Skocz do zawartości

Opony "kostki" a sprawa jazdy po asfalcie.


Rekomendowane odpowiedzi

Nie zgodze się założenie jednego koła(razem z przekładką) to 15minut.

No to gratuluje Enduras :lol: . Znaczy spoko przod tez zmieniam w 15 minut, ale tyl juz jest zbyt twardy (mowie o prawdziwej kostce) i trzeba troche posiedziec,a pod koniec pot sie ze mnie leje. UZywam do tego dwoch lyzek i metrowej dzwigni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

UZywam do tego dwoch lyzek i metrowej dzwigni.

 

 

A ja montażownicy.

TO wszystko wyjasnia ;)

U mnie niektorzy wulkanizatorzy sie wogole nie podejmuja zakladania kostek bo twierdza ze nie dadza rady. Raz takiemu oddalem to powiedzial ze bylo chyba 7 dziur i wzial 40zl :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z przodu dajcie uniwersala

To jest największy błąd. Wszyscy zkaładją na tył kostke żeby sypało a tak naprawde to przód jest najważnieszy. Jak tynie koło ucieknie to jest wiele sposobów żeby to opanowac a jak przód to mamay glebe. Dltego zawodnnicy na tył zakładają mitasy a na przodzie maja markowe gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest największy błąd. Wszyscy zkaładją na tył kostke żeby sypało a tak naprawde to przód jest najważnieszy. Jak tynie koło ucieknie to jest wiele sposobów żeby to opanowac a jak przód to mamay glebe.

Swieta prawda. Ja zawsze zmiane ogumienia zaczynam od kostki na przod. Drugim plusem jest to ze kostka z przodu zuzywa sie zdecydowanie mniej i nawet traktujac ja jak enduro starczy nam na dluzszy czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niektorzy wulkanizatorzy sie wogole nie podejmuja zakladania kostek bo twierdza ze nie dadza rady. Raz takiemu oddalem to powiedzial ze bylo chyba 7 dziur i wzial 40zl

 

To ciule u was a nie wulkanizatorzy, pozatym jak jest 7 dziur w oponie to takiej opony już sie nie klei tylko do pieca wżuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak juz sie tak o nie boicie qpcie sobie 2gie tylne koło, a z przodu dajcie uniwersala

ale wtedy wypada przekladac też tarcze hamulcowa i zebatke, zeby wszystko sie równomiernie zużywało ;)

 

a jesli juz jestesmy przy kostkach to mam pytanko- mam kostke na przod na ktorej nie ma strzalki kierunkowej czyli chyba mozna załozyc jak sie chce . kostka jest w ladnym stanie, tylko że ktos na niej jezdzil troche na asfalcie i kostki na srodku maja tak jakby pochylenie (wiecie o co chodzi :P ). jak ja załozyc? tak jak byla czy odwrotnie?

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostki na srodku maja tak jakby pochylenie (wiecie o co chodzi ).

To sie robi od ostrego hamowania przodem i od stoppie ;) . Jezeli bieznik z kazdej strony jest tak samo ulozony to zakladaj jak chcesz (ja bym wtedy zalozyl tak zeby wyzsza strona "zagarniala" ziemie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ja nie mam takiego problemu,jeżdze na kostce jakiś rok i ta guma jeszcze nie miała styczności z 1cm asfaltu.Większość z was chyba żeby dojechać do terenu co tam jeżdzicie musicie przejechać jakiś kawałek drogi utwardzonej :P ,a jak las widze z okna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z przodu kostke crossowa a z tylu uniwersalna, wczesniej na obu kostkach pomykalem i zyje ;) 120 tez smigalem po asfalcie i zadnej tragedii nie bylo, kostka sie szybciej zuzywa, ale nie zniknie na pewno z dnia na dzien. no i trzesie troche bardziej, co mi akurat nie przeszkadza bo DR i tak moze robic za mlot udarowy:) pomimo ze ostatnio wiecej jezdze asfaltem (do pracy) to i tak wole miec kostke , chociazby dla godziny czy dwoch spedzonych w terenie na tydzien :P Twoje moto jest lzejsze wiec kostka tez wolniej niz u mnie bedzie sie zuzywac, zakladaj, przejezdzij jeden komplet i bedziesz mial swoje zdanie. tylko pierwsze kilometry staraj sie robic ostroznie, zeby wyczuc roznice :P bo jednak na kostce po twardym sie inaczej jezdzi. ja przejechalem 8000 na kostkach, przod sie starl na lyso, a tyl moze 1/3 tego co bylo oryginalnie. te 8000 to 99% byl asfalt :) teraz z przodu mam mitas c-13 i szybciej sie sciera niz poprzednia :/ najlepiej wybierz najgrubsza kostke, wtedy sie tak szybko nie zetrze na twardym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dlugo sie zastanawialem co wybrac na tyl do mojej Detki bo jezdze np do pracy asfaltem a w weekeny w teren i bloto, zdecydowalem sie na mitasa e9, extra opona, bloto, woda, prawdziwy teren i trzyma sie naprawde bylem pelen podziwu, a co asfaltu to tez super, jezdze ze setke i niee odszuwam jakiegos telepania ostrego, i co najwazniejsze niee zdziera sie tak jak opona crosowa, Polecam ta oponke!

Dodam ze waze 80kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...