak dobrze kojaże to przy 7 Ah akumulatorze 14 godzin starcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2005 Dzięki za pomoc, spróbuję szeregowo, bo Twój drugi pomysł też dobry, ale kosztowny. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Czy aby po podłączeniu żarówki w "szereg" nie spada napięcie łądowania?Ja sądziełem że trzeba podłaczyć dodatkowe obciążenie równolegle z zaciskami akumulatora.Wtedy część prądu z prostownika przejmie żarówka. Może się mylę więc proszę forumowych mechaników o ew. sprostowanie. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymi Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Równolegle... najlepiej zrobić to tak. Podlaczasz do + i - prostownika żarówke - świeci, nie? No musi... ;) potem podłączasz do tego samego + prostownika jakis amperomierz (może być jakiś miernik uniwersalny), a - (minus) tego amperomierza puszczasz na akumulator. Minus akumulatora na minus prostownika i gotowe. Wtedy na akumulatorze masz odpowiednie napięcie ładowania (coś koło 14 woltów), a na amperomierzu widzisz jakim prądem jest aktualnie ładowany sam akumulator. Masz wtedy wszystko pod kontrolą :) Jeśli coś jest niezrozumiałe, to krzyczeć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Ja zrozumiałem :roll: Poddałem tylko wątpliwośc żeby się upewnić czy mam rację z tym "szerogowo-równoległym " łączeniem żarówki w celu obniżenia prądu łądowania.Mam prostownik "samochodowy" który ma wbudowany amperomierz oraz kilka przełączników służących do zmiany natężenia prądu.oraz zmiany napięcia (6-12V)Jak na razie wszystko jest ok i sprawuje się dobrze. Jest to urządzenie produkcji Wspólnoty Niepotrzebnych Państw ;) i za bardzo nie wierzyłem we wskazania amperomierza więc w czasie łądowania podłączam cyfrowy miernik żeby mieć precyzyjną kontrolę. Wystarcza jednak połączenie żarówki zaledwie 21W (nie H4) żeby uzyskać minimalne prądy łądowania. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Dzięki za dodatkowe info, taką żarówkę łatwiej podłączyć niż H4 :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2005 wiesz mozesz podłaczyć ładowarke przez lampe halogenową od samochodu tzn "szeregowo" żarówka będzie przygasać wraz z ładowaniem akumulatora.. ale ta żarówka musi być od leflektora bo ma odpowiedniailosć Wat by zmniejszyc ilosc amper ktorym ładuje sie akumulator Pozdrówkanic bardziej blednego. im wieksza dasz zarowke, tym wiekszy prad przez nia poplynie, czyli przez aku tez, bo zamyka szereg, prawda? wlaczajac natomiast rownolegle, zarowka odbierze czesc amperow i spowoduje spadek napiecia. dlaczego? bo to nie jest zrodlo idealne, takie jak mozna powiedziec o 220V (wlacz i 10 zarowek w domu i bedzie nadal 220V), i zawsze bedzie sapdek napiecia im wyzsze obciazenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 A mnie się wydaje (mogę się mylić) że prostownik samochodowy jak sama nazwa wskazuje jest do samochodów tak samo jak olej i świece a także opony.Do fiuta126p w miejsce aku samochodowego wchodzi 8 szt. 12N14 czyli teoretycznie 112Ah a nikt tego nie praktykuje.Poza ilością kół te pojazdy różnią się od siebie wieloma innymi rzeczami.Pozdro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 ...A mnie się wydaje (mogę się mylić) że prostownik samochodowy jak sama nazwa wskazuje jest do samochodów tak samo jak olej i świece a także opony..... Pozdro W tym przypadku pozwole sobie nie zgodzic sie z Tobą. :arrow: Na prostowniku nie jest napisane że jego przeznaczenie to ładowanie tylko i wyłącznie akumulatorów samochodowych. Jak napisałem moje urządzenie posiada mozliwośc wyboru napięcia oraz prądu ładowania.Zastosowanie może mieć zatem uniwersalne. Opony od samochodu nie próbowałem załozyc do swojego motocykla, chociaż rozmaici fachowcy od customów tak robią. 8) Olej samochodowo/motocyklowy.....hmmmm.... temat rzeka. Jak wiadomo kilku z naszych forumowych kolegów śmiga na olejach samochodowych w celach powiedzmy "naukowo-badawczych" Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Avalon Ty poprostu masz prostownik uniwersalny i masz całkowitą rację bo możesz sobie ustawić prąd ładowania ale poczytaj co piszą nasi przedmówcy o szeregowo-równoległych podłączeniach i żarówkach w obwodzie a za prąd płaci i tak mamusia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.